حادثه مسجد جامع کرمان موتور محرکه انقلاب | اخبار استان کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حادثه ۲۴ مهرماه مسجد جامع کرمان باعث سرعت بخشیدن به روند حرکت انقلاب اسلامی شد. حسین انجم‌شعاع در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی حادثه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۷ مسجد جامع کرمان […]




رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حادثه ۲۴ مهرماه مسجد جامع کرمان باعث سرعت بخشیدن به روند حرکت انقلاب اسلامی شد.

حسین انجم‌شعاع در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی حادثه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۷ مسجد جامع کرمان است، گفت: خاستگاه انقلاب، مسجد بود. به این معنی که انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و روحانیون و علما سردمدار انقلاب بودند، خودشان اهل مسجد و محراب بودند و حرکت انقلاب هم از مساجد شروع شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: مساجد نقش اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی، ساماندهی انقلابیون و به صحنه آوردن مردم داشتند و در کرمان هم به‌دلیل اینکه مسجد اصلی، مسجد جامع بود مردم در این مسجد حضور بسیار خوبی داشتند و از مساجد شلوغ شهر بود و به همین دلیل مبارزان و انقلابیون در مسجد جامع حضور فعال داشتند و بسیاری از اتفاقات و حرکت‌هایی که برای پیروزی انقلاب ایجاد می‌شد، آغاز آن از مسجد جامع کرمان بود.

وی بیان کرد: در حادثه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۷، مردم به‌مناسبت چهلم شهدای ۱۷ شهریور تهران در مسجد جامع کرمان اجتماع کرده بودند و با توجه به اعلام مراسم، جمعیت بسیاری در مسجد، صحن و شبستان آن حضور پیدا کرده بودند و مردم در آن روز علیه رژیم طاغوت شعار می‌دادند.

انجم‌شعاع افزود: در حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان شهیدان باقدرت جوپاری و یزدانشناس به شهادت رسیدند، تعداد زیادی از مردم نیز زخمی می‌شوند و برخی از علمایی که در این مراسم بودند، از جمله آیت‌الله صالحی و جعفری که در مسجد حضور داشتند مورد حمله قرار می‌گیرند و آن روز در تاریخ انقلاب اسلامی، روزی ماندگار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: حادثه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۷ مسجد جامع کرمان باعث شتاب و سرعت بخشیدن به روند حرکت انقلاب اسلامی شد و امام خمینی (ره) نیز با وقوع این حادثه بیانیه صادر و این رخ داد را محکوم کردند.

وی با تأکید بر اینکه این روز سرنوشت‌ساز و ماندگار باید در تاریخ انقلاب اسلامی گرامی داشته شود، عنوان کرد: برای امسال نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده است. ۲۳ مهرماه ساعت ۱۸:۰۰ مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع در محل مسجد با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. سخنران این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینه ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان خواهد بود.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: ۲۴ مهرماه نیز مراسم گلباران مزار مطهر شهید باقدرت جوپای در بهشت زهرا ساعت ۸:۰۰ صبح برگزار می‌شود.

انتهای خبر/م


حادثه مسجد جامع کرمان موتور محرکه انقلاب

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حادثه مسجد جامع کرمان موتور محرکه انقلاب