حاج قاسم پرورش‌یافته مکتب سیدالشهدا (ع) بود

امام جمعه کرمان گفت: سردار دل‌ها پرورش‌یافته مکتب اهل بیت و مجالس عزای امام حسین (ع) بود،او در فراق شهادت سوخت و گریه کرد. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در افتتاحیه پنجمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی عنوان کرد: امروز در خدمت پیرغلامان خدمت کرده در راه امام […]



امام جمعه کرمان گفت: سردار دل‌ها پرورش‌یافته مکتب اهل بیت و مجالس عزای امام حسین (ع) بود،او در فراق شهادت سوخت و گریه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در افتتاحیه پنجمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی عنوان کرد: امروز در خدمت پیرغلامان خدمت کرده در راه امام حسین علیه‌السلام هستیم کسانی که با ان الحسین مصباح الهدی ماندند. 

 
وی افزود: پیرغلام یعنی خدمتکار خودساخته‌ای که گِرد امام حسین چرخید، یعنی کسی که نشسته در کشتی نجات حسین (ع)، آن هم در دنیای پرتلاطم و پرجاذبه‌ای که غیر حسینیان ایجاد کردند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز کرد: پیرغلام یعنی کسی که همه خود را در مسیر خدمت به حسین (ع) و اهل‌بیت حسین (ع) سپری کرد بنابراین برای کسب این عنوان باید چهار مولفه را که در پیرغلامی وجود دارد را شناخت.
 
علیدادی سلیمانی اذعان کرد: اولین رکن معرفت و شناخت است، عزیزی پا در این مسیر می‌گذارد که معرفت او به امام حسین (ع)، اهل‌بیت و یاران‌شان بسیار بالا باشد. 
 
وی ادامه داد: مداومت دومین مولفه است و پیرغلامان یک عمری را از جوانی، میان‌سالی تا پایان عمر تا آن‌جایی که بخش قابل توجهی از این عمر را پشت سر می‌گذارد باید مداومت داشته باشد و پرچم را برافراشته نگه‌دارند و عزیزانی را که پشت این پرچم هستند را بیاموزند تا بر معرف خود بیافزایند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: سومین مولفه، عزاداری با کیفیت و برافراشتن پرچم انسان‌سازی در دانشگاه امام حسین (ع) است، هنگامی که مجالس عزاداری‌تان برگزار می‌شود این مجالس دانشگاه و شما اساتید این دانشگاه هستید. 
 
علیدادی سلیمانی عشق و ارادت به امام حسین (ع) را چهارمین مولفه کسب لقب پیرغلامی نامید و گفت: شما مدیحه‌سرایان اهل‌بیت با ارادت و عشق پرچم را برافراشته نگه‌می‌دارید، بنابراین افرادی که در این برافراشتن پرچم معرفت پیدا می‌کنند، مثال‌زدنی هستند. 
 
وی اذعان کرد: خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس و رزمندگانی که کربلای کوچک ایران را رقم زدند از همین محفل عزادای اباعبدالله بلند شد و شخصیت ممتاز ما که صاحب مکتب شد نیز با همین معرفت عاشق حسین و شهادت شد.
 
امام جمعه کرمان سردار دل‌ها را پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) و مجالس عزای امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: حاج‌ قاسم در فراق شهادت سوخت و گریه کرد و از هر فرصتی برای شفاعت و رسیدن به ارباب کربلا التماس کرد تا بدن نازنین او در نزدیک‌ترین نقطه به کربلا که مشهد عشق او بود، پرپر شد.

انتهای خبر/طهماسبی


حاج قاسم پرورش‌یافته مکتب سیدالشهدا (ع) بود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حاج قاسم پرورش‌یافته مکتب سیدالشهدا (ع) بود