حذف ارز ترجیحی شجاعت دولت بود

فت فتو/کرمان استاندار کرمان حذف ارز ترجیحی را یکی از اقدامات مهم دولت در یک سال گذشته دانست و گفت: کمتر دولتی شجاعت می‌کند همان سال اول سرمایه اجتماعی خود را به میان بگذارد. دکتر محمدمهدی فداکار صبح امروز دوم شهریورماه در مراسم عطرافشانی مزار شهدا در آغاز هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان حذف ارز ترجیحی را یکی از اقدامات مهم دولت در یک سال گذشته دانست و گفت: کمتر دولتی شجاعت می‌کند همان سال اول سرمایه اجتماعی خود را به میان بگذارد.

دکتر محمدمهدی فداکار صبح امروز دوم شهریورماه در مراسم عطرافشانی مزار شهدا در آغاز هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: یک‌ سال از آغاز دولت مردمی می‌گذرد، زمانی که دولت تحویل گرفته شد با مشکلات زیادی مواجه بودیم و برنامه توسعه ۵ ساله که اعلام شد نتایج عجیبی داشت و سرمایه‌گذاری‌ها منفی شده بود و اشتغال وجود نداشت.

وی در خصوص امور مهم انجام شده به‌وسیله دولت در این یک‌ سال افزود: یکی از آن‌ها تلاش در کاهش شیوع ویروس کرونا بود ضمن آنکه فعال شدن بسیاری از حوزه‌های اقتصادی تعطیل شده نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود که بسیاری از افراد فکرش را هم نمی‌کردند این اتفاقات در دولت رخ دهد.

فداکار ادامه داد: مورد دیگر بحث حذف ارز ترجیحی بود؛ کمتر دولتی شجاعت می‌کند همان سال اول سرمایه اجتماعی خود را به میان بگذارد. حذف ارز ترجیحی کار بزرگی بود زیرا تولید کننده‌ها توان مقابله با رانت را نداشتند که با این کار و کمک مردم از این مسئله جلوگیری شد و هم اکنون برای تولیدکننده‌ها رغبت ایجاد شده و مردم اغنا شدند.

وی ایجاد ارتباط نزدیک مثبت با کشورهای همسایه را از دیگر اقدامات مهم و مؤثر دولت برشمرد و گفت: مدیریت مصرف برق نیز از کارهای مهمی بود که دولت توانست به خوبی این موضوع را کنترل کند به طوری که شاهد بودیم امسال مردم خصوصا در حوزه خانگی دچار چالش برق نشدند.

فداکار به پروژه های هفته دولت در استان کرمان اشاره و اضافه کرد: در هفته دولت در استان کرمان افتتاح پروژه‌هایی در حوزه گازرسانی، گلخانه‌ها و نیرو با اعتبار  ۵۴۰۰ میلیارد تومان را خواهیم داشت.

مقام عالی دولت در استان کرمان یادآور شد: در سفر استانی ریاست جمهوری ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به استان اختصاص داده شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار است که هفته اول، بلافاصله بعد از سفر اعلام شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌هایی که امکان بهره برداری در ۲ یا ۳ ماه آینده دارند، به استان واریز شود؛ که این اعتبار بیشتر به حوزه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، راهداری و بهداشت و درمان اختصاص دارد.

فداکار عنوان کرد: امیدواریم کمک‌ شود این اعتبارات در حوزه تخصصی خود جذب شود به خصوص در حوزه آب که مشکلاتی داریم و امیدواریم سال آینده برخی مشکلات در حوزه آب شرب در این موقع از سال را نداشته باشیم.

انتهای پیام




حذف ارز ترجیحی شجاعت دولت بود

منبع: ایـسنا
? حذف ارز ترجیحی شجاعت دولت بود