جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی/تدارک ویژه برای میهمانان داخلی و خارجی

مسئول کمیته هماهنگی و بین الملل اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی جزئیات حضور میهمانان داخلی و خارجی به این اجلاس در کرمان را تشریح کرد. به گزارش نذیر کرمان، مهدی عباس نژاد -مسئول کمیته هماهنگی و بین‌الملل این اجلاس- عنوان کرد: امسال ما شاهد برپایی اجلاس پیرغلامان نهم تا یازدهم مرداد ماه در کرمان هستیم. […]



مسئول کمیته هماهنگی و بین الملل اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی جزئیات حضور میهمانان داخلی و خارجی به این اجلاس در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی عباس نژاد -مسئول کمیته هماهنگی و بین‌الملل این اجلاس- عنوان کرد: امسال ما شاهد برپایی اجلاس پیرغلامان نهم تا یازدهم مرداد ماه در کرمان هستیم.

وی درباره حضور میهمان در این مراسم گفت: از شعرای آیینی تا پیرغلامان و مداحان مطرح کشور به کرمان اعزام خواهند شد. یک بخش هم حضور میهمانان خارجی و همچنین پیرغلامان و نمایندگانشان از استان های مختلف کشور است که تمام هماهنگی ها برای استقبال از آنها در تمامی خطوط از راه آهن تا هواپیما تا هتل و مراسم ها صورت گرفته است.

عباس نژاد اظهار داشت: مراسم افتتاحیه سه شنبه در گلزار شهدای کرمان مجاور مقبره حاج قاسم سلیمانی پس از نماز جماعت صورت خواهد گرفت . در روز چهارشنبه نیز مراسم های آیینی با استفاده از ظرفیت های استانی و بین المللی با حضور مسئولان کشوری و لشکری برپا می شود.

وی درباره جزئیات این برنامه ها گفت: محفل شعر آیینی با حضور شعرای آیینی  برپا می شود. گردشگری میهمان خارجی تدارک دیده شده و اعزام میهمانان به اتاق تربت ذیل همت ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می گیرد. در همین روز نشست ویژه بانوان در سالن استانداری استان کرمان با حضور بیش از ۱۰۰ بانو از سراسر کشور انجام می شود و این حضور ارزشمند بانوان یکی از ویژگی های اجلاس امسال است.

عباس نژاد یادآور شد: روضه های خانگی نیز با حضور پیرغلامان به ویژه در منازل خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای شاخص استان برپا می شود. پیرغلامان قرار است به یک تعداد مساجد منتخب استان نیز اعزام و اجرای برنامه داشته باشند. مراسم بزمی خوانی پیرغلامان نیز در بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی برپا می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای روز پنجشنبه که روز انتهایی اجلاس است ، دیدار و نشست صمیمی با میهمان خارجی و رییس سازمان صدا و سیما تدارک دیده شده است. اختتامیه مراسم  نیز در حسینیه ثارالله با برنامه های متنوع و حضور بزرگواران شاخص سازمان صدا و سیما با تجلیل از پیرغلامان منتخب صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط حضور میهمانان خارجی به چه صورتی تدارک دیده شده و از چه کشورهایی در این مراسم حضور دارند، گفت: از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، آلمان، فیلیپین، ترکیه، هند، تایلند، کشمیر، بورکینافاسو، پرو و عراق میهمان خواهیم داشت . میهمان ویژه نیز کشور عراق با حضور شانزده نفر است که به دلیل اینکه در شهر مقاومت اجلاس برگزار شده ، عراق میهمان ویژه انتخاب شده است. بخشی از میهمانان تشریفاتی، بخشی از فعالان حوزه اهل بیت(ع)، شاعر، سخنران ، مبلغ یا مداحان هر کشوری هستند که از هزینه های رفت و برگشت تا اسکان و حضورشان در مراسم ها تا سه روز تدارک دیده شده است.

عباس نژاد درباره ویژگی های این دوره از اجلاس گفت: یکی از مهمترین ویژگی ها فعالیت گروهی و هماهنگی های صورت گرفته بین کمیته های مختلف و کارگروه ها ذیل اجلاس است، طبیعتا هر کار بزرگی با فعالیت تیمی شدنی است، این روحیه کار گروهی در فعالیت های آیینی و اجلاس نیز مهم است . امسال کمیته های روابط عمومی، بین الملل، هماهنگی، اندیشه ورز، کمیته رویداد و مراسم ، پشتیبانی ، امنیت و صیانت و بانوان همه در کنار هم به خوبی با روحیه کار گروهی فعالیت را جلو بردند تا انشاالله شاهد یک اتفاق بزرگ در خدمت به پیرغلامان و ساحت اباعبدالله (ع) باشیم .

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی/تدارک ویژه برای میهمانان داخلی و خارجی

منبع: ایـسنا
? جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی/تدارک ویژه برای میهمانان داخلی و خارجی