خدمت‌رسانی۷۲ موکب کرمانی به زائران اربعین | اخبار استان کرمان

مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان از خدمت‌رسانی۷۲ موکب کرمانی به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی خبر داد. رسول فتحی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمان به‌عنوان کمیته اسکان و تغذیه مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی فعالیت […]



مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان از خدمت‌رسانی۷۲ موکب کرمانی به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی خبر داد.

رسول فتحی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمان به‌عنوان کمیته اسکان و تغذیه مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی فعالیت می‌کند، طبق تقسیمات و وظایفی که وزرات کشور محول کرده است مسئله اسکان و تغذیه ایام اربعین حسینی به ستاد توسعه عتبات و عالیات محول شده است.

مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ادامه داد: در تقسیمات وزارت کشور هر یک از استان‌ها باید کار خدمت‌رسانی را به زائران انجام دهند و در این زمینه استان کرمان به‌عنوان یکی از استان‌های معین در کربلا خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه بر اساس همین سیاست، کرمان ورود کرده است و ثبت‌نام از مواکب مردمی استان را به‌عهده گرفته و آن‌ها را سازماندهی می‌کند، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۴ که به‌صورت مستقیم ستاد عتبات و عالیات در این زمینه فعالیت می‌کند، ثبت‌نام مواکب را شروع کرده‌ایم؛ در سال‌های اول ثبت‌نام موکب‌ها به‌صورت فردی بود، در سال‌های اخیر ساختار را به‌صورت هیات امنایی پیش بردند و امسال ساختار مواکب را به‌صورت حقوقی تعریف شده است.

فتحی افزود: برای مواکب شناسه ملی تعریف کرده‌اند تا در ساختار ثبت اسناد کشور رسمیت پیدا کند. با این شرایط موجود استان کرمان تاکنون ۷۲ موکب را ثبت نام کرده و از همه شهرستان‌های استان کرمان حداقل یک موکب فعالیت می‌کنند.

مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه مجوز موکب‌ها در زمینه فرهنگی و رسانه‌ای، اسکان و تغذیه صادر می‌شود، ابراز کرد: بیش‌ترین خدمت‌رسانی موکب‌های استان کرمان با توجه به سیاستی که قبلاً در نظر گرفته شده است، در شهر کربلا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۲ موکب استان کرمان، ۵۸ موکب در کربلا، ۶ موکب در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، یک موکب در سامرا و سه موکب در نجف مستقر خواهند شد.

فتحی اظهار کرد: عملیات انتقال کالاهای موکب‌ها از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده است و مقرر شده است که چنانچه مسئله‌ای به‌وجود نیاید از روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری خدمات موکب‌ها در نجف و کربلا آغاز شود.

مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان خاطرنشان کرد: در نظر داریم موکب‌ها و به‌ویژه موکب‌هایی که در کربلا هستند خدمات به زائران را تمام و کمال تا پایان ماه صفر ارائه دهند، چراکه عراق تنها تا ظهر اربعین به زائران خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای خبر/م
 


خدمت‌رسانی۷۲ موکب کرمانی به زائران اربعین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خدمت‌رسانی۷۲ موکب کرمانی به زائران اربعین