جوان ۲۳ ساله ای که سه عرصه کسب و کار فعال را راه اندازی کرده است/ایجاد اولین شبکه خرید و فروش لوازم خانگی توسط نخبه کرمانی

مهدی قدیری هدف از چرایی ایجاد شبکه  لوازم خانگی را عدم نظارت بر قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بازار لوازم خانگی بازاری بود که روی آن هیچ نظارتی وجود نداشت و این عدم نظارت باعث شده بود که قیمت ها خیلی نوسان داشته باشند بعضی از فروشندگان قیمت  اجناس را بالاتر می دادند […]

مهدی قدیری هدف از چرایی ایجاد شبکه  لوازم خانگی را عدم نظارت بر قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بازار لوازم خانگی بازاری بود که روی آن هیچ نظارتی وجود نداشت و این عدم نظارت باعث شده بود که قیمت ها خیلی نوسان داشته باشند بعضی از فروشندگان قیمت  اجناس را بالاتر می دادند و بعضی دیگر پایین تر به همین علت سایت خرید و فروش را راه اندازی کردیم.

به گزارش “فت فتو ” مهدی قدیری  جوان دهه  هفتادی است که با وجود تنها ۲۳ سال سن  توانسته است سه بیزینس فعال را ایجاد کند.

وی در گفتگو با خبرنگار “فت فتو” عنوان کرد: بنده در زمینه آموزش؛ آموزش مهارت های زندگی در عرصه  تبلیغات:  آژانس تبلیغاتی دارم که از طریق آن با بزرگان ایران در زمینه آموزش  نیز فعالیت داریم و یک بیزینس در زمینه لوازم خانگی را نیز ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: همه ی این بیزینس ها را از صفر شروع کردم بدون دریافت هیچ حمایتی و هم اکنون نیز که در جایگاه فعلی هستم تا کنون هیچ حمایتی از هیچ شخصی نگرفته ام .

برای رسیدن به هدف از ابتدایی ترین نیازهای خود گذشتم

قدیری ادامه داد : برای رسیدن به سرمایه اولیه در ایجاد کار ماشین خود را فروختم زیرا در سه سال گذشته تنها سرمایه ای که داشتم یک ماشین بود، پس  آن را فروختم .

وی با بیان اینکه در رسیدن به هدف مرارت های زیادی را تحمل کردم گفت: هر ماه ۱۲۰۰ کیلومتر مسیر کرمان  به تهران را برای فراگیری آموزشات لازم طی می کردم تا راه کسب درامد رابیا موزم  این مسیر را یاد بگیرم.

جوان کار آفرین کرمانی با بیان اینکه نوع آموزشی که لازم داشتم در کرمان  وجود نداشت گفت: برای آموزش بودم به تهران عزیمت کنم  هر بار بر اساس توانمندی مالی رنج سفر را برای رسیدن به هدفم طی کردم و بعد از مدتی با برند آموزشی خودم کار آموزش را شروع کردم.

قدیری ادامه داد: بعد از فراگیری کامل آموزشات به برگزاری سمینار و کارگاه های اموزشی در استان کرمان اقدام کردم و ظرف مدت سه ماه بیش از ۲۰ سمینار و کارگاه را در استان کرمان برگزار کردم و در شهرستان های کرمان مثل جیرفت ، بم ، رفسنجان، سیرجان هم بصورت سمینار و هم کارگاه و دوره های اموزشی که خودم از آن محروم بودم را برگزار کردم 

 ۱۰۰۰ دانشجو را برای فعالیت در عرصه راه های  کسب و کار مجازی اموزش دادم

وی تاکید کرد: در مجموع سمینارها و کارگاه های اموزشی که برگزار کردم،  بیش از ۱۰۰۰ دانشجو را برای فعالیت در عرصه راه های  کسب و کار مجازی  پرورش و آموزش دادیم و خیلی از‌ همین دانشجوها اکنون  در استان کرمان  راه آموزش را در پیش گرفته و کارگاه و سمینار های  اموزشی مختص به خود را برگزار می کنند.

جوان کار آفرین کرمانی به دیگر حرفه خود اشاره کرد و گفت: بعد از مدتی طی مراوداتی که داشتیم، در تهران یک شبکه واسط لوازم خانوادگی راه اندازی کردیم که در واقع به عنوان یک لینک یا واسطه قرار گرفتیم بین کسی که وارد کننده و تولید کننده محصولات با عمده فروشان بودند .

