حساب صحنه گردانان حوادث اخیر از حساب مردم جداست

فت فتو/کرمان خطیب نماز جمعه کرمان گفت: حساب صحنه گردانان حوادث اخیر از حساب مردم جداست حجت الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز ۱۵ مهرماه در آیین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: امام زمان چون آخرین وصی معصوم پیامبر هستند و دشمن در تلاش برای نابودی آن حضرت و تفکر مهدویت است، […]

فت فتو/کرمان خطیب نماز جمعه کرمان گفت: حساب صحنه گردانان حوادث اخیر از حساب مردم جداست

حجت الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز ۱۵ مهرماه در آیین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: امام زمان چون آخرین وصی معصوم پیامبر هستند و دشمن در تلاش برای نابودی آن حضرت و تفکر مهدویت است، مباحث زیادی پیرامون امام زمان از جمله اصل مهدویت، ولادت حضرت، غیبت، امامت حضرت، ظهور، انتظار و وظایف منتظران مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حدود سه هفته ای است که کشور، توسط برخی دشمنان این مرز و بوم دچار بعضی تنش هایی بوده و طبیعی است که این حرکت ها هم به لحاظ آسیب به اموال مردم و گرفتن وقت نیروها و مردم به ضرر است و دشمن هم از این جریانات سوء استفاده می کند و می‌خواهد زهر خود را بیشتر بریزد.

عربپور با یادآوری تحلیل جامع مقام معظم رهبری در جمع نیروهای مسلح از اصل موضوع و نقش دشمن در این حوادث می گوید: زمانی که اینگونه صحنه ها را ریشه یابی می کنیم، مشخص می شود که طراحی و نقشه های آن توسط دشمنان این ملت و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا طراحی و با کمک اسراییل و برخی عوامل داخلی اجرایی شده است.

خطیب نماز جمعه کرمان می افزاید: ۴۳ سال از این انقلاب گذشته و اینگونه حرکت ها از همان ابتدای انقلاب بوده و تا زمانی که دست از انقلاب و اسلام بر نداریم، این حرکت ها خواهد بود.

به گفته وی، باید بدانیم چه کسانی پشت صحنه هستند و پول خود را برای این حرکت ها خرج و فضای تبلیغاتی و رسانه ای خود را فعال می کنند، و این در حالی است که در موارد مشابه از جمله فرانسه شاهد بوده ایم که عکس العملی نداشته و بیانیه نداده اند.

به اعتقاد عربپور، در داخل کشور نیز افرادی برای براندازی نظام متحد شده اند که برخی از آنها سلطنت طلب هایی هستند که با پول دزدیده شده از ملت رسانه دارند و برخی از آنها نیز منافقین هستند که دستشان به خون ملت آلوده است و مردم جنایات آنها را می دانند، گروهی دیگر گروه های تجزیه طلب در شرق و غرب کشور هستند و گروهی نیز از برخی فرقه ها که این گروه ها صحنه گردانی می کنند.

او با تاکید بر این مطلب که حساب صحنه گردانان این حوادث از حساب مردم جداست، عنوان کرد: مردم حساب خود را از این گروه ها و افراد جدا کرده اند و شناسایی این  افراد با دستگاه های امنیتی و برخورد قاطع قانونی با آنها بر عهده  قوه قضائیه است.

«تعدادی از جوانان کشور که اطلاعات کافی از انقلاب، نظام و دفاع ندارند نیز در  حوادث اخیر به کمک آنها آمده اند و صحنه گردانان این حوادث از این جوانان سوء استفاده می کنند که باید این جوانان ارشاد و راهنمایی شوند تا بدانند نباید در خدمت دشمن باشند.» این مطلب بخش دیگر از سخنان خطیب جمعه کرمان در نماز جمعه بود.

به اعتقاد او، بهانه برای اغتشاش زیاد بوده است و یکی از این بهانه ها، مرگ آن دختر جوان بود که موجب تاسف همه شد و علت آن در دست بررسی است اما تا علت اصلی آن روشن نشده، شاهد حمله به نیروهای انتظامی، جسارت به قرآن و حجاب هستیم و بهانه آنها آزادی برای زن ها است و اینگونه است که فردی برهنه می شود و این را آزادی می داند و عده ای نیز  زن مسلمان که می خواهد حجاب داشته باشد را می گیرند و حجاب از سر او بر می دارند.

