خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان کاهش می‌یابد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: فرماندار رفسنجان از دستور مستقیم رئیس‌جمهور در رابطه با کاهش خاموشی چاه‌موتورهای آب کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت:«بنا به این دستور،خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان در تابستان امسال از سه روز در هفته به یک روز در هفته تقلیل یافت». حسین رضایی افزود:«برای کاهش مصرف انرژی در تابستان،مقرر شده بود […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: فرماندار رفسنجان از دستور مستقیم رئیس‌جمهور در رابطه با کاهش خاموشی چاه‌موتورهای آب کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت:«بنا به این دستور،خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان در تابستان امسال از سه روز در هفته به یک روز در هفته تقلیل یافت».

حسین رضایی افزود:«برای کاهش مصرف انرژی در تابستان،مقرر شده بود که هر هفته سه روز و هر روز به مدت پنج ساعت چاه موتورهای آب کشاورزی در رفسنجان خاموش شود که این کار هم به موتورها و هم به محصول (پسته) آسیب وارد می‌کند».

پیش از این نیز استاندار کرمان در جلسۀ شورای راهبری توسعه استان با اشاره به کاهش تولید پسته طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و سرمازدگی و نیاز به آبیاری درختان پسته در تیرماه برای مغزگیری محصول،خواستار محدودیت خاموشی چاه‌های کشاورزی به یک روز در هفته شده بود.

محمدمهدی فداکار همچنین از مکاتبه با وزارت نیرو برای تامین برق موتور پمپ‌های کشاورزی خبر داد و تاکید کرد که وقتی برق را قطع می‌کنیم فقط آبیاری کاهش نمی‌یابد،موتورپمپ و تاسیسات نیز آسیب می‌بینند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،فرماندار رفسنجان ۱۱ تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهریور امسال رویداد مهم برداشت ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغ‌های این شهرستان برگزار می‌شود،اظهار کرد:«در سال‌های اخیر به دلیل عوامل مختلف تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌ها محصولی نبود اما امسال این محصول (پسته) به میزان زیادی وجود دارد و نیاز است آبرسانی به آن‌ها انجام شود تا محصول خوبی برداشت و امیدافرینی در جامعه ایجاد شود».

وی ادامه داد:«آبرسانی به درختان مستلزم فراهم‌سازی انرژی برق و کاهش خاموشی‌های چاه‌موتورهاست‌ که خوشبختانه این کاهش خاموشی‌ها به دستور رئیس‌جمهور در سفری که جمعه گذشته (نهم تیرماه) به رفسنجان داشت،صادر شد».

رضایی خاطرنشان کرد:«بنا به این دستور قرار شد هر هفته به مدت یک روز آن هم به میزان پنج ساعت چاه‌های کشاورزی شهرستان خاموش شوند». /پ




خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان کاهش می‌یابد

منبع:خبر کرمان
?

خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان کاهش می‌یابد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی