حدود ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی استان کرمان حدنگاری شده است | خبر کرمان

کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری شده و اسناد مالکیت آنها در اختیار مردم قرار گرفته است. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امام جمعه کرمان، ضمن تسلیت […]



کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری شده و اسناد مالکیت آنها در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امام جمعه کرمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع)، یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید هنیه را گرامی داشت.

وی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه قدردانی کرد.

حمیدی سپس اظهار کرد: در سفر کاری معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان کرمان، برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در شورای قضائی استان و افتتاح وبیناری اداره ثبت اسناد و املاک منوجان انجام شده است.

وی ادامه داد: صدور و اهدای ۶ هزار و ۱۱۲ فقره اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، موقوفه، ملی و روستایی، دیدار با مردم در مسجد آیت الله صالحی و شرکت در شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر برنامه‌های سفر معاون قوه قضائیه به کرمان بوده است.

حمیدی یادآور شد: در دوران مدیریت کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تحولی در صدور اسناد حدنگاری در سراسر ایران انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری و اسناد مالکیت آنها صادر شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی گفت: قانون اخیرالتصویب الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول، نیازمند برخی زیرساخت‌ها و اقدامات در کشور است.

حمیدی در ادامه تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر سازمان‌های مربوطه باید وظایفی را در راستای این قانون به انجام برسانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با انجام وظایف، با اعتباربخشی به اسناد رسمی، از فروش مال غیر، جعل، کلاهبرداری و… جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین با انجام اقدامات فوق، از ورود بخش زیادی از پرونده‌ها در این حوزه به دستگاه قضائی کاسته می‌شود.

کد خبر ۶۱۸۳۰۲۳


حدود ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی استان کرمان حدنگاری شده است

منبع: مــهر
? حدود ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی استان کرمان حدنگاری شده است