خطیب نماز جمعه کرمان اظهار کرد: هیچ مسئولی از اعتراض ناراحت نمی شود و اگر مدیری وظایف خود را به طور کامل اجرا نکند، ممکن است موجب اعتراض مردم شود و اینگونه اعتراضات همواره بوده و رسیدگی شده است، لذا اغتشاش با اعتراض فرق دارد زیرا در اعتراض تفنگ دست کسی نیست.

او اضافه کرد: حادثه جمعه گذشته در زاهدان که در آن از سلاح های گرم و سرد استفاده شد؛ نشان می دهد که این اقدامات براساس طرح و برنامه بوده است.

عربپور با اشاره به حوادث اخیر کشور در زمینه توهین به مقدسات، می گوید: چگونه دلی آزرده نشود که خواهر مسلمان مورد اهانت قرار گیرد و زیر لگدهای دشمنان حجاب از سر او برداشته شود؟ و این افراد به مجازات خود می رسند.

خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه درخواست های مطرح شده در حوادث اخیر مفتضحانه بود، گفت: برهنگی را تقاضا می کنید؟ نمی بینید زنان مسلمان، قبل از انقلاب برای حفظ دین و حجاب به مدرسه نمی رفتند، اما امروز با حفظ حجاب و عفاف خود در صحنه های مختلف هستند؟ آیا برهنگی به معنای آزادی است؟

او با بیان این مطلب که حضور با بصیرت مردم توطئه های دشمنان را خنثی کرد، گفت: مردم در صحنه های مختلف از ارزش ها، انقلاب و ولایت حمایت کردند که  از حضور به موقع مردم صمیمانه تشکر می کنم.

عربپور ضمن تشکر از سخت کوشی نیروهای امنیتی، شورای تامین و به خصوص از نیروی انتظامی که مظلوم بود و حملات به سوی او بود، ادامه داد: متاسفانه تعدادی از جوانان اغفال شده با عاملان اصلی این حوادث همراهی کردند و دستگاه های فرهنگی باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند زیرا اینها فطرت های پاک دارند و دشمن برخی مشکلات را برای آنها بزرگ کرده و باید مسائل را برای آنها تبیین کنیم.

به اعتقاد او، افسارگسیختگی فضای مجازی، مزاحم مردم است که مجلس شورای اسلامی و دولت باید نسبت به فضای مجازی و فعالیت های این فضا تدبیر لازم بیندیشند، البته زمینه استفاده مثبت از این فضا نیز فراهم شود.

عربپور خطاب به مسئولان، دولتی ها، مجلسی ها و … گفت: این مردم در صحنه های مختلف نشان داده اند که دلسوز، همراه وآگاه هستند و مشکلاتی دارند و در راس مشکلات آنها مسائل اقتصادی است و باید برای حل این مشکلات اقدام شود.

او ادامه می دهد: در این دولت تلاش های زیادی شده و مردم انتظار دارند با حرکت های جهادی مشکلات آنها برطرف شود و کارهای مردم در حوزه اداری نیز با سرعت پیگیری و انجام شود.

به گفته خطیب جمعه کرمان، هر عملی که موجب رنجش مردم شود، فراهم کردن زمینه برای دشمن است و مدیران باید زمینه ای را فراهم کنند که مردم در کنار نظام و انقلاب باشند و با این اقدامات دشمن از میدان این عمل های مفتضخانه بیرون خواهد شد.

او در بخشی از سخنانش هفته وحدت را تبریک گفت و ادامه داد: هفته نیروی انتظامی را گرامی می داریم و از زحمات تلاش ها و اقتدار این نیرو در ایجاد و حفظ امنیت کشور تقدیر می کنیم.

انتهای پیام




حساب صحنه گردانان حوادث اخیر از حساب مردم جداست

منبع: ایـسنا
? حساب صحنه گردانان حوادث اخیر از حساب مردم جداست