حدود ۵ هزار روستا آب‌رسانی سیار می‌شوند

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه قطعی برنامه‌ریزی‌شدۀ آب نداریم،گفت:«میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته و ذخیرۀ حال‌ حاضر سدهای کشور ٢٦.٥ میلیارد مترمکعب است که معادل ۵۳ درصد از ظرفیت کل مخازن سدهاست». اتابک جعفری اظهار کرد:«هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه قطعی برنامه‌ریزی‌شدۀ آب نداریم،گفت:«میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته و ذخیرۀ حال‌ حاضر سدهای کشور ٢٦.٥ میلیارد مترمکعب است که معادل ۵۳ درصد از ظرفیت کل مخازن سدهاست».

اتابک جعفری اظهار کرد:«هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد هدررفت آب از شبکه داریم که عدد بزرگی است و تلاش می‌کنیم به‌زودی به۱۰ تا ۱۳درصد رسیده و مدیریت شود».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا سراسری،وی ۴ تیرماه افزود:«رعایت الگوی مدیریت مصرف با وجود افزایش جمعیت به‌ویژه در بخش خانگی ارتقا یافته است و در سایر مصارف (غیرخانگی) هم نیازمند بهبود رفتار مصرف هستیم».

وی در مورد آب‌رسانی به روستاها در قالب طرح جهاد آب‌رسانی توضیح داد:«رد:با تصویب این طرح از اسفند سال گذشته آب‌رسانی به روستاها با همکاری نهادهای انقلابی و بخش خصوصی و همکاران آب و فاضلاب بسیار جدی‌تر پیگیری می‌شود،ما برای حدود پنج هزار روستا آب‌رسانی سیار داریم که در تابستان تعداد این روستاها به هفت هزار هم می‌رسد و شرایط را برای روستاییان سخت و دشوار می‌کند،بر اساس این طرح آب‌رسانی به ۱۰هزار روستا پیش‌بینی شده که از این میزان آب‌رسانی به هفت هزار روستا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سه هزار روستا توسط بخش خصوصی انجام می‌شود،هم‌چنین در تلاشیم پنج هزار روستا از سوی خیرین آب‌رسان به این عدد افزوده شود». /الف

 




حدود ۵ هزار روستا آب‌رسانی سیار می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?

حدود ۵ هزار روستا آب‌رسانی سیار می‌شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی