حضور ۳۱ استان کشور در شانزدهمین نمایشگاه‌ ملی صنایع‌دستی در رفسنجان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان برگزار می‌شود. اعظم علیخانی عصر ۱۱ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی قرار است ۱۴ تا […]



نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان برگزار می‌شود.

اعظم علیخانی عصر ۱۱ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی قرار است ۱۴ تا ۱۸ آبان‌ماه سال جاری در سالن شماره ۱۶ شرکت تعاونی پسته رفسنجان با بیش‌از ۲۰۰ غرفه برگزار شود.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی از هنرمندان ۳۱ استان کشور عرضه می‌شود و علاقمندان و عموم مردم می‌توانند از این غرفه‌ها بازدید و خرید کنند.

علیخانی بیان‌کرد: دوره‌های اول تا چهاردهم این نمایشگاه در مرکز استان کرمان برگزار شد و سال قبل پانزدهمین آن در شهرستان سیرجان برگزار شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: کرمان استانی پهناور، چند اقلیمی و دارای بیشترین تنوع در حوزه صنایع دستی است و ۱۰۳ رشته در این حوزه در استان وجود دارد که ۳۵ مورد از آنها رشته‌های شاخص از جمله پته‌دوزی، قالیبافی، گلیم‌بافی و مس‌گری است.

علیخانی گفت: در استان کرمان ۷۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی داریم که نیمی از آن‌ها مجوزهای لازم برای کسب و کار را از معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی دریافت کردند.

انتهای پیام


حضور ۳۱ استان کشور در شانزدهمین نمایشگاه‌ ملی صنایع‌دستی در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? حضور ۳۱ استان کشور در شانزدهمین نمایشگاه‌ ملی صنایع‌دستی در رفسنجان