حمل بار توسط خودروهای فاقد کارت هوشمند ممنوع ‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به قانون دریافت کارت هوشمند برای حمل بار در جاده‌ها و جلوگیری از حمل بار اضافه‌ توسط ماشین‌های معدنی استان،گفت:«ماشین‌های حامل مواد معدنی بعضا تا ۵۰ درصد تناژ بالاتر حمل می‌کنند و این مساله به آسفالت،راه‌ و پل‌ها خسارت وارد می‌کند». محمد مهدی فداکار تاکید کرد:«قانون جلوگیری […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به قانون دریافت کارت هوشمند برای حمل بار در جاده‌ها و جلوگیری از حمل بار اضافه‌ توسط ماشین‌های معدنی استان،گفت:«ماشین‌های حامل مواد معدنی بعضا تا ۵۰ درصد تناژ بالاتر حمل می‌کنند و این مساله به آسفالت،راه‌ و پل‌ها خسارت وارد می‌کند».

محمد مهدی فداکار تاکید کرد:«قانون جلوگیری از حمل بار اضافه توسط معادن باید از ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شد اما با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از ابلاغ آن در استان اجرا نشده است و این موضوع نیاز به مجوز شورای معادن ندارد».

وی ادامه داد:«اگر مشکلی در اجرای قانون وجود دارد باید موضوع از طریق نشستی با معاونت عمرانی استانداری و با حضور پلیس،اداره‌کل صمت و اداره‌کل راهداری حل،و این قانون اجرا شود».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان نیز ۲۰ تیر ماه در نشست شورای معادن استان کرمان،دربارۀ اجرای این قانون توضیح داد:«بر اساس نامه‌ای که دیوان محاسبات اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برای ما ارسال کردند و بر اساس بند ت تبصرۀ ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲،معادن باید برای حمل بار مواد معدنی بارنامه بگیرند و تخصیص سهمیۀ سوخت به ناوگان حمل‌ونقل نیز بر همین اساس خواهد بود».

احسان عراقی‌زاده گفت:«از ۱۵ اردیبهشت‌ماه حمل مواد معدنی از طریق جاده صرفا با کارت هوشمند و بارنامه امکان‌پذیر است،مسئولیت این موضوع برعهدۀ بهره‌برداران معادن گذاشته شده،بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل صادر می‌شود و پلیس باید این بارنامه‌ها را کنترل کند».

 




حمل بار توسط خودروهای فاقد کارت هوشمند ممنوع ‌شود

منبع:خبر کرمان
?

حمل بار توسط خودروهای فاقد کارت هوشمند ممنوع ‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی