جهاد دانشگاهی به حوزه معدن و ترویج کشاورزی مدرن ورود کند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در بخش کشاورزی نیز با توجه به اینکه با کمبود آب مواجه هستیم و نیاز است از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، جهاد دانشگاهی اگر ورود کند و بتواند با دانش و کار جهادی، کشاورزی مدرن و پیشرفته را با استفاده از تکنیک […]



نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در بخش کشاورزی نیز با توجه به اینکه با کمبود آب مواجه هستیم و نیاز است از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، جهاد دانشگاهی اگر ورود کند و بتواند با دانش و کار جهادی، کشاورزی مدرن و پیشرفته را با استفاده از تکنیک و امکانات روز در استان ترویج کند، خدمت بسیار بزرگی خواهد بود.

مجید دوستعلی در گفت و گو با نذیر کرمان ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از دو لفظ زیبای جهاد و دانش تشکیل شده و بیانات مختلف مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه نهضت علمی و نگاه به نخبگان و توجه به توانمندی‌های داخل کشور به همین دو لفظ برمی‌گردد.

وی افزود: ملاک کار جهادی، الهی است و خستگی در آن معنا ندارد و به خاطر مزد نیست و وقتی چنین مفهومی را در حوزه دانش محقق کنیم، قطعا موجب پیشرفت و تعالی کشور خواهد شد.

دوستعلی ادامه داد: هر کشوری که توانست در حوزه علم و دانش در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد، سرمایه‌دار است و سرمایه‌داری کشور ما به معادن و نفت نیست، بلکه به دانش است زیرا دانش موجب خواهد شد که نفت و معادن از زمین استخراج شود و به نفع جامعه استفاده شود و اگر دانش نباشد، منابع در زمین محبوس است و یا دیگران این منابع را می‌برند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: جهاد دانشگاهی از این منظر رسالت بسیار با ارزشی دارد و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، ماجور خواهند بود و این نهاد در نظام اسلامی خدمات ارزشمندی انجام داده است.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هر فعالیت دیگر به نوع کار جهادی در دانش نیاز دارند و بایستی با جهاد دانشگاهی ارتباط داشته باشند زیرا مبنای همه برنامه‌ریزی‌ها باید دانش باشد و «ما می‌توانیم» باید بر پایه «ما می‌دانیم» استوار باشد و قطعاً جهاد دانشگاهی که کار جهادی در زمینه دانش انجام می‌دهد، باید دستگاه‌های مختلف ارتباطات مناسبی داشته و ایده‌های جدید، نوآورانه، مبتکرانه و مبتنی بر پیشرفت روز دنیا را ارائه دهد و تعامل جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های مختلف ملی و استانی می‌تواند زمینه پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کند.

دوستعلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استان کرمان از منابع بسیار خوب کانی و معدنی برخوردار است و از سوی دیگر استان کشاورزی است و هر چه جهاد دانشگاهی در این دو حوزه به ویژه استخراج معادن و ایجاد ارزش افزوده کار کند و ارتباط با حوزه صنعت و معدن داشته باشد، بسیار کارساز خواهد بود.

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به اینکه با کمبود آب مواجه هستیم و نیاز است از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، جهاد دانشگاهی اگر ورود کند و بتواند با دانش و کار جهادی، کشاورزی مدرن و پیشرفته را با استفاده از تکنیک و امکانات روز در استان ترویج کند، خدمت بسیار بزرگی خواهد بود.

وی اظهار کرد: کشور و استان کرمان از نیروهای خوب و توانمندی برخوردار است و جهاد دانشگاهی هر چه با نخبگان و نیروهای علمی استان ارتباط بگیرد و از ظرفیت آنها استفاده کند، زمینه رشد استان را بیشتر فراهم خواهد کرد.

دوستعلی در پایان گفت: خدمت در جهاد دانشگاهی ارزشمند است زیرا هم برای امروز و هم آیندگان کار می‌کنند و بنده نیز در حوزه اختیارات نمایندگی با جهاد دانشگاهی همکاری خواهم داشت.

انتهای پیام


جهاد دانشگاهی به حوزه معدن و ترویج کشاورزی مدرن ورود کند

منبع: ایـسنا
? جهاد دانشگاهی به حوزه معدن و ترویج کشاورزی مدرن ورود کند