خبرنگاران نقش مهمی در تشویق مردم به اهدای خون دارند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان، صبح امروز، ۱۷ مردادماه با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، با خبرنگاران ایکنا و ایسنای کرمان دیدار کرد و گفت: اگر همراهی خبرنگاران نبود پاسخگوی صددرصدی نیازهای بیمارستانی نبودیم و روز خبرنگار […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان، صبح امروز، ۱۷ مردادماه با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، با خبرنگاران ایکنا و ایسنای کرمان دیدار کرد و گفت: اگر همراهی خبرنگاران نبود پاسخگوی صددرصدی نیازهای بیمارستانی نبودیم و روز خبرنگار بهانه‌ای است که از فعالیت‌ها و همراهی اصحاب رسانه قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای مردم و حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند، افزود: وظیفه ما در انتقال خون تأمین نیازهای خونی است. بالغ بر ۴۲ مؤسسه درمانی خونی در کرمان داریم. استان کرمان تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی بالایی دارد و همچنین به دلیل آمار بالای تصادفات به ویژه در جنوب کرمان، مصرف خون نیز بالا است و در هر روز ۳۰۰ واحد مصرف خون داریم.

شکوهی با اشاره به انجام بالغ بر ۲۸۰ هزار عمل جرایی در سال گذشته در کرمان و ضرورت آماده بودن خون برای عمل جراحی، تصریح کرد: در حال حاضر به‌همت مردم وضعیت دخیره خونی استان خوب است اما گرمای شدید منجر به کاهش مراجعات مردمی شده و ذخیره خون از ۱۰ روز به هفت روز کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان بیشترین نیاز خونی استان را در گروه خونی O اعلام کرد و افزود: کل خون مصرفی استان از اهدای خون مردم کرمان تأمین می‌شود. یک شبکه ملی خون‌رسانی نیز وجود دارد که در موارد بحرانی استفاده می‌شود مانند ۱۳ دی‌ماه که حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان رخ داد.

وی ادامه داد: کرمان تنها ۶ پایگاه انتقال خون دارد و شهرهای پرجمعیتی مانند زرند، راور و بافت پایگاه نداریم اما اقداماتی در حال انجام است و قرار است با تهیه زمین و کمک خیران یک پایگاه ساخته شود. در شهربابک نیز مکانی از شهرک مس تهیه شده و در جاهایی که پایگاه نداریم خون‌گیری به‌صورت سیار است.

شکوهی با بیان اینکه همکاران انتقال خون شبانه‌روزی تلاش می‌کنند زیرا خون یک مایه حیاتی است که جایگزین ندارد، اظهار کرد: فرایند خون‌گیری هر روز انجام می‌شود و خبرنگاران در این کار خیر و اهدای خون سهیم هستند و مدیون جامعه خبری در این ارتباط هستیم. اگر سال گذشته موفق به پاسخگویی صددرصد به نیازهای بیمارستانی شدیم را مدیون همراهی خبرنگاران می‌دانیم.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه فراوانی گروه‌های خونی در کرمان ۱۵ درصد منفی و ۸۵ درصد مثبت است، گفت: مردم کرمان در پویش‌ها همکاری خوبی دارند این همکاری در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت و ۱۱۰۰ نفر مراجعه کردند که ۹۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام


خبرنگاران نقش مهمی در تشویق مردم به اهدای خون دارند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? خبرنگاران نقش مهمی در تشویق مردم به اهدای خون دارند