حق مردم در پروژه هتل‌بام دیده شود

نایب رئیس شورای شهر کرمان معتقد است اگرچه باید در بام کرمان سرمایه‌گذاری انجام شود اما حق مردم باید دیده شود. محمدرضا کمساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص قرارداد هتل‌بام آسمان با مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل گفت: شهرداری با مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل وارد یک قرارداد شده که متعهد است وظایف […]



نایب رئیس شورای شهر کرمان معتقد است اگرچه باید در بام کرمان سرمایه‌گذاری انجام شود اما حق مردم باید دیده شود.

محمدرضا کمساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص قرارداد هتل‌بام آسمان با مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل گفت: شهرداری با مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل وارد یک قرارداد شده که متعهد است وظایف خود را انجام دهند اما شروع این مسیر اصلاً امکان‌پذیر نیست چراکه شهرداری روی زمینی قرارداد بسته که متعلق به او نبوده است.
 
وی ادامه داد: بعد از کلی کشمکش بین شهرداری و مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل توافق حاصل شد و هزینه ۲۵ درصد راه ساخته شده که تقریباً ۱۰۰ میلیارد تومان بود و همچنین هزینه تامین آب و برقی که شهرداری موظف داشت در بالای کوه تامین کند توسط مؤسسه سرمایه‌گذاری ملل از شهرداری گرفته نشد.
 
نایب رئیس شورای شهر کرمان عنوان کرد: شهرداری پنج درصد از هتل را یک‌جا صاحب شود، در زمان بسته قرارداد زمین با مبلغ هر قصب ۳۷۵ هزار تومان یعنی هر متری ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان داده شود اما مدعی هستند که در آن زمان با رقم بالایی زمین به موسسه ملل واگذار شده است.
 
کمساری افزود: بعد از رسیدن توافق با موسسه ملل بود که سازمان راه و شهرسازی بیان کرد که کلاً نمی‌تواند این زمین را به شهرداری واگذار کند تا شهرداری بتواند این زمین را به دیگری واگذار کند در نهایت کلاً قرارداد منتفی شد و جلسات متعددی در استانداری برگزار شد و بر اساس موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی زمین به‌طور مستقیم برای ساخت هتل به موسسه ملل واگذار شود.
 
وی تاکید کرد: کشمکش‌ها این‌جاست که باید چه‌قدر زمین واگذار شود؟ در حالی‌که برای ساخت هتل سه هکتار نیاز است اما کل مساحت زمین بام کرمان ۱۶ هکتار است یعنی ۱۳ هکتار باقی‌مانده برای فضای عمومی استفاده شود.
 
عضو شورای شهر کرمان بیان کرد: صحبت ما این است که میزان هکتار زمین باقی مانده که تقریباً ۱۳ هکتار است به شهرداری زمین داده شود اما موسسه سرمایه‌گذاری ملل ملاحظه‌ای را مطرح کرد که این موسسه ۴ هزار میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری است از این‌رو شایسته نیست که شهرداری در برابر هتل پنج ستاره پارکی بزند که روزی مثلاً در آن دست‌فروشی انجام شود و شانیت هتل پایین آید.

کمساری توضیح داد: شهرداری به این توافق رسید که احداث پارک را انجام می‌دهد اما بهره‌برداری آن متعلق به موسسه ملل باشد اما مالکیت آن متعلق به شهرداری باشد اما در آخرین جلسه شنیدیم که معاون عمرانی استاندار بیان کردند که تصمیم بر این است که کل ۱۶ هکتار در قالب موافقت وصولی واگذار می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر کرمان تاکید کرد: استاندار بیان کرده‌اند این بدان معنی نیست که تمام ۱۶ هکتار به موسسه سرمایه‌گذاری ملل داده می‌شود اما آن‌چه از مستندات پیدا است این است که موسسه ملل درخواست موافقت اصولی بر روی کل ۱۶ هکتار داده است.
 
کمساری عنوان کرد: اکنون اختلاف بر این است وقتی زمینی به یک مجموعه داده می‌شود آن مجموعه می‌تواند مثلاً با نصب یک درب مانع ورود افراد دیگری شود در حالی‌که این زمین متعلق به عموم است.
 
وی اظهار کرد: معتقدم باید سرمایه‌گذاری انجام شود اما حق مردم باید دیده شود و هیچ‌کس شایسته‌تر از شهرداری برای احقاق حق مردم نیست.

انتهای خبر/ پسند
 
 


حق مردم در پروژه هتل‌بام دیده شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حق مردم در پروژه هتل‌بام دیده شود