جازموریان نگین خدمت آیت‌الله رئیسی

در سفر استانی شهید رئیسی به استان کرمان، ایشان در جمع مردم منطقه جازمرویان ، از شهرستان شدن جازموریان خبر داد و هم‌اکنون شاهد رشد و توسعه این منطقه هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ خبر تبدیل بخش جازموریان به شهرستان، بیست‌ و یکم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ توسط آیت‌الله شهید رئیسی در […]



در سفر استانی شهید رئیسی به استان کرمان، ایشان در جمع مردم منطقه جازمرویان ، از شهرستان شدن جازموریان خبر داد و هم‌اکنون شاهد رشد و توسعه این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ خبر تبدیل بخش جازموریان به شهرستان، بیست‌ و یکم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ توسط آیت‌الله شهید رئیسی در بین مردم منطقه رسانه‌ای شد و  ۲۴  اسفند سال ۱۴۰۱ بر اساس تصویب‌نامه تقسیمات کشوری هیات وزیران، بخش جازموریان از شهرستان رودبار جنوب جدا و به شهرستان با مرکزیت زهکلوت تبدیل شد. از اواخر مردادماه سال گذشته، محمدجعفر جهانگیری به‌عنوان فرماندار و نماینده دولت در این منطقه منصوب شد و اقدامات متعددی به‌منظور افزایش توسعه عمرانی و آبادانی منطقه از سوی مسئولان در این شهرستان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در فروردین‌ماه سال جاری با بیان اینکه از زمان تصویب شهرستان شدن جازموریان در هیات دولت بیش از یک سال می‌گذرد و از مردادماه سال گذشته نیز فرمانداری در این شهرستان مستقر شده است، گفت: پس از شهرستان شدن جازموریان برخی از ادارات همانند آموزش‌وپرورش، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال‌احمر، مرکز بهداشت و غیره مستقر شدند.

امام جمعه شهرستان جازموریان با تأکید بر اینکه طی این مدت در زمینه زیرساخت‌ها اقدام اساسی صورت نگرفته است، تصریح کرد: معضل اصلی شهرستان، نبود مدارس شبانه‌روزی است؛ چراکه مناطق کوهستانی ما شامل ۲۳ روستا هستند که به مجتمع شبانه‌روزی نیاز دارند و این مسئله مطالبه به‌حق مردم است.

لزوم توجه معین‌های اقتصادی برای بهبود فضای شهری جازموریان

وی بیان کرد: مسئله دیگر که قبلاً هم درخصوص آن گفته‌ام، موضوع محورهای مواصلاتی است؛ چراکه در ایام پیش‌رو، برداشت محصولات کشاورزی را خواهیم داشت و متأسفانه شاهد تصادفات و فوت جوانان در مناطق مختلف شهرستان در گذشته بوده‌ایم و این مسئله می‌طلبد، اقدام اساسی در این عرصه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود در شهرستان باعث شده تا جازموریان همانند کلان روستا شود، عنوان کرد: شهرستان از نظر زیرساخت‌ها، امکانات خوب و مناسبی ندارد و می‌طلبد معین‌های اقتصادی برای بهبود فضای شهر زهکلوت توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند؛ چراکه شهرداری زهکلوت منابع پایداری ندارد تا بتواند خدمات مطلوب و درستی را برای مردم داشته باشد.

امام جمعه شهرستان جازموریان با بیان اینکه با شهرستان شدن جازموریان توقعات و انتظارات مردم بالا رفته است و کمبودها بیشتر به‌چشم می‌آید، خاطرنشان کرد: مسئولان توجه خاص و ویژه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم داشته باشند.

راه‌اندازی ۶ اداره جدید در شهرستان جازموریان

حال باتوجه‌به شهادت شهید جمهور عزیز کشورمان، شهید آیت‌الله رئیسی در خصوص اهم فعالیت‌های انجام شده در شهرستان جازموریان برای ارتقا این منطقه با فرماندار جازموریان گفتگو کرده‌ایم.

محمدجعفر جهانگیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان با اشاره به اولین سفر رئیس جمهور شهید به بخش زهکلوت گفت: شهید جمهور در اولین سفر رسمی به بخش زهکلوت و روستای کروچان در شرایط بد آب و هوایی به مردم قول دادند که بخش جازموریان به شهرستان تبدیل خواهد شد و این وعده عملیاتی شد، و این کار یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که آیت‌الله شهید رئیسی برای جازموریان انجام داد.

فرماندار شهرستان جازموریان با بیان اینکه اعتبار شهرستان جازموریان از رودبار جنوب جدا شده است و هم‌اکنون اعتبار مستقل دریافت می‌کند، عنوان کرد: از زمان شهرستان شدن جازموریان تاکنون ۶ اداره جدید را توانسته‌ایم راه‌اندازی کنیم و سه نمایندگی سازمان‌ها نیز به اداره تبدیل شده‌اند.

انجام اقدامات شاخص در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف شهرستان

وی با تأکید بر اینکه فعالیت بانک‌ها در شهرستان‌ محقق خواهد شد، اظهار کرد: اداراتی که در سطح شهرستان راه‌اندازی شده‌اند، تجهیز شده و امکاناتی که در توان بوده برای آن‌ها تأمین شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه دز زمینه آب‌رسانی، حدود ۱۰۴ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است، ابراز کرد: در سطح شهرستان دو حلقه چاه را برای تأمین آب اجاره کرده‌ایم، همچنین ۱۳ کلر‌زن راه‌اندازی شده است و ۱۷۰ متر کف‌شکنی چاه‌ها را انجام داده‌ایم.

فرماندار شهرستان جازموریان گفت: در حوزه منابع طبیعی شهرستان دو بند خاکی و سه بند سنگ ملاتی اجرا شده است و همچنین آبیاری و مراقبت از ۸۲۴ هکتار جنگل‌کاری و تولید ۴۵۰ هزار اصله درخت و اجرای ۳۰ کیلومتر بادشکن از دیگر کارهای انجام شده در این حوزه است.

وی افزود: انجام اقداماتی در ۱۲ منطقه عشایری و ساماندهی ۳۰ هکتار فضا برای چرای دام، صدور دو مجوز معدن شن و ماسه، جلوگیری از تخریب ۱۰۰ هکتار اراضی و رفع تصرف ۱۵۰ هکتار اراضی انجام شده است.

تکمیل مدرسه خیرساز و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

جهانگیری با بیان اینکه برگزاری ۲۰ کلاس آموزشی و ترویجی در مدارس در زمینه منابع طبیعی و اطفا از دیگر فعالیت‌های انجام شده است، اظهار کرد: روکش محور رودبار جنوب به زهکلوت به طول ۱۵ کیلومتر، اجرا سه پل، نصب تابلوهای راهداری، خط‌کشیف برگزاری مناقصه تعریض محور رودبار جنوب به زهکلوت و زهکلوت به پنگ از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار جازموریان عنوان کرد: راه منطقه طبق نمداد به‌همت ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسیر کوهستانی و صعب‌العبور است، در حال انجام است و زیرسازی محور میل فرهاد نیز که کوهستانی است توسط بسیج سازندگی و سپاه انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش، تکمیل مدرسه خیرساز را داشته‌ایم و همچنین تکمیل خوابگاه شبانه‌روزی چاه ابراهیم در منطقه کوهستانی در حال انجام است، همچنین شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از دیگر اقدامات عرصه آموزشی شهرستان است.

اعطای ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی به مردم جازموریان

جهانگیری با اشاره به تجهیز اداره آموزش و پرورش شهرستان و دریافت سه پست سازمانی در این اداره اظهار کرد: پرداخت بدهی‌های مدرسه شبانه‌روزی، برگزاری جشنواره‌های متعدد و کلاس‌های آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار شهرستان جازموریان با بیان اینکه پرداخت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی را به مردم انجام شده است، عنوان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی، راه‌اندازی مرکز خرید گندم را انجام داده‌ایم، همچنین انجام سم‌پاشی و مبارزه با آفات از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری در شهرستان جازموریان ابراز کرد: اجرای سیل‌بند، فعالیت‌های متعدد در حوزه دامپزشکی، واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، تجهیز کتاب‌خانه‌، مقاومت‌سازی برق شهرستان و حوزه روستایی با اعتبار ۵۱ میلیارد از دیگر فعالیت‌های صورت گرفت این شهرستان است.

پیشرفت جازموریان در سایه انجام اقدامات جهادی همانند شهید جمهور

جهانگیری با بیان اینکه کمیته امداد اقدامات متعددی در شهرستان جازموریان انجام داده است، تصریح کرد: جذب نیروی پرستار، برگزاری سه اردو جهادی پزشکی، تعمیر سه خانه بهداشت، اجرای طرح واکسیناسیون و راه‌اندازی اتاق اصناف از دیگر اقدامات انجام شده در سطح شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان جازموریان با اشاره به مصوبات روستا کروچان در سفر رئیس جمهور شهید به این منطقه اظهار کرد: احداث سیل‌بندها در منطقه اجرا شده، ساخت مسکن در روستا و احداث چاه‌های بهداشتی توسط خیرین و حمایت‌های دولت، به‌همت بسیج سازندگی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات یاد شده موجب خیر، برکت و توسعه در سطح شهرستان شده و امیدواریم نهالی که آیت‌الله شهید رئیسی در این شهرستان کاشته است، به‌همان رویه جهادی ایشان ادامه پیدا کند، چراکه این رویکرد موجب پیشرفت شهرستان جازموریان خواهد شد.

انتهای خبر/م


جازموریان نگین خدمت آیت‌الله رئیسی

منبع:آرمـان
? جازموریان نگین خدمت آیت‌الله رئیسی