کرمان – فت فتو – عکسهایی که در این خبر مشاهده میکنید مربوط به جادهای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا میگذرد. به گزارش فت فتو شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان […]
کرمان – فت فتو – عکسهایی که در این خبر مشاهده میکنید مربوط به جادهای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا میگذرد.
به گزارش فت فتو شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان در حالی طی سال های اخیر به یکی از قطب های بزرگ فولاد و دیگر صنایع کشور تبدیل شده که راه دسترسی تعداد قابل توجهی از آنها که در ادامه به شهرستان های دیگر مانند بافت و جیرفت هم می انجامد در بخش های قابل توجهی از جاده بسیار نامناسب و ناایمن طی سال های اخیر باقی مانده است.
شروع این جاده که به سمت شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر امتداد دارد در فاصله ۱۵ کیلومتری محور بردسیر – کرمان واقع شده است. پرسش درباره اینکه چرا متولیان راهسازی تاکنون برای دوبانده کردن، تعریض یا حتی روکش آسفالت این مسیر اقدامی نکردهاند یک طرف ماجراست، طرف دیگر و مهم اینکه این تعداد کارخانه که برخی از آنها فریاد مسئولیت های اجتماعیشان گوش فلک را هم کَر میکند چرا برای تردد کامیون های خودشان هم که شده تاکنون اقدامی برای بهبود دسترسی در این مسیر ارتباطی کاری انجام ندادهاند؟
ورودی این جاده از جاده اصلی و دوبانده بردسیر – کرمان منشعب می شود؛ دوراهیای که بسیار باریک و خطرآفرین است؛ ابتدای مسیر که از جاده اصلی جدا می شود تا چندین کیلومتر دارای آسفالتی پرچاله و با عرض جاده اندک است.
مسیر این جاده تا شهر نگار رخ به رخ و عمدتا نامناسب است.
این مسیر ارتباطی البته در ادامه جاده به سمت بافت بویژه در مناطق کوهستانی دوبانده شده است اما صحبت بر سر چند کیلومتری از جاده رخ به رخ است که انتظار می رفت باتوجه به تردد بالا بویژه انواع کامیون ها خیلی وقت پیشتر مشکلات آن حداقل با کمک کارخانه های بزرگ یا توسط متولیان راهسازی حل شده باشد.
بیشک تردد بسیار کامیون های سنگین از جمله علت های تخریب آسفالت این جاده به شمار می رود.
در بخش هایی از کناره های جاده حتی اندکی شانه خاکی وجود ندارد و در صورت بروز خطر به علت تردد بالا، امکان خروج از جاده و کنار زدن نیست.
این مسیر ارتباطی به علت دسترسی به شهرها و شهرستان های غربی استان کرمان و نیز فعالیت کارخانه ها از محورهای مهم و پرتردد به شمار می رود.
یکی از کارخانه های فعال و بزرگ دقیقا در حاشیه این جاده و در جایی که بیشترین مشکلات جاده واقع شده است قرار دارد.
مشکلات این جاده در حالی است که ایجاد جاده اختصاصی به موازات جاده اصلی نیز در هنگام تاسیس، از جمله وظایف صنایع موجود اعلام شده بود که براساس گزارش ها گویا تنها تعداد معدودی از کارخانه ها به تعهد خود به طور کامل تاکنون عمل کرده اند؛ برخی کارخانه ها هم در موضوع ساخت جاده اختصاصی گفته اند که درحال ساخت و ساز هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (فت فتو) آمادگی دارد هرکدام از مسئولان متولی یا صاحبان کارخانه های مستقر در این منطقه در این زمینه توضیحی دارند منتشر کند.
منبع: ایرنـا ? جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر
کرمان_معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: آموزشها و مهارتها میتواند از بازگشت دوباره مددجویان به زندان جلوگیری کند. به گزارش نذیر کرمان، امیرحسن زاده، ظهر چهارشنبه در بازدید از مجموعه کارگاههای تولیدی و آموزشی واقع در زندان کرمان و متعلق به بنیاد تعاون زندانیان گفت: اولویت ما در استان کرمان آموزش مهارت است و […]
کرمان – نذیر کرمان – استاندار کرمان گفت: تامین مسکن و زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن از اولویتهای اصلی استان است. به گزارش نذیر کرمان، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در مراسم قرعهکشی ۲ هزار و ۶۱۲ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان، افزود: شرایط تامین مسکن و زمین در برخی شهرستانهای استان […]
کرمان_استاندار کرمان گفت: تأمین مسکن برای افراد واجد شرایط جزو اولویتهای اصلی این استان است. به گزارش نذیر کرمان محمدعلی طالبی، ظهر پنجشنبه در مراسم قرعهکشی زمینهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رفسنجان گفت: تأمین اراضی نهضت ملی مسکن در بعضی شهرستانهای استان کرمان وضعیت خوبی دارد، اما بعضی شهرستانها باید جبران شود. وی […]
کرمان- استاندار کرمان گفت:کرمان میتواند مرکز موسیقی مقاومت جهان اسلام باشد و شاهد فعالیت چشمگیر در عرصه فرهنگ با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم. به گزارش نذیر کرمان، محمد علی طالبی، پیش از ظهر چهارشنبه در یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای صنعت مس که در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) […]
× یک =