خسارت باران به باغات شهرستان فاریاب

باران و طوفان ۲۰ میلیارد تومان به باغ ها و نخیلات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، فرماندار فاریاب گفت:در پی بارش باران و طوفان دو روز گذشته میزان خسارت به باغ ها و نخیلات در حوزه بخش مرکزی ۱۰۰ در صد بوده و با توجه به شدت رگبار همراه […]

باران و طوفان ۲۰ میلیارد تومان به باغ ها و نخیلات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، فرماندار فاریاب گفت:در پی بارش باران و طوفان دو روز گذشته میزان خسارت به باغ ها و نخیلات در حوزه بخش مرکزی ۱۰۰ در صد بوده و با توجه به شدت رگبار همراه با باد شدید محصول خرمای شهرستان که در آستانه برداشت بود، اکثر ان به‌طور کامل از بین رفته است.

علی نیک‌نفس افزود: درخواست از مسؤولان استانی برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب کشاورزان و باغداران این شهرستان ادامه داد و تنها محصول کشاورزان فاریابی خرما است که در آستانه برداشت دچار خسارت شدید شده و از این رو کشاورزان برای جبران از بیمه نخیلات خواستار کمک شده‌اند.

وی گفت: با توجه به شدت خسارات، کشاورزان خواستار وام بلاعوض بوده و از مسئولان استان تقاضای رسیدگی فوری دراین خصوص داریم و کارشناسان جهاد کشاورزی و بخشداران در حال پایش منطقه به‌صورت میدانی هستند که پیش‌بینی می‌شود خسارات وارد شده بیش از بیست میلیارد تومان باشد.




خسارت باران به باغات شهرستان فاریاب

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? خسارت باران به باغات شهرستان فاریاب