خاکستر شدن ۵۱۷هکتارجنگل ومرتع در کرمان

۳۱ فقره آتش سوزی در کرمان ،بلای جان ۵۱۷ هکتار ازعرصه‌های منابع طبیعی استان کرمان شد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به نابودی ۵۱۷ هکتار از عرصه های طبیعی کرمان بر اثر ۳۱ فقره آتش سوزی در ۵ماه اخیر افزود: بیشترین میزان حریق در شهرستان‌های […]

۳۱ فقره آتش سوزی در کرمان ،بلای جان ۵۱۷ هکتار ازعرصه‌های منابع طبیعی استان کرمان شد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به نابودی ۵۱۷ هکتار از عرصه های طبیعی کرمان بر اثر ۳۱ فقره آتش سوزی در ۵ماه اخیر افزود: بیشترین میزان حریق در شهرستان‌های بافت، بردسیر، شهربابک، سیرجان رخ داده است.

اصغر عربی،  افزود:عامل انسانی باعث بیش از ۹۵ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمان شده است.

وی با اشاره به کاهش ۶۰درصدی آتش سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال  تصریح کرد: بیشترین تعداد حریق درایام تعطیلات و آخر هفته‌ها گزارش شده که در اثر بی احتیاطی گردشگران و رعایت نکردن نکات ایمنی در روشن کردن آتش و محل‌های دارای پوشش گیاهی خشک بوده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان تاکید کرد::باتوجه به شرایط حاکم برعرصه‌های جنگلی و مرتعی استان و خشکسالی اخیر مردم به هیچ عنوان در عرصه‌های منابع طبیعی آتش روشن نکنند.

وی گفت:در صورت نیاز به روشن کردن آتش ،سطح را از علف وبرگ‌های خشک پاکسازی و دور آتش را با سنگ چین مهار کنند تا از سرایت آتش به پوشش گیاهی جلوگیری و  از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل شود.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان از مردم خواست در صورت مشاهده  آتش سوزی در مراتع با حفظ خونسردی  با شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس بگیرند وتا رسیدن نیرو‌های منابع طبیعی و درصورت داشتن آب با ریختن و مرطوب کردن سطح پوشش از گسترش حریق در عرصه مرتعی جلوگیری کنند.




خاکستر شدن ۵۱۷هکتارجنگل ومرتع در کرمان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? خاکستر شدن ۵۱۷هکتارجنگل ومرتع در کرمان