خدمات پزشکی جهادی، در مناطق محروم کرمان دائمی می‌شود | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان جانشین بنیاد علوی کشور گفت: این نوید را به مردم مناطق محروم کرمان می‌دهیم که با توانمندسازی گروه‌های جهادی و تامین تجهیزات با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانیم خدمات پزشکی جهادی را دائمی کنیم تا دهک‌های یک تا چهار از این خدمات بهره‌مند شوند. محسن مردعلی ۲۱ شهریورماه در مراسم آغاز بزرگترین رزمایش […]



نذیر کرمان/کرمان جانشین بنیاد علوی کشور گفت: این نوید را به مردم مناطق محروم کرمان می‌دهیم که با توانمندسازی گروه‌های جهادی و تامین تجهیزات با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانیم خدمات پزشکی جهادی را دائمی کنیم تا دهک‌های یک تا چهار از این خدمات بهره‌مند شوند.

محسن مردعلی ۲۱ شهریورماه در مراسم آغاز بزرگترین رزمایش مشترک اردوهای جهادی – پزشکی در شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: بنیاد علوی در واقع بدنه و بازوی توانمندسازی محرومان و محرومیت‌زدایی است که وابسته به بنیاد مستضعفان و منصوب به دفتر نهاد رهبری است.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، افزود: از سال گذشته ما تغییراتی در رویکردهای این بنیاد در حوزه توانمندسازی محرومان و محرومیت‌زدایی انجام دادیم و بر همین اساس اقدامات ما بر مبنای اشتغالزایی و پیشرفت مناطق محروم متناسب با پتانسیل‌ها، دنبال شد.

مردعلی بیان کرد: در سال جاری با تشکیل پنج تیم در نظر داریم بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را با توان مردم ایجاد کنیم.

جانشین بنیاد علوی کشور دومین اولویت را در حوزه خدمات درمانی و سلامت برشمرد و اظهار کرد:‌ در همین راستا خدمات تخصصی سلامت با همکاری بخش خصوصی و دولتی و گروه‌های جهادی به مردم ارائه می‌شود تا شاهد ارتقاء شاخص‌های سلامت متناسب با سطح کشور باشیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شاخص‌های سلامت در حوزه دهان و دندان از سطح جهانی پایین تر است، بنابراین بخشی از خدمات بنیاد علوی به حوزه دهان و دندان اختصاص داده شده است.

مردعلی عنوان کرد: امسال در نظر داریم برای۲۵۰ هزار نفر اقدامات درمانی و مراقبتی را انجام دهیم‌ و در حوزه تخصصی چشم نیز با همکاری گروه‌های جهادی ۳۰۰ هزار نفر از خدمات ویزیت، درمان، لنز و جراحی بهره‌مند شوند.

جانشین بنیاد علوی کشور اظهار کرد: در حوزه زنان و زایمان نیز در سال جاری، ۱۶۰ هزار نفر از مادران شیرده و باردار تحت خدمات این بنیاد قرار می‌گیرند و بخشی از خدمات حوزه درمانی و سلامت نیز به گوش اختصاص داده شده تا کودکان سه تا پنج سال از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی ارائه خدمات پزشکی از راه دور را نیز دنبال می‌کند، یادآور شد: تمرکز بنیاد علوی در سال جاری در کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی بر روی اشتغالزایی، ارتقاء شاخص‌های سلامت و ارتقاء عدالت آموزشی است.

مردعلی با اشاره به حمایت بنیاد علوی از دانش آموزان مناطق محروم و کمک به تحصیل دانش آموزان ترک تحصیل کرده، گفت: در سال جاری ۳۷۴ هزار دانش آموز از خدمات بنیاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد خدمات بنیاد علوی در استان کرمان صورت گرفته، بنابراین کرمان اولین استانی است که خدمات بنیاد علوی را به خود اختصاص داده است.

مردعلی عنوان کرد: در نظر داریم تا پایان سال جاری در استان کرمان در حوزه اشتغال ۵۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی را اجرا کنیم و با اشتغال‌های خُرد، کارگاهی و بنگاهی زنجیره‌ای از اشتغال‌زایی را در این استان تشکیل دهیم و بر همین اساس برای بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی کنیم.

جانشین بنیاد علوی کشور بیان کرد: همچنین در حمایت از دانش آموزان مناطق محروم استان کرمان،  نیز ۵۰۰۰ دانش آموز در زمینه استعدادسنجی و آموزشی تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


خدمات پزشکی جهادی، در مناطق محروم کرمان دائمی می‌شود

منبع: ایـسنا
? خدمات پزشکی جهادی، در مناطق محروم کرمان دائمی می‌شود