حجاب مفهومی از جنس اعتقاد است | اخبار استان کرمان

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: حجاب و عفاف مفهومی از جنس اعتقاد است که در سمت مقابل اجبار قرار دارد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» شفیقه شفیعی به مفهوم حجاب در اسلام اشاره و عنوان کرد: حجاب اسلامی مفهومی از جنس باور و اعتقاد است که نمی‌تواند اجباری باشد […]



نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: حجاب و عفاف مفهومی از جنس اعتقاد است که در سمت مقابل اجبار قرار دارد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» شفیقه شفیعی به مفهوم حجاب در اسلام اشاره و عنوان کرد: حجاب اسلامی مفهومی از جنس باور و اعتقاد است که نمی‌تواند اجباری باشد چراکه نمی‌توان کسی را وادار کرد تا به هر موضوعی معتقد شود، اما با مدیریت در حوزه رفتار اجتماعی، جلوی آسیب‌زدن به دیگران را گرفت بنابراین قوانین حجاب و عفاف در همین راستاست. 

 
همسر سردار شهید امان‌الله غلامحسین‌پور بیان کرد: قوانین حجاب و عفاف در مورد اعتقاد به حجاب نیست بلکه در مورد رعایت پوشش صحیح است. 
 
وی افزود: در حوزه فکری، هرکسی می‌تواند انتخاب کند که مسلمان باشد یا نباشد، حجاب داشته باشد یا نداشته باشد، اما در حوزه عمل و رفتار آنجا که رفتارش بردیگران تأثیر دارد، ملزم به رعایت قوانین حجاب در جامعه و محیط‌های عمومی است، چه به دین و حجاب اعتقاد داشته باشند و چه نداشته باشد.
 
معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه شهرستان جیرفت مطرح کرد: اساسأ فلسفه تشکیل حکومت اسلامی، اجرای احکام اجتماعی دین است و موضوع قانون حجاب در جامعه اسلامی را از زاویه اصول و فروع دین بررسی نمی‌کنند، بلکه از زاویه احکام فردی و احکام اجتماعی دین بررسی می‌کنند. 
 
نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت اظهار کرد: در جامعه اسلامی رعایت حجاب یک فریضه شرعی اجتماعی است.
 
مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان جیرفت تأکید کرد: زن موجودی ظریف، لطیف، زیبا و محبوب است و بایستی در برخورد با نامحرم مراعات کند و جلوه‌گری نداشته باشد.
 
شفیعی اذعان کرد: دین اسلام و فقه به ما می‌گوید زن حجاب داشته باشد و حریم را رعایت کند، برای این است که اگر رعایت کردید این خانواده و کانون کوچک شما مستحکم خواهد ماند و از بلایا فارغ می‌شود.
 
وی تاکید کرد: آشنا نبودن زنان با فلسفه و ضرورت رعایت پوشش اسلامی و آثار و فایده‌های حجاب، یکی از عواملی است که باعث شده این هدیه بزرگ خداوند به زنان فراموش شده بماند.
 
معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه جیرفت در پایان تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش مهمی در بیان فلسفه و ضرورت رعایت پوشش اسلامی، ارائه الگو‌های درست برای زنان و تبیین ارزش واقعی کرامت حقیقی زن مسلمان در جامعه داشته باشد و در این راستا می‌توان از جاذبه‌های هنری و روش‌های غیرمستقیم بهره‌های فراوان برد.
 
منبع: نذیر کرمان 
 
انتهای خبر / فلاح 


حجاب مفهومی از جنس اعتقاد است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حجاب مفهومی از جنس اعتقاد است