جذب ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان

کرمان – فت فتو – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از جذب ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری خبر داد. به گزارش خبرنگار فت فتو، صادق سلطانی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری افزود: احداث نیروگاه‌ های خورشیدی یکی از این سرمایه‌گذاری‌های خارجی […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از جذب ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، صادق سلطانی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری افزود: احداث نیروگاه‌ های خورشیدی یکی از این سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده در کرمان است.

وی اظهار داشت: انجام سرمایه گذاری های خارجی در کرمان فرصت بی نظیر است که موجب توسعه این استان می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تصریح کرد: شفافیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی طی ماههای اخیر پیگیری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: به منظور پیشگیری از رسوب پول در بخش های دولتی باید کار به ذی نفعان نهایی واگذار شود که به عنوان خزانه داری الکترونیک از آن یاد می کنیم.

سلطانی نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار در سال های گذشته تسهیلات بانکی و حمایتی در قالب طرح های اشتغال و کارآفرینی در قالب تبصره ۱۸ منظم و قانونمند شده است.

وی اظهار داشت: همچنین طی پنج ماهه امسال هشت هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی استان کرمان واگذار شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان به فعال شدن سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری کرمان برای نخستین مرتبه با مشارکت اتاق بازرگانی در کرمان خبر داد.

وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان احصا شده و ۷۸ فرصت در سامانه سرمایه گذاری  قابل رویت برای سرمایه گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: سیاست گذاری اقتصادی استان کرمان را باید با همکاری مشارکت همه بخش های اقتصادی تغییر بدهیم.

وی ادامه داد: الگوی تامین مالی در این بخش مسئله اصلی است تا بتوانیم رشد ۷.۷ درصدی اقتصاد را در استان کرمان محقق کنیم.

سلطانی نژاد اظهار داشت: حق استان کرمان از منابع صندوق توسعه ملی باید گرفته شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ باید به صورت هدفمند به توسعه استان کرمان کمک کند.
وی افزود: کرمان با ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور در درآمدهای مالی را دارد.

سلطانی نژاد ادامه داد: حدود ۹ هزار میلیار تومان درآمد مالیاتی طی پنج ماه گذشته در استان کرمان وصول شده است. امسال همچنین ۲۰ میلیارد تومان فروش اموال مازاد را در استان کرمان اتفاق افتاده است. وزارت اقتصاد سامانه «سوت زن» را راه اندازی کرده و مردم می توانند در نقاطی که از املاک دولتی مازاد و بلااستفاده اطلاع دارند در این سامانه اعلام کنند.




جذب ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان

منبع: ایرنـا
? جذب ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان