حال و هوای انتخابات ۸ تیر از زبان خبرنگاران کرمانی

باتوجه‌به پایان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، تنی چند از خبرنگاران کرمانی از حال و هوای هشتم تیرماه می‌گویند. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به اتمام رسید. انتخاباتی که به‌دلیل شهادت آیت‌الله شهید رئیس در پرواز اردیبهشت یک‌سال زودتر برگزار شد. دستگاه‌های متعددی در اجرای […]



باتوجه‌به پایان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، تنی چند از خبرنگاران کرمانی از حال و هوای هشتم تیرماه می‌گویند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به اتمام رسید. انتخاباتی که به‌دلیل شهادت آیت‌الله شهید رئیس در پرواز اردیبهشت یک‌سال زودتر برگزار شد.

دستگاه‌های متعددی در اجرای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای فرایند تاکنون، انجام فعالیت داشته‌اند. آنچه که مهم و مسلم است، نقش غیرقابل انکار رسانه‌ها در انعکاس و انتشار مسائل عرصه‌های گوناگون این رخ‌داد مهم کشوری است. رسانه‌ها و خبرنگاران همواره خط مقدم، انعکاس اخبار و رویدادهای مهم در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها هستند.

مردم استان کرمان در همه عرصه‌ها همواره پیشگام و پیش‌قدم بوده‌اند و این مهم را سید محمدعلی گلاب‌زاده تاریخ‌شناس کرمانی بر آن صحه می‌گذارد و همواره بر این مهم تأکید دارد که کرمانی‌ها در طول تاریخ همیشه پیش‌گام فرهنگ و تمدن بودند و به‌عنوان اولین مردم جهان در عرصه فرهنگ مطرح می‌شود. در امر انتخابات در سال‌های مختلف نیز مردم دیار کریمان شرکت داشته و میزان مشارکت در این عرصه، گواه حضور و مشاکت حداکثری مردم کرمان در امر خطیر انتخابات بوده است.

باتوجه‌به پایان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفتگویی با برخی از خبرنگاران کرمانی که در پایگاه خبری الکترونیک برخط فعالیت می‌کنند در خصوص انتخابات و پوشش خبری این ماراتن مهم کشوری و همچنین چالش‌هایی که در این دوره از انتخابات تجربه کردند داشته‌ایم.

سوده پاکاری در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه در این دوره از انتخابات، مشارکت بالای مردم، دست ایران را در عرصه بین‌المللی پر کرد، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب با مشارکت بالا در انتخابات می‌توان ایران قوی را ساخت.

خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» ابراز کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی، باید این دموکراسی قوی را به‌رخ جهانیان بکشند و شور حضور مردم را به‌خوبی انعکاس دهند؛ چراکه مردم به‌عهد خود مانند همیشه پایبند هستند و وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ پس ما خبرنگاران هم باید راویان خوبی برای این حماسه مردمی باشیم.

وی تصریح کرد: از چالش‌های پوشش خبری می‌توان به حوزه‌های رای‌گیری و اثبات چندین باره هویت خبرنگاری خودمان به مسئولان حوزه‌هاست و بدتر از آن این مسئله همواره وجود دارد که فقط اکثراً دوربین و خبرنگاران صدا و سیما را به‌رسمیت می‌شناسند و همه خبرنگاران خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات در رده دوم حساب می‌شوند.

زینب پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خبرنگاران روز مهم انتخابات باید با تولید آثار فاخر، در تقویت مشارکت حداکثری مردم نقش ایفا کنند؛ چراکه جایگاه این قشر فرهیخته در هدایت افکار عمومی بسیار برجسته است؛ البته نباید از نقش این قشر در زمینه شفافیت و شایسته‌گزینی نیز به‌راحتی عبور کرد. چون خیلی از افراد در سطح جامعه ما وجود دارند که شناخت درستی از برخی مسائل ندارند.

خبرنگار پایگاه خبری «رودبار ما» در رابطه با چالش‌هایی که در این روز پشت‌‌سر گذاشته عنوان کرد: یکی از مسائلی که توجه‌ام را جلب کرد، سردرگمی مردم برای انتخاب بود، بعضی از افراد را دیدم که هنوز به انتخاب نهایی خود نرسیده بودند و براساس چیزی بود که هر کس بر اساس منافع خود به آن‌ها القاء کرده بود و این‌جا نقش ما به‌عنوان خبرنگار این بود، شاخص‌های فرد اصلح را از زبان رهبر معظم انقلاب برای این این قشر از جامعه بیان کنیم.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: چراکه چشم همه دشمنان به صندوق‌های اخذ رأی در کشورمان دوخته شده بود و آن‌ها به دنبال این هستند که مشارکت در انتخابات پایین باشد تا به‌راحتی به مقاصد شوم خود برسند.

پورحیدر خاطرنشان کرد: انتخابات هشتم تیرماه از دو جهت حائز اهمیت بود؛ یک مسئله در خصوص شهید رئیسی بود که در طول خدمت خود جهادی به‌میدان آمد و تا آخر در راه خدمت به‌شهادت رسید و ما باید افکار عمومی را به‌سمتی هدایت می‌کردیم که با انتخاب اصلح راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.

سلیمانی‌فرد سردبیر پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص چالش‌های روز انتخابات گفت: چالش بزرگی که در طول انتخابات‌ها همواره ما خبرنگاران پایگاه‌های خبری داریم، این است که دوربین و خبرنگاران صدا و سیما همیشه ارحجیت بر سایر خبرنگاران که می‌خواهند گزارش بگیرند، دارند.

انتهی خبر/م


حال و هوای انتخابات ۸ تیر از زبان خبرنگاران کرمانی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حال و هوای انتخابات ۸ تیر از زبان خبرنگاران کرمانی