خروجی انقلاب امام، حاکمیت خدا بود

استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان گفت: امام راحل انقلابی به‌پا کردند که مبنایش عرفــان و خروجی این انقلاب حاکمیت خدا بود. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ علی‌رضا حیدری گفت: امام سیاست و عرفانش مُدغم در هم هستند، امام فقه، فلسفه، اخلاق و سیاستمداری‌شان همه با هم پیوند دارند، چون دین یک مجموعه […]



استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان گفت: امام راحل انقلابی به‌پا کردند که مبنایش عرفــان و خروجی این انقلاب حاکمیت خدا بود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ علی‌رضا حیدری گفت: امام سیاست و عرفانش مُدغم در هم هستند، امام فقه، فلسفه، اخلاق و سیاستمداری‌شان همه با هم پیوند دارند، چون دین یک مجموعه به هم‌پیوسته بوده و اجزای آن به هم ضمیمه نشده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) مبنای حرکتش فقط  خدا بود، خداباوری فوق‌العاده داشــت و جز برای خدا و انگیزه الهی حرکت نکرد و خدا منتهی خواسته عارفان است.

حیدری بیان کرد: بعد از انبیاء و ائمه‌معصوم(ع) که هیچ کسی به آنها نمی‌رسد، امام از برترین شخصیت‌ها هستند، او که به معنای واقعی عبودیت می‌کرد، عرفــان امام او را برای تحقق حاکمیت الهی به صحنه قیام آورد.

استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان اظهار کرد: عرفان او مبنای این حرکت شد، امام به معنای واقعــی کلمه همه چیزش برای خدا بــود و با ریاضت‌های جوانی، پیوند با اهل بیت(ع) برای غیر خدا کار نکرد، غیر خدا را ندید، لذا نه تعریف‌ها، تمجیدها و تهمت‌ها در امام اثر نداشــت و حاکمیــت او فقط خدا محور بود، وقتی خداهست، معامله با غیر خدا چرا؟

 وی تصریح کرد: امــام که همه چیزش برای خدا بود و غیر از خدا را  نمی‌دید و هیــچ دل‌ربایی دلش را نمی‌برد درعین خداباوری بی‌نظیر به مردم اعتماد و باور داشت.

حیدری تاکید کرد: در مکتب امام، خدا و مردم در مقابل هم نیستند، در مکتب امام، کار برای خداست، به مردم خدمت می‌کرد و توقع نداشت او می‌دانست بهترین و موثرترین راه تقرب‌الله خدمت به مردم اســت، این مردم باوری امام رادرکمتر فرد دیگری قبل از امام دیده‌ایم، مثل ماجرای دیدار و صحبت‌های حضرت امام با الله‌حکیم را در دوران تبعید بخوانید.

استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان بیان کرد: امام ۱۵ سال کادرسازی کرد، بزرگانی از علما، بازاریان و بزرگانی در مجموعه‌های مختلف از جانب امام کادرسازی شدند و هیچ‌کس خدمت‌گزار‌تر به مردم از کسانی که ذوب در راه خدا شده‌اند نیست، شهادت  آیت‌الله‌رئیسی گواه دیگری در این مسئله است.

وی بیان کرد: فکر نکنیم دیگران بدون پشتوانه اعتقادی و الهی توان خدمت خالصانه به مردم را دارند، یا خدا با مردم برای فرهنگ غیر دینی اســت، تئوکراسی یا دموکراسی برای فرهنگ دینی ما نیست.

حیدری تاکید کرد: در مکتب امام هرکس الهی‌تر شد، مردمی‌ترمی‌شود امامت و ولایت حضرت‌امیرالمؤمنین(ع) در قرآن کجا رسما ً اعلام شده است؟ آنجایی که نشــانه‌هایی داده‌اند هیچ کس دیگری جز او ندارد، در رکوع زکات می‌دهد بر این خصوصیت او تاکید می‌شود.

استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان افزود: خدمت به مردم در مســیر‌الهی، چون علی‌علیه‌السلام خود را نمی‌بیند، در نماز تیر از پایش می‌کشد در نماز خدا را می‌بیند  از این جهت از مردم غافل نیست.

این استاد دانشگاه گفت: انقلاب ابعاد مختلفی داشت، آزادی، استقلال، عزت، احیای دین و اما مبنایی‌ترین بعد انقلاب تحول انسانی بود، تحول در جان و روح انسان‌ها و از جوان‌هایی که در دوران پهلوی قرار بود دنیاپرست و شهوت‌پرست تربیت شــوند، جوانانی تربیت کرد که در مجاهدت و جهاد در مسیر دین از هم سبقت می‌گرفتند و معتقد بودند لذت در بندگی و فرمان‌برداری خداست و هدیه‌ای بالاتر از شهادت نیست.

وی تصریح کرد: امــام‌خمینی(ره) در دوران جنــگ شــش روزه به رژیم صهیونیســتی گفت غده سرطانی که باید نابود شود.

حیدری گفت: بعد مهــم دیگر رهبر معظم انقلاب نگاه راهبــردی و نگاه به بعد جهانی انقلاب است و اینکه امروز بیداری انسانی شکل گرفته و مسئله اول جهان امروز فلسطین شده است و همه در برابر این حرف آقا ایستادند، اما امروز چه شده که در کشورهایشان مسئله اول جهان نیز شده است.

حیدری بیان کرد: ماباید قدرشناس این نعمت بزرگ باشیم، با ولایت‌مداری این مرد بزرگ، دراین سال‌ها همه تهدیدها به فرصت تبدیل شد، همه جریان‌های داخلی و خارجی از تهدیدها عبور کردیم و قدرتمندتر شدیم.

استاد دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی کرمان ادامه داد: دشمن دراین سال‌ها چندین‌بار دنبال قطع ارتباط امت و ولایت بود، حتی درفتنه ۸۸، حلقه رابط امت و ولایت، یعنی خــواص را زدند، اما امت و ولایت مستقیم وصل شدند از ۲۹خرداد تا ۹ دیان فتنه با همت خود مردم جمع شد.

وی اذعان کرد: قدم اول ولایت و قدم دوم امتی که با ولایت همراهی کرده اســت، و اینکه انقلاب‌اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است، به همین
خاطر است.

حیدری افزود: شواهد آن خیلی مشخص اســت، تا دهه قبل ملت‌های جهان به انقلاب گرایش داشتند الان دولتها هم گرایش پیداکردند، امروز زحمت فردی چون ایت‌الله‌رئیسی در این مسیر ولایت‌مداری خیلی شاخص است و خاص بود.

استاد دانشگاه بیان کرد: در عملیــات «وعده صادق» ولایت یک تصمیــم گرفت، البته هزینه‌های زیادی محتمل بود یعنی حمله مستقیم ازخاک کشور به رژیم‌صهیونیستی  که صلاح هسته‌ای دارد و ممکن بود پیامدهای سختی داشته‌باشد، اما امام تصمیم گرفتند و مسئولان ازجمله شهیدرئیسی و فرماندهان نیروهای مسلح پشت‌سر امام‌انقلاب با همراهی مردم زدند و همه آن لایه‌های پدافندی غربی و هم‌پیمانانش شکافته و کسی هم جرات پاسخ نداشت.

 وی عنوان کرد: انقلاب‌اسلامی و ولایت فقیه به ما اثبات کرد تهاجم، فشاراقتصادی و جنگ‌رسانه‌ای مهم نیست، مهم ایستادگی مادرکنار امام‌جامعه است، عملکرد برجسته امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی در این ۳۵ سال باید بررسی شود به‌صورت خلاصه جامعیت ایشان مثل امام است عرفان، مدیریت، فلسفه و فقه ایشان واقعا قابل بررسی است.

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: برای نمونه صنعت دفاعی، انرژی هسته‌ای، عرصه‌های علمی مدیون ایشان است، هر کجا فرمان حضرت آقا را عمل کردیم موفق بوده‌ایم، در اقتصاد هم اگر فرمان‌بر بودیم موفق می‌شدیم، تاکید ایشان روی اقتصاد مقاومتی است و باید در همه عرصه‌ها از دستورات این هدیه ویژه خدا تبعیت کنیم.

منبع: بوتیانیوز
 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی

 


خروجی انقلاب امام، حاکمیت خدا بود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خروجی انقلاب امام، حاکمیت خدا بود