خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از آغاز خرید توافقی لیموترش در روزهای آینده خبر داد و گفت:«خرید توافقی تا متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج،در دستور کار قرار دارد». محمد بلندنظر با اشاره به شرایط و کیفیت محصول لیموترش برای خرید توافقی اظهار کرد:«محصول باید […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از آغاز خرید توافقی لیموترش در روزهای آینده خبر داد و گفت:«خرید توافقی تا متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج،در دستور کار قرار دارد».

محمد بلندنظر با اشاره به شرایط و کیفیت محصول لیموترش برای خرید توافقی اظهار کرد:«محصول باید تازه‌چین و عاری از هرگونه مواد خارجی ازجمله شاخ و برگ،سنگ و کلوخ و سایر مرکبات و هرگونه له‌شدگی،پوسیدگی،پلاسیدگی،بیماری و آفت باشد. همچنین محصول باید بدون سورت تحویل مراکز خرید گردد و از خرید لیمو پس از سورت خودداری می‌شود».

وی با اشاره به تعیین مرکز و انبار برای خرید توافقی لیموترش در شهرستان منوجان تاکید کرد:«خرید توافقی محصول را از باغداران منطقه مستلزم ارائۀ گواهی تولید از سوی جهاد کشاورزی است و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ‌وجه مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان با بیان قیمت خرید توافقی لیموترش گفت:«محصول خریداری شده در سه نوع درجه یک،دو و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان،۸۰۰۰ تومان و ۷۰۰۰ تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری می‌شود».

وی یادآور شد:«کارگروه منطقه جنوب استان کرمان با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می‌تواند نسبت به خاتمه طرح اقدام کند».

بلندنظر،خرید توافقی را به منظور حمایت از باغداران لیموکار دانست و افزود:«این شیوه خرید تنها برای حمایت از باغداران در شهرستان‌های لیموکار انجام و این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی منطقه با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی و شرکت‌های تعاونی روستایی توسط اعضای کمیسیون مستقر در مرکز خرید اجرایی می‌شود». /پ




خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان

منبع:خبر کرمان
?

خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی