جوانان به شهدا اقتدا کنند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به خصوصیات شهدا گفت: شهدای زنده همان‌هایی هستند که در دفاع مقدس با همین معیارها درخشیدند اما مصلحت خداوند این بود که آنان باشند و ما باید آنان را درک کرده و جوانان به آنان اقتدا کنند، این افراد همان ارج و قرب […]



نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به خصوصیات شهدا گفت: شهدای زنده همان‌هایی هستند که در دفاع مقدس با همین معیارها درخشیدند اما مصلحت خداوند این بود که آنان باشند و ما باید آنان را درک کرده و جوانان به آنان اقتدا کنند، این افراد همان ارج و قرب شهدا را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، عصر امروز ۲۰ شهریورماه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان (سرو سرخ) شهدا را عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مختلف مردم در هشت سال دفاع مقدس دانست.

به گفته وی، محور حرکت شهدا تقوای الهی است و شهدا در سه معیار قرآنی و سه محور مهم برتر و بالاتر هستند و ارجحیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، موقعیت شناسی را اولین معیار شهدا نام برد و اظهار کرد: شهدا با بصیرت هرچه تمام‌تر در زمان نیاز خود را عرضه و فداکاری می‌کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر تفاوت جدی شهدا، تصریح کرد: شهدا خالص و مخلص هستند و تلاش می‌کنند که همه حرکت‌های خود را برای خدا در زندگی انجام دهند و محور حرکت آنان تقوایی الهی باشد.

به گفته امام جمعه کرمان، شهدا به زندگی رفاهی و آرام بدون‌استرس پشت پا می‌زنند و خود را به عمق حادثه و سختی می‌ببرند و قرآن می‌فرماید آنان که اهل جهاد هستند با آنان که با این واژه بیگانه هستند، با هم برابر نیستند.

حجت الاسلام ‌علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه در بین ما شهدای زنده فراوانی وجود دارد، ادامه داد: شهدای زنده همان‌هایی هستند که در دفاع مقدس با همین معیارها درخشیدند اما مصلحت خداوند این بود که آنان باشند و ما باید آنان را درک کرده و جوانان به آنان اقتدا کنند، این افراد همان ارج و قرب شهدا را دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه اینگونه مجالس و محافل تجلیل و تکریم باید باشد، تاکید کرد: نسل جوان ما به این عزیزان و گل‌های پر پر شده‌ای که همیشه می‌توانند الگوی جامعه در همه نسل‌ها باشند، اقتدا کنند.

انتهای پیام


جوانان به شهدا اقتدا کنند

منبع: ایـسنا
? جوانان به شهدا اقتدا کنند