جشنواره کشوری “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” در کرمان به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه جشنواره کشوری “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، آیین اختتامیه جشنواره “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، […]

آیین اختتامیه جشنواره کشوری “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، آیین اختتامیه جشنواره “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، نجفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و پورابراهیمی، نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مدال افتخار تاریخی مکتب شهید سلیمانی را به حاج قاسم اعطا کرد.

وی با اشاره به اینکه این مکتب مشخصاتی دارد که فقط متعلق به دوران چهل سال جهاد شهید سلیمانی نیست، گفت: حاج قاسم از دوران کودکی در خانواده‌ای پرورش یافت که آن خانواده با مراقبت از فرزند خود، شخصیت او را شکل دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه برادر حاج قاسم نقل می‌کند که شهید سلیمانی در دوران دبستان خود غذای خود را بین همکلاسی‌های خود که چیزی نداشتند تقسیم می‌کرد و خودش نمی‌خورد، افزود: سیره شهید سلیمانی در دبستان و دوران کودکی نیز الگویی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مداد و دفترچه مشق خود را نصف می‌کرد و به دانش‌آموزانی که نداشتند، می‌داد، بیان کرد: پایه دبستان در شکل‌گیری شخصیت فرزندان بسیار اهمیت دارد، محل یادگرفتن ادب و پایه اصلی تربیت انسان است و آموزش و پرورش به پایه دبستان دانش‌آموزان توجه جدی داشته باشد، چرا که آینده کشور در گرو این نسل است.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با بیان اینکه 100 هزار اثر از سراسر کشور به جشنواره “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد یکصد اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و از این نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتخار داریم که امروز در شهر کرمان و دیار حاج قاسم میزبان برگزیدگان این جشنواره به همراه والدین آنها هستیم، گفت: 100 دانش‌آموز دبستانی به همراه پدر و مادر به کرمان آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با ابراز اینکه امیدواریم بتوانیم راه و منش سردار سلیمانی را در زندگی خود جاری و ساری کنیم، بیان کرد: امروز حاج قاسم یک الگوی بزرگ و دست یافتنی است و باید از شهید سلیمانی، حاج قاسم‌ها تولید کرد و آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا مکتب شهید سلیمانی در مدارس عملیاتی شود.

انتهای پیام/511/




جشنواره کشوری “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” در کرمان به کار خود پایان داد

منبع: تسنــیم
? جشنواره کشوری “عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم” در کرمان به کار خود پایان داد