خبرنگاری هنر و عشق است

خبرنگاری حرفه نیست بلکه هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق شود. به گزارش سرویس شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان»؛ چندین سال است که خبرنگار بخش فرهنگی خبرگزاری بسیج، نماینده واحد خبر یزدانشهر و باشگاه خبرنگاران هستم در واقع فرهنگی […]



خبرنگاری حرفه نیست بلکه هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق شود.

به گزارش سرویس شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان»؛ چندین سال است که خبرنگار بخش فرهنگی خبرگزاری بسیج، نماینده واحد خبر یزدانشهر و باشگاه خبرنگاران هستم در واقع فرهنگی بودن، بسیجی بودن و حضور در اجتماعات فرهنگی و مذهبی باعث شد که وارد این عرصه بشوم، گرچه از دوران مدرسه علاقه زیادی به نگارش داشتم به‌طوری که نمره انشای من همیشه بالا بود.

چون آموزگارم تجربیات زیادی در سئوال پرسیدن دارم و به همین دلیل در محافل گوناگون مطالبه‌گری از مسئولان را به شکل گسترده انجام می‌دادم و پاسخ افراد را مستقیم بی‌واسطه نشر می‌دادم.
 
هنر خبرنگاری را دوست دارم چراکه خبرنگار چشم مردم است و باید تیزبین باشد. همه جا شنیده‌ایم که می‌گویند خبرنگار کوله‌پشتی باشید به این بیان که همه فنون از تصویربرداری تا تنظیم خبر را مسلط باشید و خود انجام دهید من تاکنون در تولید محتوا با چالش‌های آن‌چنانی و مهم روبرو نشدم، چون خودم کارگردانی محتوا را انجام می‌دادم و گاهی‌اوقات اگر جایی مطالبه‌گری بود با گفتگو و تفاهم رفع می‌شد، ولی نظر و پاسخ آخرم این بود واقعیت را می‌گویم.

در مسائل سیاسی و انتخابات نظر مردم را بعد از قانع کردن نشر می‌دادم و نظرم، نظر نظام و مقام معظم رهبری بود، چون غالب افراد همه چیز را نمی‌دانستند تبیین و روشنگری می‌کردم اما مطلب و نظرم را بر کسی تحمیل نمی‌کردم. از شبیخون مقام‌ معظم‌ رهبری تا خط و نشان بیگانگان و دشمنان سعی در تبیین داشته و دارم.

در این زمینه خاطره زیبایی که دارم بیش‌تر آنچه می‌گفتم و تبیین می‌کردم همان می‌شد و متوجه می‌شدم که حرف و مطلبم اثر داشته است و خاطرم هست به محله‌ای رفتیم زمان برگشت چون سیل آمده بود جاده بسته شد و من نتوانستم مطالبم را به پخش برسانم نت نداشتم تلفنی مطالبم را رساندم و تصاویر بعداً ارسال و پخش شد.

 برای بهبود کیفیت کارم سعی می‌کنم به‌روز باشم و هیچ‌وقت خبری که موثق نیست و یا به نفع نظام و مردم نیست نشر ندهم و نکته دوم خبر‌هایی که تاثیر روانی بر مخاطب دارد و نگران‌کننده است با زبانی نرم و مثبت انتشار دهم.

من اگر خبرنگاری در فضای رسانه‌ای، مطلب یا خبری را که به نفع مردم نباشد و شاید هم کذب باشد را منتشر کند یا قصد انتشار آن‌را داشته باشد، سعی می‌کنم توجیه و قانع کنم.

من زندگی و حرفه‌ام را مدیون بسیج و سپاه می‌دانم و از دلاورمردان سپاه که آسایش و امنیت نظام و جامعه را ایجاد کرده‌اند ضمن تشکر و اگر لایق باشم افتخاری برایشان تا زنده‌ام کار می‌کنم.

به قلم: رسول سیف‌الدینی، خبرنگار زرندی
انتهای خبر/پسند


خبرنگاری هنر و عشق است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خبرنگاری هنر و عشق است