حاج قاسم؛ تراز سنجش اخلاق و خلوص نیت است/ لزوم توجه به مقوله خودسازی در ترویج مکتب حاج قاسم

سعید کاظمی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، دارای سه فراز اصلی خود سازی، جامعه پردازی و زمینه سازی تمدن اسلامی است و بیشتر باید در بحث خود سازی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم در استان کرمان فعالیت کنیم. سعید کاظمی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به چهل سال مجاهدت در راه خدا […]

سعید کاظمی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، دارای سه فراز اصلی خود سازی، جامعه پردازی و زمینه سازی تمدن اسلامی است و بیشتر باید در بحث خود سازی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم در استان کرمان فعالیت کنیم.

سعید کاظمی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به چهل سال مجاهدت در راه خدا و تلاش شبانه روزی سپهبد شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم، ابتدا با عنوان پاسدار قاسم سلیمانی در سال ۱۳۵۸ کار خود را برای دفاع از وطن  آغاز کرد و در طول این مدت دائما در حال مجاهدت بود.

مسئول ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کرمان بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی بالاترین درجه و نشان افتخار نظامی کشور را از دست بالاترین شخص کشور گرفته بود و در نهایت بعد از ۴۰ سال خدمت خالصانه با عنوان «سرباز قاسم سلیمانی» در گلزار بین الملی شهدای کرمان در خاک آرام گرفت و دلیل این همه تواضع چیزی جز شاگردی مکتب امام و انقلاب نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مکتب سردار سلیمانی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری شاگردی این مکتب به این معناست که همیشه در این مکتب افرادی شاگرد هستند و حق شاگردی را به درستی ادا می کنند؛ حاج قاسم خود شاگرد  واقعی مکتب امام، انقلاب و اسلام بود و بعد از چهل سال مجاهدت خالصانه خود صاحب مکتب شد.

کاظمی ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که همزمان با آغاز چهل سال دوم انقلاب و بعد از تثیبت نظام با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛ این بیانیه دارای سه فراز اصلی خود سازی، جامعه پردازی و زمینه سازی تمدن اسلامی است و بیشتر باید در بحث خود سازی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم در استان کرمان فعالیت کنیم.

مسئول ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کرمان حاج قاسم را تراز و شاخص سنجش میزان  اخلاق و خلوص نیت معرفی کرد و گفت: مدیران و مسئولین باید سعی و تلاش خود را در جهت رسیدن به خود سازی و مجاهدت در حد حاج قاسم انجام برسانند؛ چرا که از دید مکتب حاج  قاسم چنین افرادی به خود سازی رسیده اند.

وی ضمن اشاره به مقوله جامعه پردازی اظهار کرد: در این زمینه اعتقاد مکتب بر این است که لازمه یک جامعه اسلامی، محله ها، روستاها و واحدهای کوچک جمیعتی اسلامی است که در همین راستا مساجد باید به عنوان محور و سنگر قرار گیرند.

کاظمی پور ادامه داد: همان گونه که در زمان جنگ و دفاع مقدس مساجد سنگر بودند و به خوبی نقش ایفا کردند و کشور از بند جنگ رهایی بخشیدند؛ هم اکنون نیز مساجد به عنوان سنگر در جنگ فرهنگی هستند و باید به مورد توجه قرار گیرند که در همین جهت طرح مسجد محوری لحاظ شده است.

انتهای پیام/م




حاج قاسم؛ تراز سنجش اخلاق و خلوص نیت است/ لزوم توجه به مقوله خودسازی در ترویج مکتب حاج قاسم

منبع:آرمـان
? حاج قاسم؛ تراز سنجش اخلاق و خلوص نیت است/ لزوم توجه به مقوله خودسازی در ترویج مکتب حاج قاسم