حاج قاسم همواره فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) را زنده می کرد/ عشق به حاج قاسم در رگ و ریشه ملت ایران همیشگی است

مولوی یونس چاهانی گفت: سپهبد شهید سلیمانی واقعا مطیع و پیرو فرهنگ و مکتب اهل بیت علیه السلام بود و در رفتار، کردار و گفتار خود زندگی پیامبر اکرم(ص) را الگو خود قرار داده بود و هر جا که قدم می گذاشت، فرهنگ اسلام و اهل بیت علیه السلام را زنده می کرد. به گزارش […]

مولوی یونس چاهانی گفت: سپهبد شهید سلیمانی واقعا مطیع و پیرو فرهنگ و مکتب اهل بیت علیه السلام بود و در رفتار، کردار و گفتار خود زندگی پیامبر اکرم(ص) را الگو خود قرار داده بود و هر جا که قدم می گذاشت، فرهنگ اسلام و اهل بیت علیه السلام را زنده می کرد.

به گزارش فت فتو؛ سیزدهم دی ماه  سال ۱۳۹۸ بود که خبر جانسوز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قلوب همه مسلمانان در ایران اسلامی، کشورهای منطقه و نقاط مختلف جهان را متأثر کرد. این مهم را همگان می دانند که شخصیت این بزرگ مرد می تواند الگو و مکتب فکری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد. و حال در آستانه دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت قرار گرفته ایم.

مولوی یونس چاهانی ضمن عرض تسلیت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار ضربه بسیار بزرگی به تمامی مسلمانان جهان شد و اگر ما مسلمانی مظلوم داشتیم، به انتظار و امید حاج قاسم نشسته بود.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج با تأکید بر اینکه شهادت افتخار بسیار بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود، عنوان کرد: شهادت نصیب کسانی که از مرزهای کشور اسلامی دفاع و آنهایی که در برابر دشمنان اسلام، قیام می کنند، می شود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به سردار دلها لقب گرفت، ابراز کرد: امروزه در دنیا سرداران بسیاری را داریم، اما ندیدم که کسی سردار دلها شود.

حاج قاسم همه را به یک چشم می دید/ شهید سلیمانی؛ پدری مشفق برای ضعفا بود

مولوی چاهانی ضمن اشاره به فعالیت های مختلف سردار سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم در عرصه فعالیت های فرهنگی خود، همه مردم را به یک چشم می دید، شیعه، سنی، فارس، ترک، بلوچ، عرب، عجم در برابر وی یکسان بود و یک سرمایه دار میلیارد در برابر حاج قاسم از سفیر بلوچی که در نقطه صفر مرزی زندگی می کرد، با ارزش تر نبود.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج بیان کرد: سردار سلیمانی، آنچنان به فقرا، ایتام و ضعفا اهمیت می داد که آنها سردار سلیمانی را همچون پدری مشفق می دانستند و او در دنیا در کنار مردم غریب و یتیم بود که حتی شهادت او نیز در کنار مردم غریب بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم تمام عمر خود را برای دفاع از انقلاب، نظام، حمایت از مستضعفین صرف کرد، گفت: دنیایی از شهادت سپهبد شهید سلیمانی متأثر شد و همان گونه که دیدیم در عراق و سوریه برای شهادت او چه کردند و در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی در ایران چه تشییع باشکوه و با ابهتی صورت گرفت.

حاج قاسم همواره فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) را زنده می کرد/ سردار سلیمانی مردم میدان و سیاست بود

مولوی چاهانی ابراز کرد: سردار سلیمانی در زندگی فردی خود در عرصه اجتماعی، گریزان از دنیا بود و همه را به یک چشم می دید و هیچ گاه خود را بالاتر از هیچ فردی نمی دانست.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج افزود: از نظر فرهنگی، سپهبد شهید سلیمانی واقعا مطیع و پیرو فرهنگ و مکتب اهل بیت علیه السلام بود و در رفتار، کردار و گفتار خود زندگی پیامبر اکرم(ص) را الگو خود قرار داده بود و هر جا که قدم می گذاشت، فرهنگ اسلام و اهل بیت علیه السلام  را زنده می کرد.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در زندگی سیاسی خود از بالاترین سیاست مداران، سیاست را بهتر می فهمید و هم مرد میدان بود و هم مرد سیاست و سردار سلیمانی فراتر از مرزها با دشمنان مقابله می کرد.

عشق به حاج قاسم در رگ و ریشه ملت ایران همیشگی است
 
مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با فت فتو؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم همواره به مردم خدمت کرد و کارهای بسیار بزرگی را برای اهل سنت، تشیع انجام داد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: در سال های گذشته زمانی که حاج قاسم در استان حضور داشت و به مردم در جنوب استان گفت که مردم اسلحه ها را تحویل دهند، سپهبد شهید سلیمانی در قبال اینکه مردم اسلحه های خود را تحویل دادند، به آنها زمین داد تا خوشدان کشاورزی کنند که این اقدام نشانه مدیریت و سعه صدر این شهید بزرگوار است.

وی با تأکید بر اینکه نام حاج قاسم باید پرنگ شود و در دنیا بدرخشد، خاطر نشان کرد: وظیفه ماست که راه شهید سلیمانی را ادامه دهیم و در دومین سالگر شهادت ایشان جلسات باشکوهی که در شأن شهید سلیمانی را برگزار کنیم تا آن را به رخ جهانیان و دشمنان بکشیم تا آنها بدانند، حاج قاسم همواره زنده است و عشق حاج قاسم در رگ و ریشه این ملت قرار دارد و محبت سپهبد شهید سلیمانی پس از گذشت دو سال از شهادت او در قلوب سنی، شیعه، مرد، زن، کوچک، بزرگ و همگان وجود دارد چرا که کار او به خاطر خدا بود.

انتهای پیام/م




حاج قاسم همواره فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) را زنده می کرد/ عشق به حاج قاسم در رگ و ریشه ملت ایران همیشگی است

منبع:آرمـان
? حاج قاسم همواره فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) را زنده می کرد/ عشق به حاج قاسم در رگ و ریشه ملت ایران همیشگی است