خدمت‌دهی رایگان ۵۷ سالن ورزشی به مردم کرمان | اخبار استان کرمان

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در طرح ملی «ورزش و مردم» ۵۷ سالن ورزشی به مردم استان کرمان رایگان خدمت می‌دهند. به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ علیرضا کلانتری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی در گرو همکاری رسانه‌هاست […]



مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در طرح ملی «ورزش و مردم» ۵۷ سالن ورزشی به مردم استان کرمان رایگان خدمت می‌دهند.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ علیرضا کلانتری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی در گرو همکاری رسانه‌هاست زیرا ابتدا باید فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همگانی کردن ورزش در کشور یک موضوع حاکمیتی است و نیاز به سیاست‌گذاری درست با نگاه آینده دارد و در وزارت ورزش سند برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور تهیه شده و در حال پیگیری و اجرایی شدن است.
 
وی سلامت محور بودن را مهم‌ترین رویکرد توسعه ورزش همگانی وزارت‌خانه دانست و بیان کرد: کم‌تحرکی هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند و اکنون بخش زیادی از جامعه دچار کم‌تحرکی و فعالیت نامنظم هستند و باید ورزش در جامعه نهایدینه شود.
 
کلانتری عنوان کرد: طبق قانون باید دسترسی به ورزش را برای مردم آسان و ارزان کرد تا کل جامعه تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند، زیرا می‌تواند به توسعه پایدار کشور کمک کند، بنابراین ورزش همگانی و مردمی‌سازی و رایگان‌سازی ورزش در اولویت اصلی این سند است.
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ابراز کرد:شاید ورزش موتور مولد در توسعه نباشد اما تسهیل‌کننده است، بنابراین برنامه‌ریزی وزارت ورزش، ورزش برای ورزش نیست بلکه ورزش برای توسعه است.

وی عنوان کرد: رویکرد «طرح ملی ورزش و مردم» رویکرد ارزان‌سازی و خدمات رایگان به مردم است و مسیر آن از آزادسازی اماکن ورزشی می‌گذرد، به طوری که اماکن ورزشی دولتی ساعت‌هایی از روز را به صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
کلانتری افزود: برای ارائه خدمات فنی رایگان به مردم حدود ۶ هزار مربی آموزش خواهیم داد که تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ نفر آن‌ها آموزش دیده‌اند.
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید برآن‌که رسانه‌ها باید فرهنگ ورزش همگانی را در جامعه نهادینه کنند، تصریح کرد: حدود ۷۹ درصد جمعیت کشور دچار کم‌تحرکی هستند، در سال گذشته علت فوت ۸۶ درصد بیماری‌های غیرواگیردار مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، قند، اختلالات روانی و … بوده است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و در سال اول اجرای این طرح باید به حدود یک میلیون نفر خدمت ارائه داده شود. 
 
کلانتری از تأثیر اجرای این طرح در کشور سخن به‌میان آورد و افزود: با اجرای این طرح در سال اول، زمینه اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود و حدود ۲ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان اتفاق می‌افتد و حدود هزار میلیارد تومان تولید کالای ورزشی خواهیم داشت، بنابراین طرح هفت میلیون دلاری می‌تواند حدود ۷۰ میلیون دلار صرفه اقتصادی در کشور ایجاد کند. 
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: توسعه ورزش‌های همگانی در کرمان روند رو به رشد بسیار خوبی داشته و کرمان بیست و چهارمین استانی است که این طرح در آن رونمایی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ سالن ورزشی در کشور در این طرح به مردم خدمات رایگان می‌دهند، گفت: در دور اول ۵۷ اماکن ورزشی در استان کرمان به مردم خدمات ورزشی ارائه خواهند داد.
 
کلانتری ادامه داد: در فاز دوم این طرح همه بوستان‌ها و در فاز سوم باشگاه‌های بخش خصوصی به مردم خدمات ورزشی رایگان ارائه خواهند داد.
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با توجه به اینکه به دنبال خانواده‌محور کردن ورزش هستیم، بنابراین در این طرح مردم به مردم خدمات می‌دهند.
 
وی با بیان این مطلب که با تغییر دولت‌ها در روند اجرای طرح تغییری ایجاد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این طرح به ورزش قهرمانی کمک می‌کند.

منبع: ایسنا 

انتهای خبر/کارگرزاده 


خدمت‌دهی رایگان ۵۷ سالن ورزشی به مردم کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خدمت‌دهی رایگان ۵۷ سالن ورزشی به مردم کرمان