جبران عقب‌ماندگی دهه‌ ۹۰ اولویت دولت باشد

ائمه جمعه استان کرمان با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم توجه به معیشت و ادامه‌ دادن راه شهید خدمت، تاکید کردند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد. در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه […]



ائمه جمعه استان کرمان با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم توجه به معیشت و ادامه‌ دادن راه شهید خدمت، تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، از واقعه تاسوعا و عاشورا در ماه محرم، آغاز هفته بهزیستی و عفاف و حجاب سخنرانی کردند.

امام جمعه ریگان: دولت جدید عقب‌ماندگی دهه‌ ۹۰ را جبران کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره به آغاز کار دولت چهاردهم کرد و گفت: اولین مأموریت دولت چهاردهم این است که امید را در بین مردم تزریق کند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه برای رسیدن به قله باید حرکت کرد، افزود: دولت جدید عقب‌ماندگی دهه‌۹۰ را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه ما از دولت جدید حمایت می‌کنیم، ادامه داد: ملت منتظر هستند تا ببينند در سفره آنها چه اتفاقی صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه ریگان اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان داشت و عنوان کرد: شورای نگهبان جایگاهی راهبردی در نظام اسلامی دارد.

عباس‌زاده در خاتمه با بیان اینکه ما صدای کشاورزان هستیم، خطاب به دولت‌مردان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی باید هرچه سریعتر پیگیری شود.
 

امام جمعه شهربابک: انتخاباتی که گذشت تجلی دوباره مردم سالاری بود

حجت‌الاسلام محمد انصاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: طبق فرمایشات امام حسین (ع) خداوند ضمانت کرده است که هرکس تقوا پیشه کند، او را از حالت‌هایی که اکراه دارد، متحول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر حادثه‌ای به ویژه حوادثی که توسط ائمه‌اطهار علیهم‌السلام مدیریت شده است پیامدی دارد، افزود: اهالی حق کاری می‌کنند که از تهدیدها فرصت بسازند و حادثه به فرصت تبدیل شود و اتحاد بین مسلمانان و مشخص شدن حد و مرز بین اسلام راستین و دروغین از جمله آثار قیام امام حسین (ع) بود.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در آستانه شروع به کار است، گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی تحریم و تحریف را دو تیغه دشمن برای ناامید کردن ما دانست و بیان کرد: یکی از ماموریت‌های دولت چهاردهم ادامه دادن راه شهید رئیسی و ایجاد امید در دل مردم است.

حجت‌الاسلام انصاری انتخاباتی که گذشت را تجلی دوباره مردم سالاری عنوان کرد و افزود: این رای‌گیری خالصانه، متحد، منسجم و در راستای منویات مقام معظم رهبری بود که باعث شکوه و عظمت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی بیان کرد: پزشکیان رئیس جمهور منتخب باید طبق دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری از مدیرانی استفاده کند که با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن زاویه‌ای نداشته باشند.

خطیب جمعه شهربابک با تاکید بر برگزاری بیشتر روضه‌های خانگی در شهربابک تصریح کرد: معنویت درون خانوادگی ما نیازمند برگزاری روضه‌های خانگی در همه ایام سال است.

امام جمعه بم: مردم دارالصابرین بم مفتخر به نوکری امام حسین (ع)هستند

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان کرد: عزاداری امام حسین (ع) افتخار مردم بم است، باید این مراسم به بهترین شکل و با شکوه‌تر از هرسال برگزار شود.

خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی در سفر به شهرستان بم مصوباتی در خصوص استقرار اداره کل بهزیستی و میراث فرهنگی داشتند،لذا از مسئولان فعلی و آنهایی که به زودی در دولت قرار می‌گیرند، تقاضا داریم مطالبه به حق مردم بم را پیگیری کنند.

ایشان افزود:به رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت در خدمت به مردم را دارم، بعضی‌ها می‌گفتند؛ ایشان جشن پیروزی می‌گیرد، اما دکتر پزشکیان در اقدامی شایسته به احترام ماه محرم حرمت نگه داشتند، این اقدام شایسته تقدیر و تشکر دارد.

