جزییات ماجرای شاکیان حرفه‌ای در سیرجان+فیلم

کرمان- فت فتو- رییس دادگستری و دادستان سیرجان درباره موضوع موسوم به شاکیان حرفه‌ای که حتی کار را به طرح شکایت از چند نفر از قضات در این شهرستان کشانده‌اند، توضیحاتی ارائه کردند. به گزارش فت فتو از موضوعاتی که با عنوان شکات حرفه‌ای این روزها خبرساز شده، مصداق مطلبی است که با همین عنوان […]

کرمان- فت فتو- رییس دادگستری و دادستان سیرجان درباره موضوع موسوم به شاکیان حرفه‌ای که حتی کار را به طرح شکایت از چند نفر از قضات در این شهرستان کشانده‌اند، توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش فت فتو از موضوعاتی که با عنوان شکات حرفه‌ای این روزها خبرساز شده، مصداق مطلبی است که با همین عنوان اخیرا در روزنامه شرق منتشر شده و اصل موضوع آن نیز گویا به طرح شکایتی در موضوع چاه آب در روستای حسین آباد شهرستان سیرجان بر می گردد.

درباره مساله شکات حرفه ای تاکنون توضیح زیادی داده نشده و اطلاعات کاملی نیز از آن انتشار نیافته  اما آنطور که مسئولان قضایی می‌گویند، اگرچه تعداد این افراد بسیار محدود و اندک بوده اما در همین حد نیز زمینه ساز بروز اختلال در کار قضایی می شود که می طلبد ضمن برخورد با آنان، با ورود متولیان با چنین افرادی برخورد و بانک اطلاعاتی آنان برای دسترسی مسئولان ارشد قضایی نیز تشکیل شود.

در خلال شکل‌گیری پرونده‌های قضایی برای چاه آب روستای حسین آباد موضوع شاکیان حرفه‌ای مطرح و گفته شده افرادی از تعدادی از قضات سیرجان شکایت کردند و روند پرونده را از قاضی به قاضی دیگر کشانده اند تا به نیت خود رسیدگی به پرونده از شهرستان خارج شود.

اما مسئولان قضایی سیرجان اطمینان می دهند و تاکید دارند که اجازه نداده اند و نخواهند داد هرچند عده‌ای بسیار اندک بخواهند به زعم خودشان در روند فرآیندهای قضایی مشکلی ایجاد کنند.

ضمن اینکه این مسئولان قضایی تاکید دارند موضوع شاکیان حرفه ای از آسیب های مربوط به دستگاه قضایی است که ضرورت دارد در سطوح بالاتر نیز برای آن چاره اندیشی شود تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، اعتماد عمومی مردم هم خدشه‌دار نشود.

نکته دادستان

به دنبال رسانه‌ای شدن این موضوع که البته گفته می شود مربوط به ماه های گذشته بوده، خبرنگار فت فتو مستقر در سیرجان موضوع را از دست اندرکاران قضایی پیگیری کرد و دادستان عمومی و انقلاب سیرجان استان کرمان نیز در این زمینه توضیح داد: من فقط در مورد شناسایی کامل شاکی‌های حرفه‌ای مطلبی گفتم، بقیه مطالب و ماجرا (در رسانه) از مردم و نیز بررسی میدانی جمع‌آوری شده است و ارتباطی به حوزه کاری ما ندارد.

محسن نیک ورز تاکید کرد: به طور قطع عده‌ای درصدد هستند از مجموعه قضایی برای رسیدن به اغراض خود استفاده کنند که موفق نبوده اند و نخواهند بود اما ضرورت دارد در سطوح بالای دستگاه قضا نیز چاره اندیشی در این زمینه صورت گیرد.

توضیحات کامل‌تر رییس دادگستری

اما برای کسب جزییات بیشتر خبرنگار فت فتو به سراغ رییس دادگستری سیرجان نیز رفت که در این باره گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در حوزه قضایی به عینه در  این مدت کوتاه  آغاز فعالیت مشاهده کردم موضوع شکات حرفه‌ای است.

حجت الاسلام محمود محمدی افزود: یک عده‌ای البته بسیار معدود علاوه بر اینکه از مردم به عنوان‌های مختلف شکایت یا دادخواست‌های حقوقی متعددی را  مطرح می‌کردند  از قضات حوزه قضایی هم با این هدف که پرونده احیانا از حوزه قضایی شهرستان خارج شود، شکایت‌های متعددی را طرح کردند.

وی ادامه داد: اینجانب با حضورم در این حوزه قضایی(شهرستان سیرجان) متوجه شدم که در یک مورد تنها  قاضی‌ای که می‌تواند به پرونده‌های حقوقی آن مجموعه رسیدگی کند شخص خودم هستم  و تمامی قضات ما  به دلیل شکایتی که از آنان مطرح شده  قرار امتناع از رسیدگی را صادر کرده اند که البته از اهمکاران قضایی درخواست شده از این پس به شکایت واهی این افراد بها ندهند و از صدور قرار امتناع از رسیدگی نیز با عنایت به نظریه اداره حقوق پرهیز کنند.

رییس دادگستری سیرجان گفت: موضوع شکات حرفه‌ای با فرهنگ عمومی این  شهرستان نیز سازگار نیست و قطعا  دستگاه قضایی با قاطعیت و فوریت به دنبال کوتاه کردن دست اینگونه افراد است؛ این دسته از افراد حتما به این رویکرد و ورود دستگاه قضا توجه داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تبعات موضوع شکات حرفه‌ای و صدور قرار امتنان برای قضات ادامه داد: رویکرد دستگاه قضا برخورد قاطع با این دسته از افراد است که به هر نحو بخواهند به دنبال ایجاد اختلال در فرآیند کار قضا باشند.

وی تاکید کرد: اگرچه تعداد این افراد از نظر عدد بسیار اندک است اما توقع این است با توجه به مردم خوب، باصفا و خونگرم سیرجان به یاری خدا  تدبیری اندیشده شود و با کوتاه شدن دست این افراد  از مردم و  مجموعه قضایی شهرستان و با  آماده کردن  فضای مناسب شاهد حضور قضات مجرب و باانگیزه در منطقه  باشیم.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




جزییات ماجرای شاکیان حرفه‌ای در سیرجان+فیلم

منبع: ایرنـا
? جزییات ماجرای شاکیان حرفه‌ای در سیرجان+فیلم