جزییات سیل در جنوب کرمان/ از خسارت به محصول خرما تا آسیب ۲۰۰ میلیارد ریالی راه‌ها

بارش رگباری و مقطعی اما سیل‌آسا در جنوب استان کرمان در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی و زیرساخت جاده‌ای خسارت‌هایی به بار آورده است. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان؛ گرچه در پیش‌بینی هواشناسی طی روز‌های اخیر با صراحت میزان شدید بارش‌های سیل آسا مورد اشاره قرار نگرفته یا هشداری صادر […]


بارش رگباری و مقطعی اما سیل‌آسا در جنوب استان کرمان در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی و زیرساخت جاده‌ای خسارت‌هایی به بار آورده است.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان؛ گرچه در پیش‌بینی هواشناسی طی روز‌های اخیر با صراحت میزان شدید بارش‌های سیل آسا مورد اشاره قرار نگرفته یا هشداری صادر نشده، اما منابع محلی می‌گویند طی چهارشنبه شب و شب قبل از آن در برخی شهرستان‌ها از جمله قلعه گنج و منوجان شاهد خسارت‌های سیل ناشی از رودخانه‌های فصلی بوده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: بارش باران رگباری و سیلاب رودخانه‌های فصلی طی ۲ شب اخیر به راه و ابنیه فنی این منطقه بیش از ۲۰٠ میلیارد ریال خسارت زد، اما در عین حال تمامی راه‌ها باز و تردد در آنها جریان دارد.

وحید میرافضلی روز پنجشنبه در بازدید از محور‌های درگیر سیل جنوب کرمان اظهارکرد: در حالی که در اکثر راه‌های مواصلاتی جنوب کرمان شاهد بروز پدیده گرد و غبار بودیم، بارش پراکنده، اما سیل‌آسا دیشب و شب قبل از آن به برخی از راه‌های جنوب کرمان خسارت وارد کرد.

وی از اقدامات راهداری در ساعات اولیه برای بازگشایی راه‌های مسدود شده گفت و افزود: جاده قلعه گنج به سمت چاه خداداد این شهرستان در محدوده چاه زهید تمگران و نیز جاده به سمت جاسک به همراه چند راه روستایی در شهرستان منوجان برای ٢ تا چهار ساعت مسدود شده بودند که با اعزام چهار گروه راهداری به همراه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین، همه راه‌ها توسط راهداران پرتلاش جنوب کرمان بازگشایی شد.

معاون راهداری جنوب کرمان همچنین سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها را پل ارتباطی مردم و راهداری خواند و بیان داشت: کاربران جاده‌ای می‌توانند به منظور رفع هرگونه مشکل در سطح راه‌های حوزه استحفاظی جنوب کرمان را به این شماره اطلاع دهند.

همچنین آنطور که منابع محلی می‌گویند باد و بارش باران موجب ریزش محصولات خرمای درختان نخل در روستا‌های تمگران، چاه زید، عباس آباد، شمزان و چاه باغ قلعه گنج شده است.

میزان دقیق خسارت‌ها توسط مسئولان جهاد کشاورزی هنوز اعلام نشده و خبرنگار نذیر کرمان در این زمینه پیگیر است.

براساس اعلام منابع محلی، یک پست برق در روستای شمزان نیز آسیب دیده و چندپایه تیر برق شکسته شده است که مدیران توزیع برق هنوز جزییات آن را تاکنون اطلاع رسانی نکرده اند.


جزییات سیل در جنوب کرمان/ از خسارت به محصول خرما تا آسیب ۲۰۰ میلیارد ریالی راه‌ها

منبع: تــابناک
? جزییات سیل در جنوب کرمان/ از خسارت به محصول خرما تا آسیب ۲۰۰ میلیارد ریالی راه‌ها