ایشان در پایان خطبه دوم گفت:در کم‌تر از پنجاه روز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری با شکوه برگزار شد، در این مدت هیچ کاری بر روی زمین نماند، جای تقدیر و تشکر از سرپرست ریاست جمهوری، استانداران و کارکنان قوه مجریه دارد.

امام جمعه جیرفت: برنده اصلی انتخابات شما ملت سرافراز هستید

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان جیرفت گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در جمعه گذشته حماسه دیگری خلق کردند و آن تعهد خودشان و تعلق خاطرداشتن به این مرزو‌بوم و آینده این کشور را به رخ جهانیان کشاندند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: مردم عزیر ایران اسلامی با حضور حماسی خودشان پای صندوق‌های رأی در دو جمعه بیش از ۵۵ میلیون رأی به صندوق‌ها انداختند و جهانیان را مبهوت بصیرت و اقدام حماسی خودشان کردند که همچنان سیاسیون جهان در حال تجزیه و تحلیل این حضور پر‌شور شما امت همیشه سر‌افراز هستند و در حقیقت برنده اصلی انتخابت هم شما ملت سر افراز هستید.

وی مطرح کرد: ابتدا باید به شما ملت شریف ایران اسلامی تبریک و آفرین گفت و بعد هم به رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان و برای وی آروزی توفیق و موفقیت داریم، ان‌شاءالله برادر پزشکیان با کمک مردم و با هم‌فکری و وحدت سایر قوا بتواند در اداره این کشور به وعده‌هایی که داده است عمل کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در امور اجرایی به خوبی اداره کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم تاکید کرد: از رقیب برادرمان پزشکیان، برادردینی سعیدجلیلی هم تقدیر و تشکر می‌کنیم که به‌هر‌حال توانست بیش‌ از ۱۳ میلیون آرا و اعتماد مردم را به خودش جلب کند که این هم یک سرمایه بسیار بزرگی است، ان‌شاءالله که اجر وی و هوادارانشان پیش خداوند تبارک‌و‌تعالی محفوظ بماند.

امام جمعه جیرفت افزود: امروزه ما با جنگ ترکیبی دشمن مواجه هستیم در این جنگ آن‌چه که برای مقابله نیاز داریم چیزی جز امید نیست ما باید در این نبرد سنگین و سخت از مقوله امید استفاده کنیم چون هدف از فشار‌های اقتصادی ایجاد ناامیدی در جوانان و جامعه است لذا یکی از مأموریت‌های دولت جدید این است که بذر امید را در مردم بپاشد و امید آفرینی کند و حکومت علوی که مسعود پزشکیان وعده داده ان‌شاءالله بتواند محقق کند و دولت را به رشد اقتصادی برساند.
 

امام جمعه فهرج: مقاومت و ایستادگی از درس‌های محرم و عاشوراست

حجت‌الاسلام والمسلمین، مسلم طالبی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان فهرج، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: انتخاب مسعود پزشکیان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در راه خدمت به نظام مقدس، مردم شریف و عزیز ایران‌، موفق باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: ما باید از این فرصت و زمان، برای فرا گرفتن درس‌های محرم و عاشورا استفاده کنیم.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: عاشورا و محرم به ما درس حق‌شناسی و باطل‌شناسی،‌ دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی، مقاومت و ایستادگی می‌دهد.

طالبی‌فرد، از آمریکا و اسرائیل به‌عنوان یزیدیان زمانه نام برد و تأکید کرد: باید در هر زمان نسبت به یزیدیان زمانه خود شناخت کافی و برائت لازم را داشته باشیم.
 

امام جمعه قلعه‌گنج: آمریکا آتشی است که جمهوری اسلامی آن را مهار کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رضوانی در خطبه‌های این هفته شهرستان قلعه‌گنج گفت: یقین داشته باشید آمریکا که ادعا دارد مانند آتش است، این آتش در حال سرد شدن است، آمریکا دیگر آن آمریکای دهه ۶۰ نیست و موریانه چهارچوب آن را خورده‌اند و افولش نزدیک است.

