خبر خوش فتاح برای رفع محرومیت‌ها از جنوب کرمان/ سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به محرومیت‌زدایی بنیاد در ‌مناطق ‌جنوب کرمان گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد در قلعه‌گنج با هدف اجرای پروژه‌های صنعتی، حمایت‌های اجتماعی و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال سرمایه‌گذاری شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از قلعه‌گنج، سیدپرویز فتاح صبح امروز در آیین افتتاح […]

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به محرومیت‌زدایی بنیاد در ‌مناطق ‌جنوب کرمان گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد در قلعه‌گنج با هدف اجرای پروژه‌های صنعتی، حمایت‌های اجتماعی و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال سرمایه‌گذاری شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از قلعه‌گنج، سیدپرویز فتاح صبح امروز در آیین افتتاح کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز توفیق پیدا کردم به بهانه یک افتتاح خوب در شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان حضور پیدا کنم اظهار داشت: بنیاد مستضعفان هفت سال است که در قلعه گنج خیمه زده است.

وی بیان کرد: امروز که وضعیت قلعه گنج را با مسئولان محلی مرور می‌کنیم همه اذعان دارند که وضعیت شهرستان قلعه گنج نسبت به قبل از حضور بنیاد مستضعفان در این منطقه ارتقا پیدا کرده است البته ما نمی‌گوییم که به همه شاخص‌های مطلوب در قلعه گنج رسیدیم اما اعلام می‌کنیم که وضعیت قلعه گنج نسبت به قبل از حضور ما خیلی بهتر شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اقدامات بنیاد مستضعفان در این شهرستان با مشارکت دولت و عموم مردم بوده تصریح کرد: همه مسئولان محلی استان و مردم قلعه گنج با بنیاد مستضعفان همراه بودند تا ما توانستیم به توفیقاتی در این منطقه برسیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از این توفیقات احداث کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج است گفت: احداث این کارخانه، انتخاب این محل، اختصاص معدن و مواد اولیه برای این کارخانه در شرایط تحریم، تامین مصالح و تجهیزات، تامین منابع مالی و سرمایه گذاری، تامین آب، خط گاز، تامین پست برق و … در این منطقه کار بزرگی بود که باید از مسئولان استان و شهرستان تشکر کرد که زمینه این کار را فراهم کردند و بنیاد هم سرمایه گذاری کرد.

فتاح با بیان اینکه سرمایه گذاری خالص ما برای کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج ۱۴۰ میلیارد تومان است افزود: تجهیزات این کارخانه را از کارخانه دیگری آوردیم و این تجهیزات خریداری نشده است و امروز این تجهیزات، ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید این کارخانه بهترین آهک صنعتی است و با بهترین تکنولوژی روز دنیا احداث شده و آزمایش و تست می‌شود گفت: یک ماه است که تولید کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج آغاز شده و خوشبختانه کارخانجات منطقه و هرمزگان تمام تولید آن ‌را پیش خرید کردند و مشکلی برای فروش نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کارخانه طوری احداث شده که با محیط زیست سازگار است و مجوزهای لازم همه از قبل گرفته شده افزود: به مسئولان کارخانه هم تاکید شده تا در سرسبزی منطقه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کارخانه و احداث فاز دوم آن در برنامه است بیان کرد: چون فروش تضمینی تولیدات این کارخانه وجود دارد به صرفه است که فاز دوم آن نیز احداث شود.

فتاح با بیان اینکه ظرفیت اسمی سالانه این کارخانه ۱۱۰ هزار تن آهک صنعتی است که با احداث فاز دوم به ۲۲۰ هزار تن در سال هم می‌رسیم گفت: احداث فاز دوم به تولید و اشتغال بیشتر منطقه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول در این کارخانه ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند که در ادامه اشتغال بیشتر هم می‌شود افزود: تاکید بر این بوده که افرادی که مشغول بکار می‌شوند از اهالی قلعه گنج باشند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بعضی نواقصی را که وجود داشته تکمیل می‌کنیم و به دنبال این هستیم در این منطقه و در استان کرمان بمانیم ادامه داد: در مناطق محروم استان کرمان حضور داریم و قلعه گنج را نیز رها نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: آماده واگذاری طرح‌های احداث شده به مردم با شرایط خوب و منطقی هستیم چرا این طرح‌ها باید به دست خود مردم منطقه اداره شود.

کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج افتتاح شد
وزیر جهاد کشاورزی در قلعه‌گنج: فردا در جلسه هیئت وزیران موضوع جبران خسارت کشاورزان جنوب استان کرمان بررسی می‌شود
اقدامات بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج؛ از هزینه‌کرد ۱۴۰ میلیاردی پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا ساخت بیمارستان

فتاح از حضور بنیاد مستضعفان در ۴۰ منطقه هدف در کشور خبر داد و افزود: به استان کرمان ارادت داریم، این استان، استان شهید سلیمانی است و امروز انتخاب یک منطقه هدف دیگر در این استان را به عنوان  چهل و یکمین منطقه در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد در قلعه گنج سرمایه‌گذاری شده گفت: از این میان، ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای پروژه‌های صنعتی با هدف اشتغالزایی، ۲۵۰ میلیارد تومان خدمات اجتماعی و حمایتی و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن نیز تسهیلات قرض الحسنه‌ و اشتغال بوده که از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومان این منطقه اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ ع




خبر خوش فتاح برای رفع محرومیت‌ها از جنوب کرمان/ سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج

منبع:تسنــیم
? خبر خوش فتاح برای رفع محرومیت‌ها از جنوب کرمان/ سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج