جولان آنفلوآنزا در روزهای آرام کرونایی در کرمان

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با ابراز خرسندی از نداشتن فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در حوزه این دانشگاه، عنوان کرد: آنفلوآنزا می‌تواند منجر به عفونت‌های ریه شود و عوارض منجر به بستری نیز داشته باشد. دکتر سعید صحبتی درباره سویه جدید ویروس آنفلوآنزا به فت فتو می‌گوید: متاسفانه چند روزی است […]

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با ابراز خرسندی از نداشتن فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در حوزه این دانشگاه، عنوان کرد: آنفلوآنزا می‌تواند منجر به عفونت‌های ریه شود و عوارض منجر به بستری نیز داشته باشد.

دکتر سعید صحبتی درباره سویه جدید ویروس آنفلوآنزا به فت فتو می‌گوید: متاسفانه چند روزی است که دوباره در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم.

او با بیان این مطلب که اغلب مبتلایان به آنفلوآنزا به صورت سرپایی درمان شده‌اند، اظهار کرد: این سویه بیشتر در بین کودکان و محصلین شیوع پیدا کرده است و تعدادی از مبتلایان نیز در بیمارستان‌های حوزه این دانشگاه بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با ابراز خرسندی از نداشتن فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در حوزه این دانشگاه، عنوان کرد: آنفلوآنزا می‌تواند منجر به عفونت‌های ریه شود و عوارض منجر به بستری نیز داشته باشد.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر در کشور مشکلی از بابت کرونا نداریم، اظهار کرد: در هفته گذشته در کل بیمارستان‌های استان کرمان فقط پنج مورد بستری ناشی از ابتلا به کرونا داشته‌ایم و فوتی نیز در این خصوص گزارش نشده است.

به گفته صحبتی، باید منتظر ماند تا دید که روند ابتلا به کرونا در هفته های آینده چگونه است اما تاکنون رد پایی از سویه جدید کرونا (BF.7) که در چین شایع شده، در کشور پیدا نشده است.

طبق اعلام او، در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هیچ کمبود داروی بیماران کرونایی و آنفلوآنزایی وجود ندارد.

به توصیه مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با توجه به اینکه احتمال پیک سویه جدید کرونا وجود دارد لذا شهروندان دز یادآور واکسن کرونا را حتما تزریق کنند ضمن آنکه افراد داری بیماری زمینه‌ای حتما اقدام به دریافت واکسن آنفلوآنزا نیز کنند.

انتهای پیام




جولان آنفلوآنزا در روزهای آرام کرونایی در کرمان

منبع: ایـسنا
? جولان آنفلوآنزا در روزهای آرام کرونایی در کرمان