وی افزود: امت عزیز و حزب‌الهی ایران اسلامی بدانید ایستادگی در برابر آمریکا جنایت‌کار کم‌تر از آتش به‌دست گرفتن نیست، ان‌شاءالله افول و خاکستر شدن دشمنان را خواهیم دید.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج بیان کرد: امروز اسرائیل درحال سرد شدن و انحلال است، این واقعا آتشی است که در دستان مقاومت، مردان رشید، مردانی که میراث بزرگ عاشورا را بر دوش دارند برای امت اسلامی است.

وی بیان کرد: هیچ‌گاه نگویید که فلسطینی‌ها سنی هستند، آری آن‌ها سنی مذهب هستند اما حسینی مرام هستند، مردم غزه حسینی مرام هستند که این آتش را در دستان خود گرفته‌اند و تحمل می‌کنند، ای امت اسلامی درود بر شما باد که در امت‌های محور مقاومت در مقابل جنایات و خودخواهی‌های استکبار جهانی ایستاده‌اید.

امام جمعه قلعه‌گنج در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت دولت چهاردهم که کار خود را آغاز خواهد کرد ایستادگی در برابر توطئه‌های دشنمان انقلاب و اسلام است و عظمت و عزت ملت را ان‌شاءالله نگه دارد.
 

امام‌جمعه شهرستان انار: وحدت ملی باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان انار ضمن تسلیت ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گفت: عناصر خدامحوری، اخلاص، عاطفه از عوامل ماندگاری واقعه عاشورا و قیام کربلا است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات هفته گذشته اظهار کرد: در پنج ماه گذشته سه انتخابات با امنیت و آرامش کامل انجام شده است، که مشارکت مردم به بالای ۵۰ درصد در انتخابات رسید.

امام‌جمعه شهرستان انار در ادامه گفت: انتخاباتی که وحدت ملی را همراه دارد باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی در ادامه گفت: در شهرستان انار هم از مردم بصیر وانقلابی که بالای شصت درصد پای صندوق رای آمدند نیز تشکر می‌کنیم.

امام جمعه‌ شهرستان انارتصریح کرد: رئيس جمهور منتخب باید مورد احترام همه باشد تا دیروز رقابت بود اما حال رفاقت باید حاکم شود و همه باید به کمک رئيس جمهور باشیم، حضور رئيس جمهور در منزل شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نشان از اتحاد و وفاق ملی دارد.

امام جمعه عنبرآباد: کربلا یک فرهنگ است و مخاطبش همه نسل‌ها هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کربلا یک حادثه چند ساعته و محدود به زمان معین نیست، بلکه کربلا یک فرهنگ است و مخاطبش همه نسل‌ها در تمام قرون و اعصار هستند.

وی با بیان اینکه توجه به تاریخ کربلا، شعور و معرفت انسان را بالا می‌برد، گفت: شعور و شور در کنار هم زیبا هستند لذا دشمن به دنبال گرفتن این دو شاخصه کربلا از ما است و وقتی می‌بیند که نمی‌تواند شور را از ما بگیرد شعور و معرفت کربلایی را نشانه می‌گیرد.

امام جمه عنبرآباد با اشاره به مهم‌ترین ماموریت دولت چهاردهم گفت: امروز ایران اسلامی با توطئه جنگ ترکیبی از طرف دشمنانش روبه‌رو است، جنگی پیچیده و همه جانبه است لذا در این نبرد سخت و سنگین، دشمن امید را هدف گرفته است و با تمام توان دو ابزار مهم یعنی تحریم و تحریف را علیه ملت ایران به کار گرفته است.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیش‌برد جنگ روانی و توطئه تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده است تا از این طریق توطئه یاس پراکنی و از بین بردن امید را با قدرت هرچه بیشتر دنبال کنند.

