حجت الاسلام حمیدی: سند جامع توسعه روستایی تدوین شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بایستی سند جامع توسعه روستایی تدوین سپس به قانون تبدیل و وظایف و تکالیف تمامی دستگاه ها در آن لحاظ شود. به گزارش «نذیر کرمان»، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع و […]


رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بایستی سند جامع توسعه روستایی تدوین سپس به قانون تبدیل و وظایف و تکالیف تمامی دستگاه ها در آن لحاظ شود.

به گزارش «نذیر کرمان»، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع و راهکارهای توسعه روستاهای کانونی استان کرمان برگزار شد، بیان کرد: توجه به مشکلات روستا در دستور کار قرار بگیرد زیرا این امر در دنیا مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار داشته است و کشورهای توسعه یافته پایه های اقتصادی خود را نخست در روستاها قرار دادند و سپس به توسعه پایدار دست یافتند.

وی افزود: با این واقعیت تلخ مواجه هستیم که از ظرفیت روستاها به خوبی استفاده نشده است، و باوجود تمام برنامه های تدوین شده، در عمل شاهد عدم توسعه یافتگی در روستاها هستیم.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در دوره های قبل در بحث مدیریت روستاها سلیقه ای عمل شد، زیرا در کشور زیرساخت های قانونی در این راستا وجود ندارد و در نتیجه شاهد عدم توسعه یافتگی در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: بایستی یک قانون جامع برای روستاها نوشته شود اگر هر وزارتخانه ای دستورالعمل ارائه کند، بد نیست، اما باید یک قانون و سند جامع توسعه روستایی تدوین و تکلیف هر دستگاهی نوشته شود، بگونه ای که این قانون قابل نظارت و پیگیری باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ما نمی توانیم با سیاستی که شهرها را اداره می کنیم، روستا ها هم مدیریت کنیم هر روستا با توجه به اقلیم خود اقتضای خودش را دارد و با مدیریت شهرها فرق می کند، بنابراین لازم است یک سند توسعه روستایی نوشته و به قانون تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که تامین امنیت محصولات کشاورزی و دامداری روستائیان مورد تاکید است، افزود: متاسفانه در برخی از فصول سال شاهد سرقت محصولات کشاورزی یا دام هستیم و بایستی اقدامات لازم جهت امنیت تولیدات کشاورزان و دامداران صورت گیرد.

شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان نیز در این نشست گفت: حضور دستگاه قضائی در تمامی نشست های گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان موجب دلگرمی شده است و همت دستگاه قضائی و بخش دولتی در استان کرمان باعث شد تا در کرمان آیدکس اتفاقات مطلوبی در بخش اقتصادی رخ دهد.


حجت الاسلام حمیدی: سند جامع توسعه روستایی تدوین شود

منبع: تــابناک
? حجت الاسلام حمیدی: سند جامع توسعه روستایی تدوین شود