حمایت از فرش کرمان در دستور کار اتاق قرار گیرد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که برنامه‌های خوبی برای صادرات در استان کرمان وجود دارد،گفت:«در صادرات باید علاوه بر ظرفیت‌های بالای استان مانند پسته،خرما و صنایع مس و فولاد که در اولویت صادرات قرار دارند به ظرفیت‌های کوچک‌تر استان نیز توجه کنیم». حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی تاکید کرد:«به محصولات دانش‌بنیان […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که برنامه‌های خوبی برای صادرات در استان کرمان وجود دارد،گفت:«در صادرات باید علاوه بر ظرفیت‌های بالای استان مانند پسته،خرما و صنایع مس و فولاد که در اولویت صادرات قرار دارند به ظرفیت‌های کوچک‌تر استان نیز توجه کنیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی تاکید کرد:«به محصولات دانش‌بنیان و گلخانه‌ای نیز باید توجه ویژه‌ای بشود و چتر حمایت دولت و بخش خصوصی باید بر سر آن‌ها نیز قرار گیرد».

وی یادآور شد:«بسیاری از واحدهای کوچک با وجود سرمایه‌گذاری کلان حتی در تامین زیرساخت‌های،آب،برق و گاز مشکل دارند که باید امسال مورد توجه قرار گیرند».

حمیدی با اشاره به حوزۀ صنایع‌دستی کرمان نیز گفت:«زمانی نماد فرش ایران،فرش کرمان بود اما الان کرمان دارد جایگاه خود را در دنیا از دست می‌دهد که این موضوع،نتیجۀ حمایت ضعیف از فرش است و باید در دستور کار اتاق بازرگانی باشد».

به گزارش خبرنگار فردایکرمان،وی هفتم اردیبهشت‌ماه در جلسۀ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع تولید صادرات‌محور اظهار کرد:«امسال مقام معظم رهبری دو موضوع را در شعار سال گنجاندند که باید به هر دو مطلب توجه کنیم زیرا مکمل یکدیگر هستند اگر تورم در کشور مهار نشود حتما به تولید و صادرات ضربه می‌زند».

حمیدی گفت:«بخش خصوصی باید علاوه بر صادرات و تولید حتما در مهار و کاهش تورم نیز نقش‌آفرینی کند و دستگاه قضا نیز در این مسیر پشتیبان بخش خصوصی است».

 

اعمال سلیقه‌ها از حوزۀ صادرات حذف شود

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان با بیان این‌که اعمال سلیقه‌ها در حوزۀ صادرات باید حذف شود،گفت:«یک سم مهلک خطرناک در حوزۀ صادارت اعمال سلیقه‌ها است که باید رفع شود».

حجتالاسلام موسی غضفرآبادی افزود:«اگر رشد تولید را از مسیر صادرات ارزیابی کنیم،محصولات معدنی مشتری خود را دارد اما در بحث کشاورزی،کشاورزان با امید به خدا کار انجام می‌دهند و این بد است».

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در استان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی،بیان کرد:«بیان راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی خوب است اما چرا برای گرمازدگی راهکار بیان‌ نمی‌شود».

غضفرآبادی ادامه داد:«گرمازدگی در شهرستان‌های شرق و جنوب بین ۳۰ تا ۷۰ درصد محصول خرمای مضافتی را خشک می‌کند و سال‌هاست که درگیر این موضوع هستیم و باید چاره‌اندیشی شود».

وی اظهار کرد:«پیگیری‌هایی که تاکنون از طریق وزارتخانه برای گرمازدگی محصولات داشتیم به نتیجه نرسیده و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند».

 

کرمان در مربع گردشگری کشور

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به سند آمایش استان گفت:«سند آمایش استان مصوب شده و اکنون در حال آماده کردن سند آمایش چهار منطقۀ کرمان،یزد،سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم که احتمالا اوایل خردادماه،جلسۀ منطقه‌ای آن با حضور استانداران چهار منطقه در کرمان برگزار می‌شود».

محمدرضا وحیدی ادامه داد:«یکی از نکاتی که در آمایش استان آمده و در سند آمایش ملی نیز مصوب شده است،تبدیل مثلث گردشگری یزد،فارس و اصفهان به مربع گردشگری و اضافه شدن کرمان به این مجموعه است که باید برنامۀ ویژه‌ای برای صنعت گردشگری داشته باشیم».

وی بیان کرد:«همچنین کرمان به قطب سلامت کشور تبدیل شده است و ما باید پیشتیبان منطقۀ مکران برای ارائۀ خدمات درمانی باشیم و باید برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای تحقق قطب سلامت داشته باشیم». /پ




حمایت از فرش کرمان در دستور کار اتاق قرار گیرد

منبع:خبر کرمان
?

حمایت از فرش کرمان در دستور کار اتاق قرار گیرد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی