خانه شطرنج کرمان کلنگ‌زنی شد | خبر کرمان

کرمان – نذیر کرمان – خانه شطرنج استان کرمان در زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل سالن، رستوران و مهمانسرا در مجموعه ورزشی امام علی(ع) کرمان کلنگ زنی شد. به گزارش نذیر کرمان، آیی شروع عملیات این طرح عصر پنجشنبه با حضور سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده […]


کرمان – نذیر کرمان – خانه شطرنج استان کرمان در زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل سالن، رستوران و مهمانسرا در مجموعه ورزشی امام علی(ع) کرمان کلنگ زنی شد.

به گزارش نذیر کرمان، آیی شروع عملیات این طرح عصر پنجشنبه با حضور سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان و اعضای هیات شطرنج استان مجموعه ورزشی امام علی(ع) کرمان آغاز شد.

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان در این آیین گفت: این مجموعه در یکهزار و ۵۰۰ متر مربع شامل سالن ۷۰۰ مترمربع، رستوران و مهمانسرا ظرف ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید.

میلاد مقیمی با اشاره به اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل خیران ورزشی ساز و جذب سرمایه گذار گفت: این طرح در ادامه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شطرنج اجرایی می شود.

آیین کلنگ زنی خانه شطرنج استان کرمان

محمودرضا امیاری سرپرست شطرنج جمهوری اسلامی نیز با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای اجرای پروژه خانه شطرنج گفت: همکاری لازم برای اجرای این طرح را خواهیم داشت.

تامین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و تبریک هفته تربیت بدنی گفت: ۱۰ میلیارد ریال از اعتبار این طرح آماده شده که این طرح در فاز نخست سالن و در فازهای بعدی مهمانسرا و رستوران ساخته می شود.

شهباز حسن پور با اشاره به تامین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی این پروژه افزود: همه باید دست به دست هم بدهند که این پروژه به نتیجه و بهره برداری رسد.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و حضور در میادین ورزشی با توجه به توانمندی کرمانی ها عنوان کرد: تنها سرمایه ما نیروی انسانی خلاق و مبتکر در همه زمینه ها است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: باید برای اجرای این پروژه از کمک ها و ماشین آلات شهرداری نیز استفاده شود، باید تا صبح شنبه هفته آینده قرارداد احداث سالن را منعقد کنیم و تا یک ماه و نیم آینده ضمانت می کنم کار ساخت سالن آغاز می شود.

وی ادامه داد: تامین اعتبار این طرح را نباید به سال آینده موکول کرد و اداره کل ورزش و جوانان استان از اعتبارات امسال حمایت کند تا این پروژه به سرعت به نتیجه برسد.

اختصاص زمین و اعتبار از سوی ورزش و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تعامل و همدلی در مجموعه شطرنج شهرستان و استان کرمان افزود: سرپرست این هیات در مدت کوتاهی که فعالیت داشت، در برگزاری مسابقات و سایر مراسم ها فعالیت زیادی داشتند.

میثم پاریزی با قدردانی از همکاری نماینده مردم کرمان و راور و فدراسیون شطرنج افزود: امیدوارم وضعیت این ورزش شهرستان کرمان به خصوص در توسعه زیرساخت ها بهبود یابد و همچنین سهم فعالیت های ورزشی این هیات در کشور از شرایط خوب فعلی هم مطلوب تر شود.

وی اظهار کرد: ما یک قطعه زمین را در اختیار هیات شطرنج استان کرمان قرار می دهیم و در صورتی که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هیات شطرنج امسال جذب شود، اداره کل ورزش و جوانان استان سال آینده به همین میزان اعتبار می گذارد تا خانه شطرنج استان کرمان به پیشرفت فیزیکی مناسبی برسد و در ادامه تکمیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در صورتی که عملیات عمرانی این پروژه آغاز شود ما نیز امکان گذاشتن اعتبار برای آن را داریم، مشروط به اینکه وعده هیات شطرنج در جذب ۱۵ میلیارد ریال اعتبارات محقق شود.


خانه شطرنج کرمان کلنگ‌زنی شد

منبع: نذیر کرمان
? خانه شطرنج کرمان کلنگ‌زنی شد