حساب سفید بانک سپه پایلوت اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان/ ۲ هزار و ۳۲۰ نانوای کرمانی مجاز به دریافت دستگاه کارتخوان هستند

یاسر پور ابراهیمی نماینده بانک سپه در اجرای طرح هوشمندی سازی یارانه نان و آرد گفت: برای اجرای این طرح قرار است در سراسر کشور ۸۰ هزار دستگاه پوز در نانوایی ها استفاده شود که در استان کرمان نیز از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه پوز در سهمیه دیده شده بود که طبق […]

یاسر پور ابراهیمی نماینده بانک سپه در اجرای طرح هوشمندی سازی یارانه نان و آرد گفت: برای اجرای این طرح قرار است در سراسر کشور ۸۰ هزار دستگاه پوز در نانوایی ها استفاده شود که در استان کرمان نیز از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه پوز در سهمیه دیده شده بود که طبق آخرین آماری که از سازمان غله گرفته شده است ۴۰۰ دستگاه کاهش داشته و به تعداد ۲ هزار و ۳۲۰ عدد رسیده است.

 یاسر پور ابراهیمی مدیر بانک سپه منطقه کرمان و مجری طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در گفتگو با”فت فتو” عنوان کرد: اجرای این طرح به بانک سپه سپرده شده است و از ابتدای اردیبهشت ماه با پایلوت اجرا در استان زنجان با ۱۶۰۰ نانوایی با پیشرفت ۹۰ درصدی این طرح اجرا  شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هوشمند سازی در شهر قزوین نیز در حال انجام است و تا کنون در ۵۰ درصد از استان های کشور طرح آغاز شده است و تا کنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه استان کرمان جزو استان های میانه اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان محسوب می شود، گفت: در استان کرمان نیز جلسات توجیحی و متعددی برای مدیران شعب برگزار شده است در حالی که این طرح بسیار جامع، کامل و بی نقص است و بر اساس طرح حساب سفید بانک سپه که بر اساس سهمیه آرد قبلا در بانک اجرایی شده بود، امتداد یابد.

وی علت امتداد اجرای طرح حساب سفید در بانک سپه را ادغام دیگر بانک ها در بانک سپه نام برد و گفت: برای اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد باید حساب جدید باز می شد و صاحب دسته چک در این طرح شرکت کند اما عدم وجود این نوع حساب متمرکز در تمام شعب بانک های ادغام شده وجود نداشت همان طرح حساب سفید به جهت تسریع در اجرای طرح به عنوان پایلوت انتخاب شد.

پور ابراهیمی عنوان کرد: برای اجرای این طرح قرار است در سراسر کشور ۸۰ هزار دستگاه پوز در نانوایی ها استفاده شود که در استان کرمان نیز از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه پوز در سهمیه دیده شده بود که طبق آخرین آماری که از سازمان غله گرفته شده است ۴۰۰ دستگاه کاهش داشته و به تعداد ۲ هزار و ۳۲۰ عدد رسیده است.

مجری طرح هوشمند سازی بانک سپه ادامه داد: کارتخوان های این طرح امینی و ضد گرد و غبار هستند، سیم کارتی با مدل mtn بوده و میزان قطعی بسیار پایینی دارند و در روستا ها به راحتی قابلیت آنتن دهی است، ضمن آنکه بستری برای آنها فراهم شده است که در صورت قطعی تا ۴ ساعت می توانند به صورت آفلاین کار کنند و قابلیت بکاپ گیری نیز دارند.

وی به میزان رضایمندی  دستگاه های کارتخوان در اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آماری که اعلام شده است، میزان رضایت از این پوز ها بالای ۹۰ درصد در شهر های مجری طرح بوده است.

پور ابراهیمی به کارت مباشرت نانوا ها نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که کارت مباشر دارند، باید حتما حساب سفید در بانک سپه را نیز داشته باشند، اما نکات مهمتری که  در این مبحث وجود دارد همراهی دستگاه های مالیاتی را لازم داریم تا اطلاعات به روز رسانی شوند.

مدیر بانک سپه منطقه کرمان افزود: ما در بروز رسانی اطلاعات به ابن نتیجه رسیدیم که  ۱۸۶ مورد کد مالیاتی و ۱۳۶ مورد هم کد پستی ندارند و مابقیه موارد متفرقه است بنابر این به محض تکمیل شدن اطلاعات شروع به توزیع و نصب دستگاه های کارتخوان خواهیم کرد.

پور ابراهیمی اذعان کرد: مهلتی که برای اجرای زیر ساختی این طرح به ما داده شده است تا پایان خرداد ماه است بنابر این یک تیم ۱۰ نفره جهت راهبری و پشتیبانی، یک تیم نصب  ۱۰۰ نفره از ۱۰۴ شعبه استان تشکیل شده است و  به علت پراکندگی شعبی که داریم یک تیم ۱۰۰ نفره در سطح شهرستان ها نیز برای اجرا و نصب کارتخوان ها در نظر گرفته شده است تا هم سرعت کار بالا باشد و هم میزان رضایتمندی را ارتقا دهد .

وی تاکید کرد:  سیستم کارتخوان ها به صورت  اندروید است و تمام نانوایانی که از حساب سفید برخوردار هستند و مجاز به به فعالیت دولتی هستند و می توانند کارتخوان را دریافت کنند.

پور ابراهیمی اذعان کرد: مهلت وزیر به اجرای طرح  قیمت اصلاح نان ۴۰ روزه است و باید به سرعت در کشور اجرایی شود.

مدیریت بانک سپه کرمان در خصوص علت انتخاب این بانک به عنوان بانک عامل اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان و آرد و گفت: بانک سپه به علت تعدد شعب و پراکندگی که در سطح کشور و شهر ها دارد به عنوان مجری انتخاب شد ضمن اینکه در گذشته نیز این بانک عامل توزیع گندم و آرد بود با عنوان حساب سفید سپه که بستر برای اجرا آماده بود.

پور ابراهیمی تاکید کرد: اکثر بانک ها با ادغام حساب ها دچار مشکل بودند اما سرعت بانک سپه در ادغام حساب ها و بانک های زیر مجموعه خوب ارزیابی شد و به صورت پایلوت با کمترین خطا حساب های متمرکز را به روز رسانی کرد همین عامل سبب شد تا بستر اجرای این طرح سریعتر فراهم شود.

مجری این طرح ادامه داد: کارت سوخت هم همینطور بود که بانک سپه موفق بوده است و امیدواریم که در طرح هوشمند سازی یارانه نان و آرد هم بتوانیم قدم های خوبی را برداریم.

انتهای پیام/ طهماسبی




حساب سفید بانک سپه پایلوت اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان/ ۲ هزار و ۳۲۰ نانوای کرمانی مجاز به دریافت دستگاه کارتخوان هستند

منبع:آرمـان
? حساب سفید بانک سپه پایلوت اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان/ ۲ هزار و ۳۲۰ نانوای کرمانی مجاز به دریافت دستگاه کارتخوان هستند