جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه نهادهاست

در جلسه کارگروه پیشگیری از سقط جنین بر لزوم همکاری مردم نسبت به جلوگیری از این مهم تاکید شد. به گزارش نذیر کرمان، طاهره بیگ زاده امروز ۲۴ خردادماه در جلسه کارگروه پیشگیری از سقط جنین در جیرفت هدف اصلی از اجرای قانون جوانی جمعیت را افزایش موالید دانست و افزود: اگر چه روند نزولی […]


در جلسه کارگروه پیشگیری از سقط جنین بر لزوم همکاری مردم نسبت به جلوگیری از این مهم تاکید شد.

به گزارش نذیر کرمان، طاهره بیگ زاده امروز ۲۴ خردادماه در جلسه کارگروه پیشگیری از سقط جنین در جیرفت هدف اصلی از اجرای قانون جوانی جمعیت را افزایش موالید دانست و افزود: اگر چه روند نزولی رشد جمعیت سرعت کمتری گرفته، اما همچنان باید برنامه‌ها با جدیت برای رشد موالید در تمام حوزه‌ها دنبال شود.

وی جلوگیری از سقط جنین را یکی از برنامه‌های طرح ملی جوانی جمعیت عنوان کرد و اظهار کرد: در قرارگاه جوانی جمعیت وظایفی برای حوزه بهداشت و درمان در این زمینه در نظر گرفته شده، اما رسیدن به این اهداف بدون همکاری بین بخشی سرعت کار را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باید همه نهاد‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی پای کار باشند تا اهمیت موضوع در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با راه‌اندازی مرکز نفس و پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه سال گذشته ۴۴ مورد و امسال هم ۲۲ مورد با مشاوره‌های که از سوی کارشناسان ارائه شد، از سقط جنین منصرف شدند.

وی از سقط‌های غیرقانونی که به صورت زیرزمینی و یا با فروش دارو‌هایی که سلامت آن‌ها نامشخص است، خبر داد و گفت: این روش بازی با جان مادر است و مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۰ موارد را برای برخورد قانونی اطلاع دهند، چرا که گزارش‌های مردمی در پیشگیری بسیار موثر است.

بیگ زاده با اشاره با اقدامات صورت گرفته در کاهش سقط غیرقانونی در جنوب کرمان افزود: تشکیل کارگروه پیشگیری، برپایی نمایشگاه در مراکز، چاپ بنر و … انجام مشاوره با راه‌اندازی مرکز نفس، تربیت هشت «مربی حفظ جنین» که بهورزان و ماما‌های منطقه را آموزش خواهند داد، جلب مشارکت خیران برای همکاری با مرکز نفس و … از جمله این موارد هستند.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این نشست گفت: در زمینه پیشگیری از سقط جنین، حوزه درمان بر مراکز درمانی نظارت دارد، اما اشخاصی هستند که هیچ تخصصی ندارند، ولی اقدام به سقط جنین می‌کنند که هم مرتکب قتل می‌شوند و هم سلامت مادر را به خطر م اندازند.

سجاد سالکی با اشاره به اهمیت همکاری نهاد‌های قضایی و انتظامی برای کنترل و پیشگیری سقط جنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: این همکاری‌ها کمک قابل توجهی به کارشناسان ما در شناسایی و پیگیری مستند این جرائم می‌کند.


جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه نهادهاست

منبع: تــابناک
? جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه نهادهاست