وی انتخابات ریاست جمهوری را تجلی مردم سالاری دانست و گفت: مشارکت قریب به ۵۰ درصدی مردم آگاه ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب شکست خورده است و نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خود فروخته ضدانقلاب قرار داشتند.

امام جمعه عنبرآباد گفت: امروز دیگر انتخابات تمام شده است و رئیس جمهور منتخب اکنون رئیس جمهور همه مردم کشور است و باید مورد احترام همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: از رئیس جمهور منتخب هم انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها تلاش کند و با تدبیر خویش، رقابت‌های انتخاباتی را به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

وی افزود: شهید رئیسی بی‌قرار مردم بود، در منش شخصی، روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت لذا امید داریم این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد.
 

امام جمعه شهرستان فاریاب: مردم حماسه آفریدند نوبت دولتمردان است که وارد میدان شوند 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی با اشاره به انتخابات هفته گذشته بیان کرد: مردم در انتخابات به وظیفه‌ خود عمل کردند؛ دو جمعه پشت سر هم پای صندوق رأی با شکوه حاضر شدند از این مردم همیشه در صحنه تقدیر می‌کنیم.

وی افزود:حال نوبت دولت و دولت‌مردان است که به مأموریت‌های خود عمل کنند، مأموریت اساسی دولت چهاردهم بر اساس نیاز کشور، مطالبات مردم و رهبری است.

امام جمعه فاریاب یکی از مأموریت‌های مهم و اساسی دولت چهاردهم را با توجه به فرمایشات رهبری انقلاب احیای اعتماد و اُمید در مردم به ویژه در جوانان دانست و گفت: متأسفانه این اعتماد لطمه دیده است؛ و باید این اعتماد ترمیم شود، راهکارش این است که حرف و عمل مسئولان، یکی باشد وقتی جوان از پیشرفت مأیوس شد احساس بن‌بست می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن از طریق رسانه و نفوذ سعی می‌کند که ملت را ناامید کند، شهید رئیسی در این جهت خیلی زحمت کشید ولی متأسفانه از میان ما رفت.

حجت‌الاسلام گروهی بیان کرد: ازمأموریت‌های دیگر دولت چهاردهم توجه ویژه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، همه‌ کاندیداها از جمله رئیس جمهور منتخب، حرفشان این بود که مردم از نظر اقتصادی در تنگنا هستند و سفره مردم کوچک شده است لذا می‌طلبد که دولت، همت مضاعف برای رفع آن داشته باشد.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، تجلی دوباره مردم سالاری دینی بود نزدیک به ۵۰ درصد مردم در انتخابات، مشارکت داشتند این مشارکت علی‌رغم تهدید دشمن، فشار اقتصادی و سیاسی و ایجاد یأس و نااُمیدی، انجام شد.

وی افزود: ملت ایران با دشمن‌شناسی خود نشان دادند که گوش به فرمان رهبر هستند و تبلیغات نادرست دشمن در آنها تأثیری ندارد.

حجت‌الاسلام گروهی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور یک قشر خاص نیست؛ رئیس جمهور تمام مردم کشور ایران است پس بایستی مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد دوران رقابت تمام شد؛ از امروز باید دوران رفاقت شروع شود، از رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود که به همه‌ جریان‌های سیاسی، توجه داشته باشد و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان استفاده شود.
 

امام‌جمعه شهرستان بافت: اقتصاد و معیشت مردم اولویت دولت باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدزاده در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بافت اظهار کرد: جمعه گذشته حماسه بزرگی خلق شد و جای جشن داشت در نوبت اول مردم ۴۰ درصد در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند و خیلی‌ها نگران شدند.

وی در ادامه گفت: با حضور گسترده مردم در دور دوم جبران شد و به ۵۰ درصد رسید در بسیاری از کشورها مانند ترکیه اگر کسی رای ندهند با جریمه مواجهه می‌شوند؛ اما ایران در کمال آزادی مردم این مشارکت را به ثبت رسانده‌اند و این جای تبریک دارد .

