حمایت و پیروی از مقاومت وظیفه ماست | اخبار سیاسی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: حمایت از مکتب مقاومت و پیروی از این مکتب تکلیفی است که به گردن ماست. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان گفت: حوزه و عرصه […]



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: حمایت از مکتب مقاومت و پیروی از این مکتب تکلیفی است که به گردن ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان گفت: حوزه و عرصه مقاومت و ادبیات مقاومت یکی از کلیدی‌ترین و ارزشمندترین حوزه‌های استراتژیک و حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با بیان اینکه در مکتب حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری، مکتب مقاومت را می‌بینیم که این مکتب، مبنای قرآنی دارد، عنوان کرد: سوالاتی در ذهن نسل جوان امروز ایجاد می‌شود و این است که حمایت از
مردم فلسطین، مظلومین و انزجار از باطل و استکبار آیا مبنای قرآنی هم دارد یا خیر؟ و یا این سوال مطرح می‌شود، اینکه ما در مقابل ظلمِ ظالمین بایستیم و در مقابل ستم به مظلومین باید ایستاد و مقاومت کرد، آیا مبنایی دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: در پاسخ به این سوالات باید گفت که این مسائل مبانی عقلی بسیاری دارد، عقل حکم می‌کند در مقابل ظلمی که به دیگران صورت می‌گیرد و ظالمی که به انسان ظلم کند، ایستادگی صورت بگیرد همچنین مبانی قرآنی مقاومت این است که از خداوند متعال به وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید «یا رسول ‌الله(ص) از مقاومت در مقابل ظلم کفار، کوتاه نیایید و به هیچ قیمتی پای میز مذاکره ننشینید و از دفاع جبهه حق کوتاه نیایید.»

حسنی ابراز کرد: در جایی دیگر از قرآن کریم آمده است « الذین کفروا و صدوا عن سبیل الله اذل اعمالهم»؛ پیام قرآن این است که شکست‌پذیری دشمنان قطعی است و شما از جبهه حق و مقاومت و راه مقاومت استقبال کنید و اینکه دشمنان و آن‌هایی که غیر حق هستند، شکست می‌خوردند و محکوم به شکست هستند و تعبیر اضل اعمالهم در این آیه به صراحت بیان می‌کند که تمام نقشه‌های دشمنان با شکست مواجه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان افزود: در عمر بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است به واقع دیده‌ایم، در دوران دفاع مقدس با مقاومت ملت شریف ایران اسلامی در مقابل هجمه دشمنان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید و تمامیت ارضی و استقلال و آزادی خود را به جهان و جهانیان ثابت کرد؛ در انقلاب اسلامی آن‌هایی که به صدام کمک کردند که نابودی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند و با تمام قدرت گفتند که ما چند روزه به تهران می‌رسیم و نامی از ایران و انقلاب اسلامی نخواهند ماند، امروز نظاره‌گر هستند و به سر خود می‌کوبند که ایران اسلامی به ابرقدرتی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در این شرایط این سوال مطرح می‌شود که مؤمنان و جبهه حق چه قدرت و توانایی در برابر دشمنان دارند که مقاومت می‌کنند؟ خداوند متعال حجت را در این عرصه تمام می‌کند و می‌فرماید «خدا با شماست»؛ همان‌گونه که امام راحل و مقام معظم رهبری دائم در بزنگاه‌های مختلف ملت شریف ایران اسلامی را به قدرت لایزال الهی متکی کرده‌اند.

حسنی با اشاره به آیه وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ اظهار کرد: این آیه معروف است به آیه ظهور امام زمان(عج)، ظهوری که آغاز تمدن نوین اسلامی در تمام دنیاست و در شالوده این ظهور مقاومت است که در مسیر پیشرفت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اتفاقات و تحولاتی که بر ملت مظلوم فلسطین و غزه وارد شده است، تصریح کرد: خداوند وعده‌های صادقی که در پیروزی جبهه حق و نابودی جبهه باطل داده است را ما امروز در جریان مقاومت مردم شریف و انقلابی غزه و فلسطین شاهد هستیم؛ چندین ماه است که رژیم صهیونیستی با تمام قدرت و قوا دارند به سر مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان غزه و فلسطین جنایت می‌کنند، اما راه و پرچم پیروزی جریان مقاومتی را ما شاهد هستیم و در کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد تجمعات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه و جریان مقاومت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی و اروپایی عنوان کرد: حمایت از مکتب مقاومت و پیروی از این مکتب تکلیفی است که به گردن ماست و شهادت شهید هنیه نشان‌دهنده استیصال دولت منحوس و کودک‌کش صهیونیستی است
حسنی خاطرنشان کرد: دشمنان قطعاً نابود شدنی هستند و تنها راه پیشرفت پیروی از گفتمان مقاومت است و ما وظیفه داریم که به این تکلیف بپردازیم.

انتهای خبر/م


حمایت و پیروی از مقاومت وظیفه ماست

منبع:آرمـان
? حمایت و پیروی از مقاومت وظیفه ماست