جای خالی بیمارستان و مرگ برخی ساکنان فاریاب کرمان به‌علت عقرب‌گزیدگی

کرمان- فت فتو- امام جمعه فاریاب در تشریح مشکلات این شهرستان به ضرورت احداث بیمارستان اشاره و تاکید کرد: نبود بیمارستان از مشکلات ماست به طوری که برخی ساکنان به دلیل مار یا عقرب‌گزیدگی جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرنگار فت فتو حجت الاسلام عباس گروهی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری […]

کرمان- فت فتو- امام جمعه فاریاب در تشریح مشکلات این شهرستان به ضرورت احداث بیمارستان اشاره و تاکید کرد: نبود بیمارستان از مشکلات ماست به طوری که برخی ساکنان به دلیل مار یا عقرب‌گزیدگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فت فتو حجت الاسلام عباس گروهی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، خواهان توجه جدی متولیان برای راه اندازی بیمارستان در این شهرستان شد.

وی همچنین با بیان اینکه فاریاب اینک از نظر راه های ارتباطی در بن بست قرار دارد اظهارداشت: احداث دو راه جدید، خواهان احداث دو جاده مهم در این شهرستان شد.

گروهی توضیح داد: احداث دو جاده صوغان – اُرزوئیه و جاده حرمه می تواند این شهرستان را از بن بست خارج کند.

به گفته وی احداث جاده حرمه همچنین ۲۰۰ کیلومتر فاصله فاریاب را تا شیراز کوتاه تر و آن را از بن بست خارج می کند.

امام جمعه فاریاب در ادامه به کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی در این شهرستان نیز اشاره و تاکید کرد: امکانات موجود در شهرستان فاریاب در حد امکانات مورد نیاز بخش است و بسیاری از ادارات در فاریاب وجود ندارند.
وی همچنین خواستار احداث شهرک صنعتی در این شهرستان شد و نیز بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد اراضی کشاورزی فاریاب فاقد سند هستند.

گروهی گفت: بیش از ۹۵ درصد زمین های کشاورزی فاریاب سند ندارند که مقصر اصلی منابع طبیعی است که این اراضی را ملی اعلام کرده است.
امام جمعه فاریاب همچنین گفت: یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مدیران روحیه جهادی داشته باشند لذا استاندار کرمان هم مجاهد بوده و هست و هم روحیه جهادی دارد.

تامین آب در مصوبات سفر دولت بیاید

به گزارش فت فتو نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تاکید کرد: موضوع تامین آب جنوب استان باید در مصوبات سفر رییس جمهور قرار گیرد.
منصور شکراللهی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه شهری در فاریاب افزود: شهرداری فاریاب نوپاست که باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد و از قیر رایگان برخوردار شود.

وی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان فاریاب را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از معین های اقتصادی استان کرمان می تواند در احداث بیمارستان برای این شهرستان مشارکت کند تا این مشکل رفع شود.
شکراللهی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فاقد سند بودن اراضی کشاورزی فاریاب نیز اشاره و بر لزوم حل مشکلات اسناد کشاورزی این منطقه تاکید کرد.
وی گفت: کشاورزان فاریاب بیش از ۸۰ سال بر روی این اراضی کشاورزی می کنند در حالی که این اراضی ملی اعلام شده است.
نماینده مردم شهرستان های فاریاب، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس تاکید کرد: می طلبد فاقد سند بودن اراضی کشاورزی فاریاب در سفر رییس جمهور به استان کرمان مطرح و حل و فصل شود.

به گزارش فت فتو محمدمهدی فداکار استاندار کرمان که از روز گذشته (چهارشنبه) عازم سفر به برخی شهرستان های جنوبی استان کرمان شده، صبح امروز وارد فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان شد و ضمن بازدید از برخی طرح های عمرانی و دیدار با خانواده شهدا در جمع طلاب و نیز مدیران این شهرستان حضور یافت تا شنونده مشکلات و مسائل این منطقه باشد.

وی دیروز نیز در جیرفت و شهرستان کهنوج حضور یافته بود.




جای خالی بیمارستان و مرگ برخی ساکنان فاریاب کرمان به‌علت عقرب‌گزیدگی

منبع: ایرنـا
? جای خالی بیمارستان و مرگ برخی ساکنان فاریاب کرمان به‌علت عقرب‌گزیدگی