وی هدف از چرایی ایجاد شبکه  لوازم خانگی را عدم نظارت بر قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بازار لوازم خانگی بازاری بود که روی آن هیچ نظارتی وجود نداشت و این عدم نظارت باعث شده بود که قیمت ها خیلی نوسان داشته باشند بعضی از فروشندگان قیمت  اجناس را بالاتر می دادند و بعضی دیگر پایین تر به همین علت سایت خرید و فروش را راه اندازی کردیم.

قدیری ادامه داد:  سایتی طراحی شد که تمامی قیمت های لوازم خانگی  را ثبت می کرد و عمده فروشان در سراسر کشور می توانستند از طریق همین سایت محصولات خود را ثبت کنند ،یک از مزیت های این سایت این بود که وقتی قیمت محصولات انلاین قابل رویت بود، بنابر این بقیه تولیدکنندگان و واردکنندگان نمی توانستند قیمتی را بالاتر یا پایینتر عنوان کنند زیرا برخی از افراد نه برای دلسوزی از مصرف کننده بلکه برای خراب شدن بازار قیمت ها را پایینتر از حد معمول اعلام می کردند.

این جوان کارآفرین عنوان کرد: اسم این وب سایت برای خرید و فروش (تاپ مارکت نت ) است که یک سال و نیم الی دو سال راه اندازی شده است گرچه هنوز به اندازه کافی قوت نگرفته تا در اختیار عموم قرار گیرد و فعلا در اختیار دو قشر تولید کننده و عرضه کننده است  و برنامه های آن دائما در حال بروز رسانی است.

وی تاکید کرد: در چشم انداز طرح اجرایی  به زودی این بازار مجازی به صورت تبلیغات  گسترده به مردم معرفی می شود و در دسترس همه  قرار می گیرد تا  مردم هم بتوانند به صورت خرده از طریق این سایت ثبت  سفارش خرید داشته باشند و کالا به صورت عرضه مستقیم در اختیار آنها قرار گیرد.

ثابت کردم می شود شهرستانی بود اما ثروت آفرینی کرد

مهدی قدیری گفت: من توانستم اثبات کنم که لازم نیست حتما برای موفق شدن در کلان شهرها  آنهم با سرمایه زیاد دنبال ثروت آفرینی بود بلکه آموزش صحیح می تواند ذهن پول ساز خلق کند و ثابت کردم که می شود شهرستانی بود اما با بدست آوردن مهارت ها ، تاب آوری ها  ، تلاش کردن ها  ، موفق شد و با کل دنیا ارتباط گرفت، یعنی قدرت اینترنت و قدرت فضای مجازی است که به ما این اجازه را می دهد از هر جایی به جای دیگر  ارتباط بگیریم و بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم .

این جوان کار افرین عنوان کرد : متاسفانه روحیه کار افرینی و حتی کار کردن در جوانان ما مرده است زیرا از کارفرماها سوال می شود که  آیا شما به دنبال جذب  نیروی کار هستید همه جواب مثبت می دهند و وقتی به کسانی که دنبال کار هستند می گوییم کار هست؟ می گویند نه در این کشور کار نیست، اما چیزی که بین جوانان ما نیست استمرار ، تخصص و مهارت است.

وی ادامه داد:  جوان امروز ما خودش را در چند مدرک دانشگاهی خلاصه کرده است درحالی که  اگر کمی دنبال مهارت باشند ، کمی تخصص بدست بیاورند و استمرار داشته باشند همه جا برای آنان کار وجود دارد و من اصلا این باور و این موضوع را که کار نیست به هیچ وجه قبول ندارم.

کار وجود دارد اما جوان متخصص و متعهد وجود ندارد

قدیری تاکید کرد:  همین الان که دارم با شما صحبت می کنم خود من نیاز به ۴ ، ۵ تا نیروی متخصص دارم و الان چند ماه است در استان کرمان آگهی می زنم اما کسی پیدا نمی شود ، بنابراین اگر بخواهید از برادر کوچکتر تان یک نکته را داشته باشید که موفقیت های زیادی را در سن کم بدست آورده ، آن این است که مهارت و تخصص داشته کسب کنید، مسئولیت پذیر و متعهد باشید ، هم کار  هم پول هم موفقیت وجود دارد، فقط کافی است این سه موضوع و اهرمی که عرض کردم مد نظر داشته باشید.

انتهای پیام/ طهماسبی

 




جوان ۲۳ ساله ای که سه عرصه کسب و کار فعال را راه اندازی کرده است/ایجاد اولین شبکه خرید و فروش لوازم خانگی توسط نخبه کرمانی

منبع:آرمـان
? جوان ۲۳ ساله ای که سه عرصه کسب و کار فعال را راه اندازی کرده است/ایجاد اولین شبکه خرید و فروش لوازم خانگی توسط نخبه کرمانی