حمایت از محصولات دانش بنیان با محوریت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم

به گزارش نذیر کرمان؛ با توجه به این‌که یکی از دغدغه‌های مناطق کم‌تر برخوردار، مشکلات دسترسی به امکانات پیشرفته آموزش، یادگیری و مهارت افزایی نیروی انسانی است، ایده‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق با حل مشکلات در مناطق محروم، ضمن کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر، زمینه ساز ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده […]



به گزارش نذیر کرمان؛ با توجه به این‌که یکی از دغدغه‌های مناطق کم‌تر برخوردار، مشکلات دسترسی به امکانات پیشرفته آموزش، یادگیری و مهارت افزایی نیروی انسانی است، ایده‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق با حل مشکلات در مناطق محروم، ضمن کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر، زمینه ساز ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده می‌شوند.

برای تحقق این هدف، برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان در مناطق محروم با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و مرکز راهبری ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان، در نظر دارد از طرح‌های نوآور، فناور و خلاق با محوریت مهارت آموزی حمایت کند.

با توجه به پیشرفت فزاینده فناوری‌های آموزشی، گستردگی مرز‌های دانش و فناوری و افزایش شتاب تغییرات علمی و فناورانه، وجود نیروی انسانی کارآمد و توانمند در پاسخ گویی به نیاز‌های جامعه، استفاده از ابزار‌های فناورانه و خلاق در تربیت و ارتقای مهارت نیروی انسانی حائز اهمیتی بالا است و معاونت علمی با توجه به همین ضرورت، حل مشکلات مناطق کم‌تر برخوردار را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حمایتی خود قرار داده است.

بر همین اساس از طرح‌هایی که ضمن برخورداری از قابلیت اجرا در مناطق مختلف کشور امکان پیاده سازی در مناطق محروم و توانمندسازی دانش‌آموزان و افراد ساکن در این مناطق را داشته باشند به طور ویژه حمایت می‌شود.

این ایده‌ها و فناوری‌ها می‌بایست مرتبط با موضوعاتی همچون آموزش و یادگیری و ارتقای مهارت‌های افزایش مهارت‌های شغلی، شناختی و رفتاری باشد. توانمندی ساخت نمونه آزمایشگاهی و بلوغ مطلوب در فناوری از دیگر ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان و خلاق است.

این برنامه حمایتی با هدف کمک به گسترش عدالت آموزشی، افزایش مهارت دانش آموزان و ساکنین مناطق کم برخوردار و گسترش و تقویت امکانات مهارت افزایی در مناطق محروم توسط برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان در مناطق محروم، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و مرکز راهبری ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان میزبان ایده‌های نوآورانه، محصولات دانش‌بنیان و خلاق در موضوعات مرتبط است.

انتهای پیام/


حمایت از محصولات دانش بنیان با محوریت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم

منبع: بــرنا
? حمایت از محصولات دانش بنیان با محوریت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم