حکمرانی نامناسب مانع توسعۀ شاخص‌های اقتصادی استان شده است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که استان کرمان بهشت فرصت‌های بالقوه است اما به دلیل حکمرانی نامناسب،شاخص‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان توسعه پیدا نکرده‌اند،گفت:«برای توسعه‌ی شاخص‌های اقتصادی باید به سمت حمایت از سرمایه‌گذاری برویم،که در استان اراده‌ی جدی برای حل مشکلات وجود دارد و اتاق آماده‌ی هرگونه همکاری برای […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که استان کرمان بهشت فرصت‌های بالقوه است اما به دلیل حکمرانی نامناسب،شاخص‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان توسعه پیدا نکرده‌اند،گفت:«برای توسعه‌ی شاخص‌های اقتصادی باید به سمت حمایت از سرمایه‌گذاری برویم،که در استان اراده‌ی جدی برای حل مشکلات وجود دارد و اتاق آماده‌ی هرگونه همکاری برای توسعه است».

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود:«باید وضعیت شاخص‌های توسعه پایدار در جمع مدیران ارشد مطرح شود تا به عنوان یک مطالبه در دستور کار استان قرار گیرد».

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی در نشست با امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان،نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،اعضای هیات نمایندگان اتاق و برخی از فعالان اقتصادی،بیان کرد:«اتاق سعی دارد علاوه بر وظایف ذاتی و روتین خود به عنوان مشاور قوای سه‌گانه،با بهره‌گیری از اندیشه،دانش و پژوهش،مشاوره‌های تخصصی به مراجع مربوطه ارائه دهد تا در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار گیرد و مشکلات استان گره‌گشایی شوند».

رئیس اتاق کرمان در ادامه با اشاره به دیدگاه اقتصادی نماینده ولی‌فقیه در استان،گفت:«بایستی برای آینده‌ی استان برنامه‌ریزی مناسب انجام و از منابع به درستی استفاده شود».

وی خاطرنشان کرد:«در حال حاضر چند مشکل اساسی در استان وجود دارد از جمله اینکه به‌رغم مصرف آب در بخش کشاورزی،از هر مترمکعب تنها ۲۷۰۰ تومان بهره‌وری عاید می‌شود».

طبیب‌زاده از تمرکز بیش از حد بر معادن،رتبه‌ی سی‌ام فضای کسب و کار استان در کشور،پایین بودن شاخص‌های توسعه‌ی پایدار،بیکاری بالا،جی‌دی‌پی پایین،درآمد سرانه‌ی کمتر از متوسط کشور و عدم توجه جدی به آموزش و مهارت‌آموزی به عنوان دیگر چالش‌های استان یاد کرد.

وی در ادامه افزود:«تحقق شعار سال ۱۴۰۰ یعنی تولید،پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها به نحو مطلوب در دستور کار اتاق کرمان قرار گرفت و دستاوردهای بسيار خوبی به دست آمد و برای امسال نیز اين آمادگی کامل وجود دارد تا منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ یعنی تولید،دانش بنیان و اشتغال‌آفرین با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار بگیرد».

رئیس اتاق کرمان با اشاره به طولانی بودن روند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان،فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری را برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران ضروری دانست و گفت:«با راه‌اندازی این سامانه و تمرکز بر صدور مجوزها،دریافت استعلامات به ۹ روز کاهش یافته و این سیستم قابل پایش است تا عملکرد دستگاه‌های صادرکننده‌ی استعلامات ارزیابی شود».

حجت‌الاسلام عليدادیسليمانی،امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان كرمان نیز در این نشست ضمن تقدير از اقدامات اثرگذار اتاق كرمان گفت:«اتاق كرمان می‌تواند در شورای راهبردی استان جايگاه مناسبی داشته باشد كه در نشست آتی در خصوص همكاری با اين مجموعه برنامه‌ريزی خواهيم كرد». /پ




حکمرانی نامناسب مانع توسعۀ شاخص‌های اقتصادی استان شده است

منبع:خبر کرمان
?
حکمرانی نامناسب مانع توسعۀ شاخص‌های اقتصادی استان شده است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی