حمایت ایران ار اجماع گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن در راستای آشتی ملی را اقدامی ارزشمند و حرکت در مسیری درست خواند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی را به همراه داشت. ۱۴ گروه فلسطینی اخیرا […]



سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن در راستای آشتی ملی را اقدامی ارزشمند و حرکت در مسیری درست خواند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی را به همراه داشت. ۱۴ گروه فلسطینی اخیرا در پکن درباره تشکیل دولت موقت وفاق ملی در نوار غزه پس از جنگ به توافق رسیدند.

ناصر کنعانی امروز پنجم مردادماه در این رابطه گفت: نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن در راستای توافق و آشتی ملی، اقدامی ارزشمند و حرکت در مسیری درست است.

‏سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته با قاطعیت از آرمان ملت ⁧‫فلسطین‬⁩ و اجماع گروه‌های فلسطینی در مقابله با اشغالگری رژیم آپارتاید اسرائیل و حرکت جمعی آنان در مسیر اِعمال حق بنیادین تعیین سرنوشت، تحقق آزادی تمامی سرزمین‌ تاریخی فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

براساس این توافق، گروه‌های فلسطینی از جمله فتح، حماس، جنبش مردمی برای آزادی فلسطین، جنبش دموکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب خلق فلسطین، جنبش نبرد خلق فلسطین، جنبش ابتکار ملی فلسطین، و … در پکن به‌منظور یکپارچگی ملی فراگیر در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین و پایبندی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و تضمین حق بازگشت به خانه‌های‌شان به توافق رسیدند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از «بیانیه پکن» استقبال و آن را گامی مهم برای تحکیم وحدت فلسطین خواند.

وزارت خارجه پاکستان نیز اخیرا حمایت این کشور را از امضای «بیانیه پکن» به‌منظور اتحاد گروه‌های فلسطینی اعلام کرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/س


حمایت ایران ار اجماع گروه‌های فلسطینی

منبع:آرمـان
? حمایت ایران ار اجماع گروه‌های فلسطینی