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت عنوان کرد: رئیس‌جمهور با اکثریت آرا انتخابات شده‌اند و دولت چهاردهم به‌زودی کار خودش را آغاز می‌کند؛ مهم‌ترین مأموریت این دولت احیای امید اعتماد مردم و جوانان است و این راهی است که دولت شهید آیت‌الله رئیسی آغاز کرده بود و امیدواریم این دولت با همان سرعت این راه را ادامه دهد.

محمد محمدزاده تصریح کرد: اگر حرف و عمل مسئولان یکی باشد مردم اعتماد می‌کنند مردم عمل و گفتار شهید رئیسی را می‌دیدند و اعتماد داشتند.

وی افزود: مسئله مهم دولت اقتصاد و معیشت مردم است که مسئله مهمی است و باید در اولویت قرار بگیرد؛ برخی افراد که در دور اول رأی ندادن به‌خاطر مشکلات اقتصادی بود.

امام جمعه رابر: بهترین الگوی خدمت برای دولت چهاردهم مشی آیت‌الله رئیسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن تاسوعا، عاشورا  و شهادت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) گفت: طبق سنوات گذشته در زادگاه شهید سلیمانی هشتم محرم‌الحرام پخش زنده عزاداری حسینی از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی افزود: امسال در هشتم محرم این مراسم در حسینیه جامع رابر رأس ساعت ۳:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود به نيت شهید حاج‌قاسم و شهدای رابر شرکت کنیم امیدوارم این عزاداری مقبول درگاه احدیت واقع شود.

خطیب جمعه رابر با تبریک به منتخب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم سالاری دینی است زیرا مردم قدرشناس ایران اسلامی به ندای رهبرحکیم انقلاب اسلامی ایران لبیک گفتند و با شرکت ۴۹.۸ درصدی، آحاد مردم ایران اسلامی نشان دادند ترفند معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب شکست خورده است نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج کشور خلق کردند.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد : دشمنان هر چه سعی کردند با تهدید، تحریم، فشار اقتصادی، سیاسی یاس و نا‌امیدی را در مردم ايجاد کنند و مردم را به کشور و آینده این کشور بی‌تفاوت کنند اما مردم انقلابی  و دشمن‌شناس ایران اسلامی به ندای رهبر حکیم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و بار دیگر ترفند و توطئه‌های ویروس‌های خارجی و داخلی را ناکام گذاشتند.

وی، تصریح کرد: از منتخب مردم انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی با تمام جریان‌های سیاسی بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها بکوشد رقابت‌های انتخاباتی با راهکار‌های اجرایی تبدیل کند دیگر آغاز چهار سال خدمت جهادی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی گفت: منتخب مردم بابد بداند بر صندلی جلوس می‌کند که در سه سال اخیر رئیس جمهور شهید ما آیت‌الله رئیسی بر آن نشست اما لحظه‌ای به آن صندلی دل‌نبست و بر آن قرار نگرفت او بی‌قرار مردم بود.

وی افزود: شهید خدمت آیت‌الله رئیسی الگویی از یک دولت انقلابی بر جای گذاشت توقع این است منتخب مردم، رئیس جمهور دوره چهاردهم هم با الگوگیری از شهید جمهور همان منش را با قدرت ادامه دهد.

امام جمعه جازموریان: دشمنان در تلاش برای ضربه‌زدن به مسیر انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته؛ ضمن تقدیر از حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: دولت چهاردهم به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، اکنون سخن این است؛ مهم‌ترین مأموریت دولت چهاردهم چیست؟ امروز ایران اسلامی با توطئه‌ «جنگ ترکیبی» از سوی دشمنانش روبه‌رو است؛ جنگی پیچیده و همه‌جانبه. در این نبرد سنگین، دشمن «امید» را هدف گرفته است، در این راستا، دشمن با تمام توان دو ابزار مهمّ «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به‌کار گرفته است.

وی افزود: تحریم هرچند «اقتصاد ملّی» و «معیشت عمومی مردم» را تحت فشار قرار داده، امّا تحریف نیز به‌عنوان لبه‌ دیگر این قیچی «نشاط و تحرّک و امید مردم» را هدف گرفته است.

امام جمعه جازموریان گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئه‌ تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده تا از این طریق، توطئه‌ یأس‌‌پراکنی و از بین بردن امید را با قدرتِ هرچه بیشتر دنبال کنند؛ لذا یک عرصه‌ بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان، رئیس‌جمهور بر حلّ مسئله‌ اقتصاد و بهبود وضعیّت معیشت عمومی مردم است. بنابراین، «اقتصاد باید اولویّت همه‌ اعضا و بخش‌های دولت باشد.»

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌ حلّ مشکلات اقتصادی با بن‌بستی روبه‌رو نیست، راه‌حلّ اساسی غلبه بر این عقب‌ماندگی اقتصادی، دستیابی کشور به رشد اقتصادی مناسب است و چنانچه توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملّی فعّال شود، می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون توّرم غلبه کرد.

امام جمعه جازموریان عنوان کرد: پایتخت قزاقستان روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه میزبان بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های بود که از طرف ایران محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در صدر هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به قزاقستان سفر کرد.

صادقی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دهه ۱۳۹۰ درخواست عضویت رسمی در جمع هشت عضو این سازمان (چین، روسیه، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان) را ارائه کرده بود که با آغاز دولت سیزدهم و تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران مبنی‌بر تعامل با شرق همچنین تأکید بر رویکرد همسایگی و همگرایی، این درخواست در اولین حضور آیت‌الله شهید رئیسی در اجلاس سران شانگ‌های در شهریور ۱۴۰۰ در تاجیکستان مورد پذیرش قرار گرفت.
 

امام جمعه کوهبنان: همه باید کمک کنند تا با وحدت زیر چتر ولایت به پیروزی‌ها برسیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ایزدی امام‌جمعه کوهبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حمایت از جبهه مقاومت و ارتباط با کشورهای دوست در راس برنامه‌های منتخب مردم است همه باید کمک کنند تا با وحدت زیر چتر ولایت به پیروزی‌ها برسیم.

امام‌جمعه کوهبنان گفت: امام حسین(ع) حاضر شد جانش را در راه خدا اهدا کند لذا ما باید با معرفت و بصیرت راه سید و سالار شهیدان را ادامه بدهیم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: علی‌رغم تلاش‌های دشمنان مردم ولایت‌مدار ايران اسلامی در کنار صندوق‌های رای گسترده و پرشور حاضر شدند و برای چهار سال رئیس قوه مجریه را انتخاب کردند.

وی ابراز کرد: حمایت از جبهه مقاومت و ارتباط با کشورهای دوست در راس برنامه‌های منتخب مردم است همه باید کمک کنند تا با وحدت زیر چتر ولایت به پیروزی‌ها برسیم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: باید از مجریان انتخابات ریاست جمهوری که در امنیت کامل از رای مردم محافظت کردند، تشکر کنم.

وی با استناد به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هيئت دولت یادآور شد: ما نعمت بزرگی از دست دادیم رئیس جمهور شهید شخصیتی بود که به‌دور از حاشیه اخلاق‌مداری، مردم‌مداری، گره‌گشایی، ولایت‌مداری و…را در راس برنامه‌های خویش قرار داد.

حجت‌الاسلام ایزدی ادامه داد: رئیس جمهور شهید الگویی برای جامعه است شخصیتی که در ساده‌زیستی، عبادت و بندگی پیش قدم بود.

وی در پایان به تغییرات انتظامی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان را داشتیم سرهنگ اسلامی فرمانده‌ای شجاع، تیزبین و ریز‌بین بود جا دارد از خدمات وی تجلیل شود و برای فرمانده جدید آرزوی موفقیت داریم.

انتهای خبر/ طهماسبی


جبران عقب‌ماندگی دهه‌ ۹۰ اولویت دولت باشد

منبع:آرمـان
? جبران عقب‌ماندگی دهه‌ ۹۰ اولویت دولت باشد