خبرنگاران افراد خستگی‌ناپذیر جامعه هستند • پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان ؛سید محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت رسالت خبرنگاری در تاریخ اشاره نمود و گفت اگر حضرت زینب (س) امام سجاد (ع) نبودند تاکنون به این شکل اخبار واقعه عاشورا به ما نمی‌رسید. وی تصریح کرد: شغل خبرنگاری با اخلاق و صداقت رابطه مستقیمی دارد و در […]


به گزارش نذیر کرمان ؛سید محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت رسالت خبرنگاری در تاریخ اشاره نمود و گفت اگر حضرت زینب (س) امام سجاد (ع) نبودند تاکنون به این شکل اخبار واقعه عاشورا به ما نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: شغل خبرنگاری با اخلاق و صداقت رابطه مستقیمی دارد و در آیات قرانی، خبر از دیدگاه اسلام قابل تامل است، در سخنان بزرگان و اشعار شعرا نمونه های فراوانی به موضوع خبر به خصوص شیوه درست خبررسانی و اگاهی اشاره شده است به شکلی که مولوی در این بیت شعری خود (جان نباشد جز خبر در آزمون/ هر که را افزون خبر جانش فزون/ اقتضای جان چوای دل آگهی است/ هر که آگه‌تر بود جانش  قوی است ) به اهمیت خبری و آگاهی داشتن از رویداد ها اشاره نموده به همین دلیل خبر و آگاهی داشتن امروزه رکن مهم برای افراد جامعه است.

همچنین وی اشاره کرد: خبر و اطلاع رسانی از نظر رهبر انقلاب بسیار با اهمیت است و ایشان در دیدار با اصحاب رسانه مواردی را ذکر کردند که سه وظیفه کلی برای مطبوعات و رسانه قائل شدند: نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه.

سید محسن سجادی افزود:خبرنگاران حلقه وصل بین رویدادها و مردم هستند این افراد تلاش می‌کنند که در بهترین و کوتاه‌ترین زمان موضوعی را که برای مردم مهم است به وسیله رسانه‌هایی همچون رادیو و تلویزیون، روزنامه، پایگاه‌های خبری به شکل اخبار اقتصادی، سیاسی ،ورزشی ،دینی ،مذهبی و فرهنگی در سطح محلی، استانی، ملی و جهانی به اطلاع جامعه برسانند.

رئیس این اداره تصریح کرد: خبرنگار و خبرنگاران کسانی هستند که هم‌پای مردم و مسئولین برای پوشش رویدادهای مختلف از جنگ تا شادی حضور دارند ولی دیده نمی‌شود و درک موقعیت کار و شرایطشان برای خیلی‌ها غیر باورپذیر است .

وی ادامه داد: در رفسنجان هشت رسانه چاپی به عنوان هفته نامه، ماهنامه و یک رسانه الکترونیکی غیر بر خط ،هفت نمایندگی خبرگزاری، رادیو رفسنجان، ۳۳ پایگاه خبری مجوزدار، ۱۰ رسانه در انتظار تایید هیئت نظارت بر مطبوعات وجود دارد.

سید محسن سجادی اظهار کرد: اولین نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان‌ها را در استان کرمان، رفسنجان در سال۹۷ راه اندازی کرد، در مجموع ۱۴۲ نفر خبرنگار از شهرستان‌های رفسنجان و انار عضو خانه مطبوعات شهرستان هستند که ۱۱۵نفر عضو رفسنجانی دارد. لازم به ذکر است فعالیت بانوان خبرنگار در رفسنجان چشمگیر و قابل تحسین است.

وی در پایان از پیشکسوتان خبری همچون باقری برای سال‌ها فعالیت رسانه‌ای در صدا و سیما، خبرنگار شهید محمدی و برادران ریاحی روزنامه رفسنجان که از دیرباز برای حوزه ی خبری رفسنجان تلاش فراوان کردند و این حوزه را زنده نگه داشتند تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: نذیر کرمان
?خبرنگاران افراد خستگی‌ناپذیر جامعه هستند • پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان : اخبار استان کرمان – رفسنجان