«جیرفت» در ایتالیا روی پرده می‌رود | اخبار فرهنگی کرمان

نذیر کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:انیمیشن کوتاه «جیرفت» ساختۀ مرجان کشانی به بخش مسابقۀ جایزۀ تماشاگران سی‌وپنجمین دورۀ جشنواره بین‌المللی فیلم رُم در ایتالیا راه یافت. انیمیشن «جیرفت» برگرفته از جیرفت و تمدن ایران است. روی یک ظرف سفالی دو حیوان عقاب و مار هستند. عقاب نمادی از آب‌های آسمانی،برکت و رشد و مار هم نشانی […]

نذیر کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:انیمیشن کوتاه «جیرفت» ساختۀ مرجان کشانی به بخش مسابقۀ جایزۀ تماشاگران سی‌وپنجمین دورۀ جشنواره بین‌المللی فیلم رُم در ایتالیا راه یافت.

انیمیشن «جیرفت» برگرفته از جیرفت و تمدن ایران است. روی یک ظرف سفالی دو حیوان عقاب و مار هستند. عقاب نمادی از آب‌های آسمانی،برکت و رشد و مار هم نشانی از آب‌های زیر زمینی است،هر دو نشانی از زندگی هستند. انیمیشن کوتاه «جیرفت» علاوه بر بخش مسابقۀ جایزه تماشاگران،برای بخش فرهنگ تصویر متحرک هم انتخاب شده است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان،موزه خاطرات باستان‌شناسی روورتو (میراث جهانی) که به مباحث باستان‌شناسی و فرهنگی علاقه‌مند است،این جشنواره را در سال ۱۹۹۰ میلادی تاسیس کرد و از سال ۲۰۲۱ جشنواره به نام رُم تغییر کرد. هدف این جشنواره اطلاع‌رسانی دربارۀ حفظ و ارتقای میراث جهانی و تحقیقات باستان‌شناسی است.

جشنواره «رم» ایتالیا از یازدهم تا ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود. «جیرفت» تولید مرکز گسترش سینمای مستند،تجربی و پویانمایی است.


«جیرفت» در ایتالیا روی پرده می‌رود

منبع:خبر کرمان
?«جیرفت» در ایتالیا روی پرده می‌رود :اخبار استان کرمان – فرهنگ