حمل‌ونقل صادراتی محصولات کشاورزی استان با مشکل جدی مواجه است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه حرکت به سمت گلخانه‌ها در استان کرمان شتابنده نبوده است،گفت:«افزایش راندمان تولید گلخانه‌ها به‌منظور حضور در بازارهای رقابت جهان و کشورهای همسایه امری مهم است». سیدمهدی طبیب‌زاده اضافه کرد:«لزوم امنیت غذایی و کمبود شدید آب ما را به این نتیجه رسانده که باید […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه حرکت به سمت گلخانه‌ها در استان کرمان شتابنده نبوده است،گفت:«افزایش راندمان تولید گلخانه‌ها به‌منظور حضور در بازارهای رقابت جهان و کشورهای همسایه امری مهم است».

سیدمهدی طبیب‌زاده اضافه کرد:«لزوم امنیت غذایی و کمبود شدید آب ما را به این نتیجه رسانده که باید توسعۀ گلخانه‌ها را داشته باشیم اما با وجود توسعۀ کمّی،توسعۀ کیفی و تکنولوژی گلخانه‌ای را نداشته‌ایم».

وی با بیان اینکه گلخانه در استان کرمان را به‌صورت یک زنجیره دیده‌ایم،یادآور شد:«توسعۀ حمل‌ونقل مدرن را نتوانسته‌ایم داشته باشیم و به تولیدات یک مجموعه اکتفا کرده‌ایم و حمل‌ونقل صادراتی برای محصولات کشاورزی با مشکل جدی مواجه است که ارائۀ مجوز ورود موقت ماشین‌آلات دسته دوم می‌تواند به این موضوع کمک کند».

رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد:«زنجیرۀ تولید هیبریدی و توسعۀ انتقال تکنولوژی گلخانه‌های مدرن در استان کرمان آغاز شده است و سطح زیرکشت به لحاظ کمّی مناسب است،اما عملکرد پایینی دارد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از فارس کرمان،وی چهارم اسفندماه در هشتاد و دومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود:«باید در تکامل کشاورزی از زراعت به باغبانی حرکت کرد که در استان کرمان مسیر خوبی طی شده است و ۲۵ درصد باغات کشور را در استان داریم که نشان دهنده بالندگی کشاورزی در این خطه است».

طبیب‌زاده با اشاره به اهمیت صنعت و زنجیرۀ گلخانه ادامه داد:«طرح توسعۀ زنجیرۀ راهبردی استان‌های وزارت کشور منطبق با شرایط گلخانه‌هاست و می‌توان آن را در استان کرمان به شکل پایلوت و سپس در کشور اجرا کرد».

وی اظهار کرد:«هلند با دارا بودن نصف گلخانه‌های کشور ما اقلام مورد نیاز خود و بخشی از اروپا را تامین می‌کند».

طبیب‌زاده گفت:«بذر مورد نیاز ما از خارج وارد می‌شود و اگر بذر در داخل کشور تولید نشود،وابستگی ۱۰۰ درصد به خارج کشور وجود دارد و اگر ورود بذر را تحریم کنند با مشکلات جدی مواجه می‌شویم،بنابراین در زمینۀ تولید بذر اقداماتی در استان کرمان در دست پیگیری است». /پ




حمل‌ونقل صادراتی محصولات کشاورزی استان با مشکل جدی مواجه است

منبع:خبر کرمان
?

حمل‌ونقل صادراتی محصولات کشاورزی استان با مشکل جدی مواجه است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی