خرما و دیگر محصولات کشاورزی کرمان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه حضور کرمانی‌ها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ضعیف است،افزود:«گمرک و اتاق بازرگانی با هم هماهنگ نیستند». ذبیح‌الله اعظمی خاطرنشان کرد:«تربیت و آموزش بازرگانان باتجربه را بارها مطرح کرده‌ایم اما چقدر انجام شده است؟ چند بازرگان را اتاق بازرگانی از سراسر استان معرفی […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه حضور کرمانی‌ها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ضعیف است،افزود:«گمرک و اتاق بازرگانی با هم هماهنگ نیستند».

ذبیح‌الله اعظمی خاطرنشان کرد:«تربیت و آموزش بازرگانان باتجربه را بارها مطرح کرده‌ایم اما چقدر انجام شده است؟ چند بازرگان را اتاق بازرگانی از سراسر استان معرفی کرده که برند باشند؟ یک تعداد با استعدادهای خاص خود در این مسیر موفق شدند».

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به وجود تفکر صادراتی در استان کرمان،ادامه داد:«استان کرمان از قبل از انقلاب قالی صادر می‌کرده است و اولین شرکت تعاونی صادرات پسته در کرمان تشکیل شد،پس تفکر و زمینۀ صادراتی در استان کرمان وجود دارد اما شرایط را فراهم نکردیم».

وی با اشاره به مشکل زیرساخت‌های صادراتی در استان کرمان،خاطرنشان کرد:«خرما و دیگر محصولات کشاورزی کرمان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شوند و حتی پسته ما به دلیل مشکلات مختلف ازجمله موضوع کارت‌ها،برگشت ارز و گمرکات،به ترکیه قاچاق و از آن‌جا به نام ترکیه صادر می‌شود».

به گزارش خبرنگار فردایکرمان،اعظمی هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان بیان کرد:«اتاق بازرگانی نقش موثری در توسعۀ صادرات دارد اما ما زیرساخت‌ها را در این قسمت فراهم نمی‌کنیم و بخشی از این موضوع حاکمیتی و بالادستی است».

وی ادامه داد:«کشوری مانند هندوستان در عین حال که پیاز صادر می‌کند،واردکنندۀ پیاز است زیرا در بازار بین‌المللی متعهد است. اما در کشور ما علیرغم قانون‌هایی که در مجلس است،وزارت صمت و کشاورزی،جلوی صادرات پیاز و سیب‌زمینی را می‌گیرد».

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خطاب به استاندار گفت:«شما نماینده عالی دولت در استان هستید و باید این مطالب را در محضر رئیس‌جمهور و هیات دولت عنوان کنید هرچند که ما این موارد را در کمیسیون کشاورزی دنبال می‌کنیم».

وی با بیان این‌که یکی از مسائل اصلی در وزارت جهاد کشاورزی،ضعف آمار و اطلاعات است،تاکید کرد :«نداشتن آمار دقیق باید به عنوان ترک فعل مطرح شود».

اعظمی همچنین اظهار کرد:«دو سال است که پیگیر راه‌اندازی ادارات گمرک و استاندارد در شهرستان جیرفت هستیم و علیرغم این‌که بیش از هزار تن محصول سالانه از این منطقه صادر می‌شود، متاسفانه انجام نشده است».




خرما و دیگر محصولات کشاورزی کرمان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

خرما و دیگر محصولات کشاورزی کرمان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی